Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Shit man, flink wat geld..
Geen idee wat betreft de VOG. Ligt ook aan de situatie. Had je ze alleen op zak, ging je ermee gooien, verkocht je ze, etc. Denk dat je pas problemen krijgt als je bestraft bent voor wapen- of geweldgerelateerde delicten.
En mocht ze het afwijzen, lekker een bezwaarschrift indienen.
Ben afgelopen 30 December gepakt met 20 nitraten (F2) uit België.
Heb afgelopen vrijdag de brief van het OM gehad met de uitspraak.
400,00 euro plus 9,00 euro administratiekosten er nog bij.
Is er toevallig iemand die weet als ik een VOG aanvraag via NABV Airsoft sportbond!
Deze ook krijg? Iemand ervaring mee toevallig?
Een VOG voor de Airsoft sport is gelinkt aan de schietsport en wet wapens en munitie. De vraag is dus hoe de straf voor het bezit van de nitraten is. Is het een overtreding, misdrijf of delict? Valt het onder de WWM of onder een milieu delict? Allemaal van belang. Als de straf onder de WWM valt, dan kun je een VOG voor de Airsoft sport wel vergeten. Is het een milieu delict dan kan het meevallen.
https://www.om.nl/onderwerpen/beleidsregels/richtlijnen-voor-strafvordering-resultaten/richtlijn-voor-strafvordering-vuurwerkdelicten-2020r001#:~:text=Grootschalige%20illegale%20opslag%20en%20grootschalige,of%20het%20Wetboek%20van%20Strafrecht.
Ben ondertussen dit tegen gekomen en daarin staat dat overtreding van het Vuurwerkbesluit, hetgeen het geval was voor pyroteamzuid, zijn economische delicten. De kans dat het problemen op gaat leveren voor een VOG voor de Airsoft sport is dus wel klein. Wel leuk dat er ook op dit forum enkele leden zitten die ook airsoft spelen. Doe/deed het zelf ook, toen ik nog tijd had haha.
als je economisch delict op je naam hebt staan dan blijft het de rest voor je leven.ook is het moeilijk om iets anders af te sluiten. b.v. annuleringsverzekering, autoverzekering en noem maar op.Ik heb er in ieder geval de laatste 7 jaar behoorlijk last van gehad en nog steeds. bij willen afsluiten van verzekering etc krijg ik steeds een melding van tegenpartij dat er een code achter mijn naam staat en dat ze geen verzekering etc verstrekken.
als je economisch delict op je naam hebt staan dan blijft het de rest voor je leven.ook is het moeilijk om iets anders af te sluiten. b.v. annuleringsverzekering, autoverzekering en noem maar op.Ik heb er in ieder geval de laatste 7 jaar behoorlijk last van gehad en nog steeds. bij willen afsluiten van verzekering etc krijg ik steeds een melding van tegenpartij dat er een code achter mijn naam staat en dat ze geen verzekering etc verstrekken.
Zeker erg vervelend, maar “de rest van het leven” klopt niet.
Een economisch delict blijft 30 jaar zichtbaar op strafblad.
Voor een VOG geldt een terugkijk termijn van 4 jaar en voor verzekeringen van 8 jaar (na veroordeling, dus niet na het moment van het gepakt worden.)
Daarnaast geldt voor verzekeringen (mn auto) dat je die nog altijd via je partner of bij de Vereende (wel duurder) kan afsluiten. Voor veel verzekeringen geldt overigens dat ze je na uitleg vaak alsnog accepteren, wanneer het delict (vuurwerk) weinig met de verzekering (auto) te maken heeft.
Wat dus ook niet klopt is dat er voor verzekeringen een code achter je naam komt. Je bent verplicht om het zelf te melden. Doe je dat niet, en komt het uit, dan krijg je idd (pas) een code van verzekeringsfraudeur achter je naam. Dan wordt je automatisch overal (behalve bij de Vereende), voor de rest van je leven, geweigerd.
Ik krijg de indruk dat er in jouw geval meer aan de hand is dan je hier nu vermeldt. Bijvoorbeeld dat je verzekeringsfraude hebt gepleegd en natuurlijk dat het bij jou ging om bijna 700 kg illegaal vuurwerk, mn shells. Dus niet “een stukje vuurwerk” zoals vuurwerkfreakk schrijft..
Knap dat jij weet hoe de vork in de steel zit bij mij.
Ik had 368 kg legaal vuurwerk van Peeters uit Kelpen en de rest was van Zena/Original en 2 kartons shells welke ik al deels had geprepareerd in rekken met buizen.
Ook had ik aan derden verkocht vandaar het uiteindelijke economisch delict.
Ik ben afgelopen jaar gepakt met deels illegaal en legaal vuurwerk ( legaal vuurwerk uit nederland )
totaal van 674 kg brutto en 260 kg netto aan kruit.
Als ik hier bovenstaande allemaal lees dan moet ik een vermogen betalen,was mijn eerste en laatste keer !!!
waren voornamelijk shells ( 3t/m 6 inch) en een karton CM5, de rest was consum.spul van original.
heeft er iemand een idee wat hier voor een boete op staat ( richtlijn).
waren ongeveer 10 tot 12 kartons shells
Wat zit een mens tot bijzonder in elkaar. We verbinden onze eigen conclusies/opvattingen/gedachten aan info die dit soms helemaal niet rechtvaardigt. Inplaats dat er dan vragen worden gesteld geeft men er een eigen invulling aan.
Maar die conclusies/opvattingen/gedachten begrijp wil wel. Ik heb daar soms zelf ook een handje van![]()