Internationaal vuurwerkfestival Knokke-Heist 2015

Bedankt kwin, en uiteraard graag gedaan.
Heb niet alle shows live gezien, maar als HC deelnemer was geweest dan was dit de beste show naar mijn mening :wink:

Was ook een gezellige avond, alle freaks hebben echt zwaar genoten weet ik zeker.

Dat viel me sowieso al op de laatste jaren...de eindshow is vaak nog meer de moeite waard dan de landen die meedoen voor de competitie.:rolleyes:

Griekenland is uitgeroepen tot winnaar van het prestigieuze Internationale Vuurwerkfestival van Knokke-Heist. Het vuurwerkbedrijf Nanos Fireworks & Special Effects uit Marousi sleept voor de eerste keer de felbegeerde award in de wacht. Voor de vuurwerkmakers is dit wel al de zesde maal dat zij de eerste plaats wegkapen op een internationaal vuurwerkfestival. Nagenieten van het winnend spektakel kan je deze video:

vuurwerkgreecemedium-572x382.jpg

Aan het applaus te horen waren het niet enkel de juryleden die overtuigd waren van de Griekse show. Ook het publiek drukte zijn enthousiasme duidelijk uit met een oorverdovend applaus. Vanop het plein De Wandelaar in Duinbergen waren veel toeschouwers vooral onder de indruk van een constructie met vuurpijlen die een klok met draaiende wijzers uitbeeldde. De show werd trouwens helemaal opgebouwd rond het thema “de tijd”. Griekenland bracht een meeslepend verhaal van licht en geluid over zowel de gejaagdheid als de onthaasting in het leven.

Het weer was opnieuw heel verschillend. Voor Portugal en België zorgde slecht zomerweer voor een extra uitdaging, terwijl Denemarken en Zwitserland onder een zonnige 25° hun show de lucht inschoten. De wolken en lichte buien hadden maar weinig effect op het toeschouwersaantal, want ook deze editie genoten naar schatting enkele tienduizenden bezoekers van dit unieke evenement.

vuurwerkgriekenland-500x365.jpg

Back
Bovenaan