Is iemand gepakt geweest? Of bijna gepakt?

Wellicht was het sarcasme, we kennen de context niet natuurlijk maar als ik die tweet nog eens zo lees denk ik dat die man een spottende opmerking maakte richting de wetshandhavers.

Hier niks gezien. Al zal dat ook wel komen. Omdat er aan de ander kant van Kerkdriel. En in veen Hedel en den Bosch wel meer aan de hand was. Dan jongeren die hun F2 cakes afsteken.en gaan er hier in het dorp veel Shells etc de lucht in altijd.

Kennis van mij was op de 31e rond 22 uur met carbid aan de gang, in de bebouwde kom, op de openbare weg. Drie overtredingen van de lokale APV. Popo's, die op een melding afkwamen, namens de zelfgebouwde pijp (30 liter)in beslag en noteerden persoonlijke gegevens. En raad eens wat: volgens de verbaliserende agent, die twee dagen later door mijn kennis is gebeld, komt mijn kennis er zonder boete vanaf.

Of de pijp terugkomt, is nog de vraag. Volgens de agent wordt daarover door de officier van Justitie beslist. (En die heeft volgens mij geen poot om op te staan).

Zelf de hele dag en na middernacht boa's noch popo's gezien.

Alleen op de 30st ben ik gecontroleerd toen ik Cat1 vuurwerk met mij 5 jaar zoon was aan het afsteken.
Vriendelijk agenten maar ik moest wel al het vuurwerk laten zien wat ik bij me had.
Heren waren verrast door de kwaliteit van het Cat1 vuurwerk dus nog ff een leuke praatje gemaakt voordat men weer verder moest.
op de 31st voor het eerste niet thuis gevierd en helemaal geen politie gezien. en waar we waren was het de hele avond flink stoken. OP een Cat 2 fontein na ons netjes aan het verbod gehouden en een leuke avond gehad.
Aankomend jaar gewoon weer bij mij thuis, en dan gaan we weer los. Cat 1 is niet verkeerd maar echt een WOW effect kan je er niet van hebben.
Zoals iemand op het forum al aangaf, we zijn dik over de helft voordat we weer mogen stoken

Zag wel veel politie en handhaving, waren wat jongetjes gepakt met singleshots in een put te schieten. Verder waren ze van mening vuurtonnen te doven waren ze veelal mee bezig.

Heb eerst de kat uit de boom gekeken, met me neefje toch besloten cat 1 af te steken. Het was te rustig. Toch besloten cat 2 af te steken na een uur en kregen nog complimenten ook van de handhavers waren goed bezig volgens hun.

Rond 22:30 kregen we brief van de weekagent om af te steken tussen 00:00 en 01:00.
Echter was het 02:15 geworden en 4 uur non-stop geknald en geflitst. We hebben een top oud en nieuw gehad. En geen enkele last van de politie of handhaving.

hier in het dorp had iedereen zijn cat 2 vervangen voor cat 4 ofzo :bonk: Nog nooit zoveel shells gezien en klappers gehoord. om 0000 uur gingen er bij mij in de straat zo'n 60 cobra's en delova rana's af in een half uurtje ofzo, stond ook gewoon 50 man op straat te kijken naar de blokken en shells. De politie kwam langs, stopte, en reed door, terwijl er letterlijk gewoon rekken met mortieren op de straat stonden en mensen met pakken cobra's open en bloot over straat liepen :p

Op een gegeven moment ben ik weg gegaan omdat het gevaarlijk begon te worden toen men een beetje te onvoorzichtig aan het strooien was met cobras. Dat ik hem smeer ivm gevaarlijke situaties is uitzonderlijk want bij mascletas en batterias sta ik er het liefste nog tussen dus je kunt je wel voorstellen wat voor een chaos het was.

Het gekke is dat het normaal gesproken een erg rustig dorp is, geen misdaad of hangjeugd ofzo, een behoorlijk net dorp. Maar men laat zich oud & nieuw blijkbaar niet afpakken voor symboolpolitiek :applause:

Ik had er behoorlijk spijt van dat ik zelf niet meer spulletjes gekocht had want ik had makkelijk meer kunnen stoken.

Wel een aangename verassing dat een verbod dus geen reet uitmaakt, weten we dat ook alvast voor de toekomst :angel:

Ik herken me ook in het beeld wat hier boven wordt geschetst. Bij de jeugd in het dorp waren alle remmen los, ook overdag de hele dag dreunen van cobra's. Ook midden in het centrum. En zelfs brandbommen. Nog nooit zoveel grote grondknallers gehoord als afgelopen oud en nieuw. Normaal gesproken zou ik zeggen: beetje aso om dat in de straten te doen. Nu kon ik het wel waarderen, vanwege het verbod.

Soest heeft sowieso een verbod op vuurwerk en daaroverheen afgelopen verbod corona. Nu, er werd heel wat afgeknalt in de avond en nacht en veel mensen gaven aan dat het vuurwerk mooier was dan ooit, omdat het goed zichtbaar was en niet overal massaal gestookt werd. Ik heb de kat uit de boom gekeken om te kijken hoe mensen regageerden. Prima reacties en toen snel naar de schuur gelopen voor een paar zink 901, piromax titanium Salute en een lading strijkers/nitraten. Geweldig..iedereen vond het prachtig en geklap alom..terwijl dit nog eigenlijk niets was bij wat ik normaal wegstook....dat gaan we dit jaar eens vet overdoen!
Geen Boa/politie gezien de hele dag en avond.

