‘Jack (14) heeft niet eens de kans gehad om weg te rennen’

Dit betwijfel ik ook erg, flowerpot in pvc versnippert de pvc buis zo erg dat er wel miniscule scherfjes af kunnen komen die letsel kunnen veroorzaken maar zeker niet een arm er af kunnen hakken. Ik heb menig flowerpot gezien in glazvezel, staal, alu en pvc. Staal blijft heel met flowerpots, alu versplintert in zulke kleine stukjes dat het wel blauwe plekken, sneën en of oogletsel kan aanrichten maar ook geen arm af kan hakken, pvc versplintert en glasvezel scheurt uit elkaar.

Nogsteeds sta ik bij mijn punt dat al was het een salute hij deze vast moet hebben gehad voordat zijn arm er af gaat.

Groter caliber zou zeker wel kunnen hoor, laten we 6 tot 8" nemen, maar dan ben je al niet helemaal lekker in je harses als je dat uit een woonwijk wilt schieten.
Ik snap je punt, maar ik betwijfel of de explosieve kracht bij een lager kaliber niet al voldoende is. Maar goed, dat is suggereren en het is eigenlijk ook totaal niet van belang :). Het is in en in triest dat dit vuurwerk in handen komt van 14-jarigen.

Laatst bewerkt:
Het is verschrikkelijk wat hier gebeurd is, iets wat niemand gewild had maar toch is gebeurd door welke reden dan ook.
Feit is dat dit een voorbeeld is dat dit soort vuurwerk te gemakkelijk te verkrijgen is en de overheid hier niete naar handeld.
Dat de overheid in de maand December aan de grens gaat staan met het bericht controle op illegaliteit en illegaal vuurwerk doet mij ook al voor dit drama de aderen koken.
Ze pakken de vader en zoons met aldi vuurwerk die een killotje teveel hebben, deze controles hebben niks nada noppes met controle op illegaal vuurwerk te maken, dan moet je in juni / juli gaan staan.
Overheid loopt nu te roepen dat er een verbod moet komen, slappe hap....... slappe overheid.
Precies! Verkeerde mensen worden aangepakt

Back
Bovenaan