[Italie]

vuurwerk kopen in italie

vuurwerk kopen in italie

weet iemand wat de vuurwerk wetgeving is in italie? Mag je het hele jaar door vuurwerk kopen/afsteken, heb je een vergunning of kvk nodig?

weet iemand wat de vuurwerk wetgeving is in italie? Mag je het hele jaar door vuurwerk kopen/afsteken, heb je een vergunning of kvk nodig?

PyroDaan, ik heb hier onderzoek naar gedaan op allerlei buitenlandse fora.
Het is heel erg moeilijk om aan informatie te komen, maar ik blijf mijn best doen.
Ik weet wel dat het vuurwerk al weken voor Oud en nieuw verkocht mag worden en dat je voor zwaar vuurwerk een vergunning nodig hebt.
Lees ook mijn thread Oud en Nieuw in Italie:

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=1767

wordt vervolgd.
:bye:

Ik zit dit jaar dicht bij Italie en vroeg me af, welk vuurwerk is nou aan te raden en wat niet?

onderstaand vuurwerk is het hele jaar vrij te verkrijgen. Minimale leeftijd is 14 jaar. Sommige winkels kunnen 18 jaar eisen (bijvoorbeeld pirofantasy)
(p.s. dit heb ik gehaald van de site die moontan hierboven gaf)
http://www.pirofantasy.it/page.php?id=27

Interno = binnenhuis te gebruiken

Torce = idem

Scintille = sterretjes

Petardi = knallers

Girandole = draaizonnen

Fumogeni = rookbommen

Fontane = fonteintjes

Cannon Party = confettipoppers

Bengala = bengaals vuur / romeinse kaarsen

ik heb vorig jaar zelf wat van die knallers gekocht. Ze gaan harder dan een astronaut maar daar is ook alles mee gezegd. die matjes zijn grappig. kost allemaal niet zo veel. Maar goed, je hebt er ook weinig aan.

wat ik (zo ver als ik het begrijp) uit de tekst kan halen:
Cat. 5 kan je kopen indien je je kunt legitimeren
Cat. 4 moet je bepaalde vergunning voor hebben

Laatst bewerkt:
Nice nice, ik zie dat ze explods, Cobras's en nog meer leuk spul verkopen. Maar is NIET via internet te koop. Ik ga er binnenkort langs. :bye:

Ik neem aan dat je via Zwitserland gaat? Veel succes dan... Zwitserland is niet de makkelijkste aan de grenzen hoor..

De welbekende knaller de silvery flower,bij mij viel gelijk de 'classic' item art. 18.35 de sound of music op is een tijd geleden dat ik die heb gezien:wink:

haha nice, jammer dat t bestand uit 2007 is. precies t jaar vd silvery flower. maar misschien hebben ze nog een kartonnetje over:D

kan iemand die er geweest is mij een berichtje doen over hoe en wat ?
ik wil er deze zomer heen gaan.

groeten alex-koi

kan iemand die er geweest is mij een berichtje doen over hoe en wat ?
ik wil er deze zomer heen gaan.

groeten alex-koi

Alex, we kunnen samen gaan als je wilt. We gaan zeker niet via zwitserland, maar via een andere route. Als je interesse hebt, laat me maar weten.

Johnny

Back
Bovenaan