Jackhammer

Wat is de verplichte afstand bij consu vuurwerk?, die afstand zal het ongeveer geweest zijn, denk meter of 50 a 70.

Alle overige boxen (ook compound) hadden veel minder / geen pauze. Wellicht dat deze nog niet doorgelont was en dat ze de cakes 1 voor 1 met de fakkel afstaken. Maar dat is een gok van mij.

Minimale verplichte afstand voor 30mm is 60meter vanaf het publiek.

Deze is gisteravond gewoon als compound geschoten, dus 1 keer aangestoken.

Volgens mij mis je een cake op de bovenstaande filmpjes? Ik zie namelijk 3 cakes. De eerste crackling cake met een wat slomer tempo zit er niet bij.

Dat dacht ik in de eerste instantie ook...maar het lijkt er eerder op dat ze de 2de cake er 2 keer in hebben zitten.

IS er nu duidelijkheid of die pauzes verplicht zijn bij compound? Als dat zo is is het behoorlijk triest.

Dat ligt iets anders, het blijkt dus dat het lont ( het compound lont ) van cake A nog zoveel seconde moet doorbranden na het laatste schot. Dat hoeft dus niet te betekenen dat er een vertraging is, maar dat zou dus wel kunnen. Als cake B wordt ontstoken zou dat compound lont van cake A wat langs de cakes loopt nog door kunnen branden waardoor je dus geen vertraging hebt. Maar het kan ook zijn dat er een kleine pauze ontstaat doordat de verbinding minder goed verloopt ( is dus aan de fabrikant hoe ze deze constructie maken ).

Sommige boxen waar dit goed is gemaakt door de fabrikant zullen dus zonder vertraging doorlopen en andere boxen kunnen dus wel vertraging hebben. Maar het betekend niet dat er verplicht een vertraging tussen cake A en B moet zitten!

Het valt me op dat de pauzes alleen bij de waaiercakes zijn. Zou dit komen doordat het lont bij de waaiercakes een grotere afstand moet afleggen? Er zit immers een stuk ruimte tussen die cakes.

Jammer van de grote pauze. Wel grappig dat crackling niet zo geliefd is maar de Transbomber wel verkozen is tot beste product van vorig jaar en deze dan weer zoveel aandacht krijgt.

Je noemt het grappig, maar het is natuurlijk klachtwaardig. Niet alleen ben ik verbaasd, maar ik ervaar ook een zekere schaamte voor dit forum dat een bak met 144 1" inch tubes box van het jaar wordt. En dan ook nogeens met crackling. Het zal wel iets met het aanbod te maken hebben...:rolleyes:

Heb zelf na al het gehype de transbomber gezien met oud en nieuw. Het was een mooie bak! Mits je van crackling houd.
Ik vond er zelf geen hol aan!!
Nou jou dan gaan we over na de jackhammer!
Deze vind ik fantastisch! En waarom?..
De jack heeft crackling en het tempo als de transbomber, maar hier zitten hele felle dahlia steren in.. en nou net dat maakt deze box in mijn ogen aantrekkelijk om na te kijken!!
Dan heb je de fan-shapes die de Bomber natuurlijk niet heeft!
Tsja en de finale is er een alsof je naar een afsluiting/finaletje van een showtje kijkt!
Dit alles is voormij natuurlijk de doorslag waardoor ik deze box wel een kanshebber vind voor beste box van het jaar.
Deze vind ik erg mooi en totaal niet te vergelijken met transbomber.

Vind deze erg mooi (transbomber ook) maar als er echt zulke pauzes tussen de cakes zitten dan vind ik de beste box te hoog gegrepen hoor. En als dit bij alle compounds is dan mogen ze van mij gelijk weer van de markt af.

Zojuist op een demo mogen aanschouwen. Zelfs als deze box op driekwart presteert van wat ik vanavond heb gezien, is het een absolute must have in iedere collectie. Blij dat ik hem heb besteld ieder geval!

Back
Bovenaan