Ja......wat zal het nu gaan worden, wel of niet ?.......

Als de andere dingen zoals verenigingen nog geen grondslag hebben gevonden, maar het verbod wel, voldoen ze niet aan alle eisen. Echter, als ze al het vuurwerk verwijderen door de winkeliers en importeurs uit te kopen, dan voldoen ze als het ware alsnog aan die andere kernpunten.

De vraag is wat en wie gaan er dan door? Weinig ondernemers (zowel invoer als verkoop) gaan een jaar lang kosten maken met een mogelijke kans dat er eventueel misschien wellicht nog een jaar verkocht mag worden.
Die kosten zijn er toch al grotendeels, niet alle bestaande voorraad kan retour en vernietigen kost veel tijd en is zeer kostbaar. De voorraad ergens slijten gaat misschien ook niet altijd even makkelijk. Dat betekent dat de bunkers niet leeg zijn en dat alle zaken dus op orde moeten zijn. Er zullen uiteraard ook winkels zijn die de bunkers reeds leeg hebben kunnen maken en de stekker er nu al uit trekken.

Als er geen nieuwe import is maar wel vraag dan is het aanbod zeer beperkt en dan zullen er dus ook weinig freak acties zijn.

• Like
Waarderingen: GMP
Die kosten zijn er toch al grotendeels, niet alle bestaande voorraad kan retour en vernietigen kost veel tijd en is zeer kostbaar. De voorraad ergens slijten gaat misschien ook niet altijd even makkelijk. Dat betekent dat de bunkers niet leeg zijn en dat alle zaken dus op orde moeten zijn. Er zullen uiteraard ook winkels zijn die de bunkers reeds leeg hebben kunnen maken en de stekker er nu al uit trekken.

Als er geen nieuwe import is maar wel vraag dan is het aanbod zeer beperkt en dan zullen er dus ook weinig freak acties zijn.
Dus verstandig om wel zo snel mogelijk de beperkte freak acties mee te pakken?

Nee, de woorden worden alleen anders gekozen.

Iedereen heeft paniek om dit fragment maar luister nou eens naar wat er daadwerkelijk gezegd word.

Ja het verbod komt er? Wanneer is het grote ? teken.

Dat is geen nieuws meer dat wisten we al, het had zonder de VVD voorwaarden waarschijnlijk deze jaarwisseling al ingegaan.
Dus elke wisseling is vanaf nu een bonus.

Ook hebben ze het over dat het onder de wapen & munitie wet moet/komt te vallen maar er wordt geen woord gerept over welke categorieën dit zijn.
In mijn inziens volkomen terecht voor Cobra's en dat soort meuk.

Dat je knetter fontein van de Aldi daar niet onder gaat vallen lijkt me ook meer als logisch.

Dus dan blijft de vraag: waaronder valt straks F2?

En heel goed: geen taakstrafverbod maar gewoon keihard de cel in.

Maar: 'het vraagt heel veel meer van ons, inzet & handhaving'.

En laten ze nou precies DAT (nog) niet op orde hebben.

Het is dus allemaal nog lang niet rond en zeg nou eerlijk zo'n Ruben Koet is toch meestal op sensatie.

Laatst bewerkt door een moderator:

Iedereen heeft paniek om dit fragment maar luister nou eens naar wat er daadwerkelijk gezegd word.

Dat is geen nieuws meer dat wisten we al, het had zonder de VVD voorwaarden waarschijnlijk deze jaarwisseling al ingegaan.

Ook hebben ze het over dat het onder de wapen & munitie wet moet/komt te vallen maar er wordt geen woord gerept over welke categorieën dit zijn.

Dat je knetter fontein van de Aldi daar niet onder gaat vallen lijkt me ook meer als logisch.

Het is dus allemaal nog lang niet rond en zeg nou eerlijk zo'n Ruben Koet is toch meestal op sensatie.
Precies dit!

Ze zegt letterlijk dat verbod gaat er komen (niets nieuws onder de zon) maar gebruikt bewust geen tijdspad of tijdstip!

Zulke berichten vanuit een Koet is voor zoveel mogelijk kliks!

Precies dit!

Ze zegt letterlijk dat verbod gaat er komen (niets nieuws onder de zon) maar gebruikt bewust geen tijdspad of tijdstip!

Zulke berichten vanuit een Koet is voor zoveel mogelijk kliks!

Jep, politiek draait altijd om de juiste woorden.

En iedereen is 'boos' op VVD maar zijn zeker allemaal Pietertje Instabiel Labiel Omtzigt vergeten?
Zijn NSC is in mijn ogen dé aanjager geweest toen er gestemd moest worden over een verbod, kun je beter op hem boos zijn.

Maarja, de beste man bestaat niet meer.

Ok. Helder en duidelijk!

Ruben Koet is wel de laatste persoon om op te voeren als serieuze bron.

Ja, er komt een verbod. Wanneer is de vraag, hangt nog steeds af van de invulling van de voorwaarden. Daar zullen we met een beetje mazzel nog een keer van kunnen profiteren. Meer zal er niet inzitten denk ik.

Ik zie ook niks nieuws in het antwoord van Dilan.. verbod is er wel doorheen en er zijn signalen dat de branche akkoord is.
Een gedeelte van de importeurs is akkoord (3 stuks spreekt men over) en de rest van de importeurs zijn niet akkoord met het voorstel. Ook vanuit de winkeliers is het eerste voorstel afgewezen, en het blijkt dat er nu een “take it or leave it” voorstel ligt wat ook niet als acceptabel word gezien.

Rutte (krijg ik nu een ban?) heeft ook ooit gezegd dat hij geen liefhebber van vuurwerk is.
Omdat het hondje van zijn moeder de gordijnen in klimt als hij/zij vuurwerk hoorde.

Stel dat het nog een jaar uitgesteld wordt (wat ik niet verwacht) zorgt dat alleen maar voor chaos in de nog eventuele verkoop dit jaar.

Rutte (krijg ik nu een ban?) heeft ook ooit gezegd dat hij geen liefhebber van vuurwerk is.
Omdat het hondje van zijn moeder de gordijnen in klimt als hij/zij vuurwerk hoorde.
In november 2020 had deze Pinokkio het over ‘die rommel’ toen het over vuurwerk ging.

Laatst bewerkt:
Stel dat het nog een jaar uitgesteld wordt (wat ik niet verwacht) zorgt dat alleen maar voor chaos in de nog eventuele verkoop dit jaar.
Lijkt me ook idd. Verwacht niet dat er nog veel nieuw geïmporteerd gaat worden met de huidige onduidelijkheid. Daar zit voor de ondernemers een groot risico, kan me voorstellen dat voor nieuwe import na aangekondigd verbod weinig politieke draagvlak is voor compensatie.

In november had deze Pinokkio het over ‘die rommel’ toen het over vuurwerk ging.
Het probleem is natuurlijk ook wel dat er een steeds negatiever imago kleeft aan vuurwerk, dankzij het foutieve gebruik van illegaal vuurwerk. Dit helpt niet voor de beeldvorming. Dat wij weten dat het anders zit, is logisch. Maar wij zijn ook niet de groep die vuurwerk stelselmatig verkeerd gebruikt.

Back
Bovenaan