Dit jaar oud en nieuw achteraf in Kaatsheuvel gevierd met een kleine club vrienden. We konden de hele avond ongestoord doorstoken. Zelfs in het centrum gingen (op vaste plekken) achter elkaar boxen de lucht in. Al met al blij dat ik genoeg in huis gehaald had ;)

Ik verwacht dat ook dit jaar het illegale vuurwerk significant zal toe nemen. Mensen hebben nu kunnen ervaren hoe veel mooier professioneel vuurwerk kan zijn..

Wel echt bijzonder hoe rustig iedereen het heeft gehad qua politie, maar ook het risico wat genomen is. Ik heb het niet aangedurfd om op de straat te staan langs mijn vuurwerk, toch te bang voor een huisbezoek of lastige vragen. Hier zat de politie er bovenop, gelijk met de eerste compound om 18u stonden er 2 wagens in de straat. Geen ervaring dus gehad wat ze doen, maar ook het conflict niet opgezocht. Wel goed om deze ervaringen te horen, dat het allemaal wel meevalt. Vond het vooraf lastig in te schatten.

Wel echt bijzonder hoe rustig iedereen het heeft gehad qua politie, maar ook het risico wat genomen is. Ik heb het niet aangedurfd om op de straat te staan langs mijn vuurwerk, toch te bang voor een huisbezoek of lastige vragen. Hier zat de politie er bovenop, gelijk met de eerste compound om 18u stonden er 2 wagens in de straat. Geen ervaring dus gehad wat ze doen, maar ook het conflict niet opgezocht. Wel goed om deze ervaringen te horen, dat het allemaal wel meevalt. Vond het vooraf lastig in te schatten.

Ik vond het eerst ook heel lastig in te schatten en heb ook voor het eerst overdag niet gestookt. Ik hoopte eigenlijk zelfs dat de dag zo snel mogelijk voorbij zou zijn.

Uiteindelijk merkte ik dat er steeds meer gestookt werd en dat er eigenlijk gewoon een gedoogbeleid was. Al was ik eerst wel bang voor elke auto die langs reed haha. Op een gegeven moment waren er zoveel mensen op straat ( meer dan normaal, dat zegt eigenlijk ook wel wat ) dat er ook weinig meer tegen te doen was. Ik denk ook dat ze alleen maar gericht waren op vandalisme en rellen. Zelfs een vuur op straat werd hier toegelaten door politie en brandweer die er op afkwamen. Ze vonden het helemaal niet erg en waren eigenlijk al blij dat het er zo gemoedelijk en gezellig aan toe ging. Uiteindelijk 1 van de leukste jaarwisselingen ooit gehad!

Ben afgelopen 30 December gepakt met 20 nitraten (F2) uit België.
Heb afgelopen vrijdag de brief van het OM gehad met de uitspraak.
400,00 euro plus 9,00 euro administratiekosten er nog bij.

Is er toevallig iemand die weet als ik een VOG aanvraag via NABV Airsoft sportbond!
Deze ook krijg? Iemand ervaring mee toevallig?

Ben afgelopen 30 December gepakt met 20 nitraten (F2) uit België.
Heb afgelopen vrijdag de brief van het OM gehad met de uitspraak.
400,00 euro plus 9,00 euro administratiekosten er nog bij.

Is er toevallig iemand die weet als ik een VOG aanvraag via NABV Airsoft sportbond!
Deze ook krijg? Iemand ervaring mee toevallig?

VOG moet in contrast staan met wat je doet. als je bijvoorbeeld gepakt bent voor fraude, heeft het gevolgen als je wilt werken in de financiële sector. als je gepakt ben met vuurwerk, heeft dat geen invloed op een functie in de financiële sector. aangezien nederland nitraten inmiddels als bommen erkent, en je met airsoft aan strikte regels ben verbonden, zou het me niets verbazen als ze daar over struikelen. maar goed dit is enkel een logische redenatie van mij, niet gebaseerd op de echte feiten, die weet ik helaas niet.

dit staat op de site van de politie. komt aardig overeen met wat ik net zei.

Wanneer een ‘natuurlijk persoon’ een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aanvraagt, onderzoekt Justis of de aanvrager strafbare feiten heeft gepleegd. Is er sprake van strafbare feiten, dan wordt beoordeeld of deze relevant zijn ten opzichte van het doel waarvoor de VOG is aangevraagd. Vervolgens wordt aan de hand van een screeningsprofiel beoordeeld of strafbare feiten een belemmering (kunnen) vormen voor de afgifte van de VOG.

Shit man, flink wat geld..

Geen idee wat betreft de VOG. Ligt ook aan de situatie. Had je ze alleen op zak, ging je ermee gooien, verkocht je ze, etc. Denk dat je pas problemen krijgt als je bestraft bent voor wapen- of geweldgerelateerde delicten.

En mocht ze het afwijzen, lekker een bezwaarschrift indienen.

Niet gepakt, geen politie gezien.
Alleen brandweer die een rondje deed.

Heel de straat stond vrolijk te stoken.

Gelukkig komende oud en nieuw weer als vanouds

Back
Bovenaan