Is iemand gepakt geweest? Of bijna gepakt?

Hier ook nauwelijks iemand gezien. In de middag kwam er een auto van de handhaving langsrijden voor de parkeer controle. Ik stond toen wat Cat. 1 af te steken. En een paar minuten later fietsten er twee handhavers door de straat. Die zullen wel door de auto ingelicht zijn om even polshoogte te nemen. De handhavers fietsen langs zonder een woord.

Om 00.30 nog 1x een politieauto gezien. Stonden een een aantal kerstbomen in brand ietsje verderop. Daar kwamen twee hele brandweerwagens voor met dus een politie auto ter begeleiding. Aangezien de kerstbomen al praktisch opgebrand waren hebben de brandweerauto's gelijk weer rechtsomkeert gemaakt. De politie heeft even met wat mensen staan kletsen en reden daarna ook weer weg. De handhaving op vuurwerk was 0,0.

geen politie gezien hier, mijn buurman (politie agent) wilde zelfs weten wanneer ik de giant maroon af ging steken, want dat wilde die wel ff horen.
de overbuurman (ook agent) kwam zelfs naar buiten om mijn vuurwerk te filmen. (en nee hij filmde niet als ik ze aanstak)

Bij ons twee keer een politieauto door de straat gereden, staken vriendelijk hun hand op en vervolgden hun weg. Ook nadat ze alle zooi op de straat hadden gezien van het voornamelijk Cat1 stoken van overdag met wat Cat2 fonteinen erbij. Na 0:00 kwam de politieauto door de straat, rijdend om de cakeboxen die we hadden aangestoken, maar reden netjes door en zeiden ook niks over de 1,5 meter afstand. Prima sfeer meegemaakt.

Ik vond de handhaving in Nederland achteraf gezien wel meevallen. 1x politie gezien, niks aan de hand maar was een cat1 momentje.

Heel veel vuurwerk gezien en al met al was het een goede jaarwisseling.

Het stoken was in nl wel gewoon minder relaxt en niet echt de lekkere stook sfeer. Bij ieder lontje voel je je toch crimineel.

2 x de handhaving op bezoek gehad nog voor de avond, ivm overlast van cat 1. Een buurtbewoner had gebeld begreep ik. Geen probleem verder, aardige mensen
Politie niet gezien en ging in de avond lekker los.

In bepaalde wijken was het echt kat en muis! Andere locaties was het gewoon stoken tot je niet meer kan!

Ik ben minder bang voor de politie dan van mijn buren. Die zijn echt zo links als maar kan, wellicht stemmen die ook op GL. Dus kon ik het mij niet veroorloven om te stoken zoals ik het zou willen.

Hier in Tilburg werd veel afgestoken in zuid waar ik woon, veel zwaarder spul en was heel mooi vuurwerk, je ziet het kwaliteits verschil met Nederlands vuurwerk, ik denk ook dat er de komende jaren veel meer illegaal spul zal komen.

Ook de klagers van de buurt hebben genoten en er kon een applausje van af.

Politie is 2x geweest en hebben niks gedaan, hebben zelfs mee gekeken, ook dat mag gezegd worden.

Al met al een geslaagd oud en nieuw

In West ging het ook aardig los. Niet zo massaal en vooral ook een stuk korter dan vorig jaar. Paar gigantisch mooie dingen gezien en vooral gevoeld, sommige dreunen zijn echt bruut om te horen maar het tovert nog steeds elke keer een glimlach op mn gezicht :angel:

Geen politie gezien of klagers gehad. Volgens mij ook weinig tot geen schades in de wijk, dus ook hier weer een geslaagde oud en nieuw.

Ik was op straat wat aan het fröbelen met cakes en kometbomben! Stopt er naast me de burgerauto die ik die avond al 10 keer rond heb zien rijden! Keken allebei vanuit de auto wat ik aan het doen was en reden daarna door! Ik ben gewoon doorgegaan en ik dacht, zie je, als je gewoon normaal doet is er niets aan de hand!

Ik vraag me af of iemand überhaupt die boete van 250eur heeft gekregen voor het normaal afsteken van consumentenvuurwerk!

Niets noppes nada gezien. Het grote gedogen lijkt al begonnen. Eind dit jaar nog een keer met z'n allen stoken, wat massaler dan afgelopen week, en de klus is geklaard. Pakken ze in geval van een totaalverbod hooguit de (groot)handel aan, en worden gebruikers ongemoeid gelaten, zo lang ze zich redelijk gedragen. We hebben het in eigen hand. Samen sterk!

1 x een politieauto die de straat, net toen ik samen met mijn moeder van een paar sterretjes stond te genieten. Verder niks gezien en geen enkele zeurpiet gehad, niemand, 0,0. Super verbaasd daar over eigenlijk. Maar bedoel goed. En om half 1 groot applaus, ook dat beviel erg goed.

Waar ik vierde ook helemaal geen enkele politie o.i.d gezien, ik baalde er daardoor ook wel van dat ik niet meer vuurwerk (f2) had meegenomen.

Geen handhaving o.i.d. gezien, toch op een paar pijlen om 00.00 uur na geen Cat2 gestookt,
Woon in een wijk vol oude zeikerds, toen er een Funke Silverfontein knalde, stonden ze al buiten te janken.

Ja heel veel zelfs, hele tijd een helikopter boven de wijk (kanaleneiland/Utrecht). Zeker 5x een politie auto langs gereden rond 12 uur, maar geen eentje die stopte tijdens het stoken. Het ging ze om de veiligheid op de straat en lieten de gewone burger die wat potten afstak gewoon ze gang gaan. Was super verbaasd had eigenlijk al rekening gehouden met een boete. Chapeau voor de politie/handhaving had na al die berichtgeving niet verwacht. Zo zie je maar dat alles erger werd gemaakt om angst in te jagen.

Hier even een berichtje om respect te tonen aan alle wetshandhavers die mensen die op een normale manier vuurwerk afstaken met rust hebben gelaten.

Van 23-01u compounds gestookt in Amstelveen, zelfs een aantal hele zware van niet nader te omschrijven oorsprong, kwam op een gegeven moment een politiebusje langsrijden, zag dat wij ver van mensen/huizen/autos op een leeg veldje aan het stoken waren, gaf ze een vriendelijke zwaai en kreeg een duimpje omhoog terug. Verschilt dus heel erg per regio hoe de instelling van agenten is. Vindt het echt ontzettend tof hoe agenten zich opgesteld hebben over het algemeen als je gewoon normaal aan het doen was, en een beetje aan de corona regels houdt

Back
Bovenaan