Interregionaal vuurwerkteam neemt 154 kilo vuurwerk in beslag

Viva la Bang

VWC Moderator
Forumleiding
Hilversum -
Naar aanleiding van een anonieme melding op 11 oktober 2010 dat er vuurwerk zou liggen in een woning in Zeewolde werd een onderzoek gestart. De volgende dag leidde dit tot twee aanhoudingen van Zeewoldenaren van 20 en 21 jaar oud. Zij worden verdacht van bezit en handel in illegaal vuurwerk. In hun woningen werd illegaal vuurwerk aangetroffen.

Het onderzoek werd na de aanhoudingen voortgezet en leidde 13 oktober tot nog een aanhouding. Een 23-jarige inwoner van Almere werd aangehouden op verdenking van het importeren en leveren van vuurwerk vanuit België aan één van de Zeewoldenaren. In zijn woning werd onder andere in een kledingkast in een slaapkamer vuurwerk aangetroffen. Het betrof zwaar illegaal vuurwerk zoals shells (vuurwerkbommen), vlinders en nitraten.

In totaal werd 154 kilo vuurwerk in beslag genomen. Het gaat om zwaar illegaal vuurwerk dat niet bij vuurwerkverkooppunten voor consumenten te koop is.

Illegaal vuurwerk is massa-explosief wat wil zeggen dat het niet één voor één afgaat, maar alles in één keer. Woonwijken lopen een groot brand- en explosiegevaar met de opslag van illegaal vuurwerk in woningen.

De verdachten zijn inmiddels heengezonden met een proces-verbaal.

Dit jaar is het vuurwerkteam een samenwerkingsverband tussen de korpsen Gooi en Vechtstreek en Flevoland en werkt vanuit Huizen. Het vuurwerkteam is een onderdeel van het milieurechercheteam. Het team doet onderzoek naar de illegale handel in vuurwerk.

20101020_7954655.jpg

Bron:Blikopnieuws.nl

Laatst bewerkt:
hms eens een artikkel die goed gescreven word. Is echt een uitzondering maar goed jammer dat er zulke mensen zijn die veraaiers zijn...

Inderdaad naaiend maar dat soort mensen blijf je elk jaar tegenkomen. Jammer, dacht dt het dit jaar wel mee viel kwa vuurwerk inbeslagnamens, maar heb nu toch in een paar dagen een paar berichten gelezen over nog best veel kilo.

de zinsbouw klopt niet om te beginnen, er zou moeten staan: "illegaal vuurwerk is een massa-explosief". Ten tweede, niet al het illegaal vuurwerk is een massa-explosief, mensen die dit lezen zullen dit lezen alsof al het illegaal vuurwerk een massa-explosief is.

Zinsopbouw klopt volgens mij wel, want nu zeg je dat illegaal vuurwerk 1 ding is. Maar het is een verzamelnaam van veel dingen. Illegaal vuurwerk is massa-explosief.

Ten 2e is inderdaad niet ieder vuurwerk massa-explosief, volgens pas vanaf 1.1G uit me hoofd gezegt. Kan iemand dit bevestigen?

Ten 2e is inderdaad niet ieder vuurwerk massa-explosief, volgens pas vanaf 1.1G uit me hoofd gezegt. Kan iemand dit bevestigen?

1.1 G = UN classificatie voor verpakte stoffen en voorwerpen (inclusief vuurwerk) met het gevaar van massa explosie (detonatie). Een massa-explosie is een explosie die praktisch op het zelfde ogenblik plaatsvindt in nagenoeg de gehele lading.

Dus als je een karton ziet met daarop 1.1 G weet je dat het in één keer kan ontploffen..

Laatst bewerkt:
de zinsbouw klopt niet om te beginnen, er zou moeten staan: "illegaal vuurwerk is een massa-explosief". Ten tweede, niet al het illegaal vuurwerk is een massa-explosief, mensen die dit lezen zullen dit lezen alsof al het illegaal vuurwerk een massa-explosief is.

Dat is toch precies wat ze willen? Mensen zoveel mogelijk angst bezorgen. Door onjuistheden te verkondigen of de boel op te naaien.
En wat krijg je dan? Juist dat mensen de politie bellen om hun buurman te verraden.

Erg triest maar zo gaat het helaas wel.

@ivivuurwerk, had ik toch goed. ( bedoelde trouwens '...volgens mij pas vanaf..' maar ik schreef : '..volgens pas vanaf..'. Maar je snapte dus wel wat ik bedoelde:)

Maar inderdaad, angst op de mensen aanbrengen is het doel van de media. Maar daar zijn ze al langere tijd mee bezig dus niks nieuws.

Dat is toch precies wat ze willen? Mensen zoveel mogelijk angst bezorgen. Door onjuistheden te verkondigen of de boel op te naaien.
En wat krijg je dan? Juist dat mensen de politie bellen om hun buurman te verraden.

Erg triest maar zo gaat het helaas wel.

Inderdaad TRIEST, dat er zulke figuren bestaan die het nodig vinden om iemand te verraden. En het wordt steeds erger wat dat betreft. Tegenwoordig is bijna niemand meer te vertrouwen.
Dat verklaard ook het toegenomen geweld.
Vroeger was dat wel anders, tegenwoordig moet je zelfs uitkijken dat je geen mes tussen je ribben krijgt als je iets zegt wat een ander niet aanstaat.
Laten ze dat maar aanpakken, de hele wetgeving moet op de schop.

tjah, ik weet niet hoe jullie erover denken hoor. Maar vinden jullie het de normaalste zaak als iemand in z'n huis een karton TI salutes of shells heeft staan? Dat vind ik niet normaal hoor!

Het is gewoon iets wat illegaal blijft, dan loop je dus ook dat risico om gepakt te worden. Mensen moeten lekker zelf weten wat ze doen, maar ik denk bij dit soort eerst een tweede keer na.

Je hebt wel gelijk dat het niet normaal is, maar je staat versteld bij hoeveel mensen thuis wel geen shells of salutes liggen, en aantallen verschillen daarin.

Dit bericht zorgt voor gemengde gevoelens..

Je wilt niet dat dit afgaat in een woonwijk. Maar het is ook zeker triest dat hun veraden zijn.

Je hebt wel gelijk dat het niet normaal is, maar je staat versteld bij hoeveel mensen thuis wel geen shells of salutes liggen, en aantallen verschillen daarin.

Dit bericht zorgt voor gemengde gevoelens..

Je wilt niet dat dit afgaat in een woonwijk. Maar het is ook zeker triest dat hun veraden zijn.

dus? omdat er bij zoveel mensen shells liggen moet het normaal zijn?:frusty: Het is en blijft gewoon jezelf en omstanders in gevaar brengen!

Back
Bovenaan