Jackhammer

Wellicht is de Chinees vergeten die onder de waaier te doen?

Dit gepruts krijg je in China als je het te lastig maakt. Te omslachtige regels. Sta gewoon 2 kg NEM (semi) F3 toe. Chinezen werken per stuk, niet per uur. Kom je als Nederland aan met je plankjes, compound etc. Gedoe om niks..

Vooral die plank eronder...hebben er nog 2 losse extra onder moeten doen om de tubes tot rand van de doos te laten komen. In gewone boxen zit toch ook niet zo'n plank d'r onder? En telt weer op tot de 25kg, zwaarder voor winkelier en klant, meer afval, meer kosten enz etc. De ILT'er die hier die vwregels verzint moet zich laten nakijken.

OT: geen wonder dat er vertraging tussen waaier en finalecake zit met die afstand ertussen om met visco te overbruggen. Heb er zelf nog een stukje (semi)snelle visco aan verbonden, zo ook tussen 2 en 3. Tussen 1 en 2 was mooi parallel ipv verlengd verbonden, dus eerder overlap dan vertraging.

Vreemde gewaarwording bij het openen van de doos inderdaad. Dat verschil in hoogte tussen de waaier en de rest was overigens nog wel enigszins te overzien. Als je vanaf de binnenkant van de tubes gaat kijken zie je dat de bombette hooguit de buisjes van z'n buurman zou schampen. De kracht bij de lancering is waarschijnlijk genoeg om hoogte te krijgen. Heb 'm dan ook niet verhoogd maar zal mensen wel aanraden niet in de lengterichting van deze bak te gaan staan, just in case....

Ik heb overigens het verbindingslont tussen de cakes getest. Her brandt wel wat sneller dan normaal visco. Maar eigenlijk had men wat mij betreft schietlont mogen gebruiken.

Toch bijzonder dat, ondankks dat deze box "compound" is, er nog zoveel discussie en twijfel bij veel kopers is.
Ik heb mijn exemplaar ook uit de doos gehaald en de waaier iets verhoogd. Aan het doorlontsysteem wil ik niet al teveel rommelen dus dat laat ik voor wat het is. Ben wel erg benieuwd en hoop dat de pauze tussen de cakes meevalt.

Toch bijzonder dat, ondankks dat deze box "compound" is, er nog zoveel discussie en twijfel bij veel kopers is.
Ik heb mijn exemplaar ook uit de doos gehaald en de waaier iets verhoogd. Aan het doorlontsysteem wil ik niet al teveel rommelen dus dat laat ik voor wat het is. Ben wel erg benieuwd en hoop dat de pauze tussen de cakes meevalt.

Ik heb ze los gemaakt, wat strakker verbonden en that's it. Paar stukjes snel visco erbij om misschien een seconde te winnen. De rest komt vanzelf goed. Je moet maar zo denken, met af en toe een pauze duurt je bak ook langer :p.

Dit gepruts krijg je in China als je het te lastig maakt. Te omslachtige regels. Sta gewoon 2 kg NEM (semi) F3 toe. Chinezen werken per stuk, niet per uur. Kom je als Nederland aan met je plankjes, compound etc. Gedoe om niks..

Dat zeg je precies goed ja, als je F3 (of semi F3) zou toestaan in Nederland dan zou dat de kwaliteit ten goede komen.
Problemen met de daarbij passende oplossingen moet je bij de bron aanpakken en beoordelen over de gehele linie, van grondstof tot eindproduct.
Dit soort acties krijg je dus als beleidsbepalers totaal niets snappen van in dit geval vuurwerk, op zich niet vreemd want daar heb je onderzoek commissies voor maar ook daaruit is gebleken dat ie de plank behoorlijk misslaan terwijl zij een advies moeten geven.
Ook het netto gewicht van 25kg is achterhaald, dat moet je gewoon houden op 25kg nem, cakeboxen van 3kg nem aan 1 stuk toestaan mits ie verpakt is in een stalen kooi.
Geloof me het lijkt een hele stap maar in praktijk word het veiliger en de handel in illegale cake boxen is ineens niet interessant meer, dan maak je stappen imo.
Het verbieden waar ze nu de nederlandse bevolking voor willen klaar stomen is een welhalla voor de illegale handel, winst marge's zullen groeien dus meer mensen zijn bereid risico's te nemen.

Sorry zwaar offtopic maar wou het ff kwijt.

Bij die van mij geen plankjes in de doos. Daarom opgehoogd met wat plakplintjes. Maar moet nog een klein beetje hoger aan de linkerzijde en vervolgens de cake ook nog fixeren zodat die niet heen en weer stuitert met vervoer. Een gekke Chinees heeft van de naam JACK HAMMETR van gemaakt. En houdt dit rondom op de doos vol. Wel vreemd dat ik bij lagere lotnummers wel een goede spelling zie. Als het goed is presteert die er niet minder om. :)

Bijlagen

• P1100323.jpg
    P1100323.jpg
    166 KB · Weergaven: 0
Vanmiddag kan ik mijn ontbijtkoek gaan ophalen:p Bij Koningsdal stond ie op de site onder de naam Jackhamer mmmtje vergeten.

Het valt me nu pas op:
Waarom staat er op mijn Jackhammer 105 shots en op de foto van de beginpost 124???? :bonk:

Hier is hij gisteren de lucht in gegaan, en het compound werkt prima, gaat heerlijk door met minimale pauzes. Uitwerking prima, 2 cakes waren wat minder spectaculair dan de andere, de waaier was niet zo heftig maar de finale erachteraan maakt alles goed! Waaier niet verhoogd trouwens en dat was geen probleem.

Gisteravond de doos even opengemaakt om te checken. Waaier ligt echt te diep dus maar even wat plankjes eronder gestopt. Wat ik veel erger vind is dat de tubes aan beide uiteinden van de waaier beschadigd / ingedeukt zijn. Heb ze weer in de juiste vorm gedrukt maar twijfel nog steeds of ik deze wel ga schieten

Bij de Partyraiser Box is de waaier een kwartslag gedraaid, heb je geen gedoe met de cakes er naast, en scheelt ruimte...
Enige ding om rekening mee te houden is dat de box dus dwars op de zichtlijn moet worden gezet...

20171230_111816.jpg

Mijn jackhammer lijkt wel helemaal juist. De waaier staat weliswaar iets lager dan de andere cakes maar hoog genoeg om vrij te kunnen schieten. Blijkbaar niet zo constante productie.

Back
Bovenaan