Internationaal vuurwerkfestival Knokke-Heist 2011

Man man man,

Geen enkel moment heb ik naar andere bedrijven gekeken. Ik zag ''vaccalluzzo'' staan en dacht: ik wil dit niet missen, liever alleen vaccalluzzo zien dan de 4 andere shows. Maar wat blijkt nu? Vaccalluzzo schiet de minste show van de tot nu toe geschoten shows, hoe tegen de verwachtingen in is dat. Het was als ik er aan terug denk ook helemaal niks speciaals, op wat goede timing en cilinders na niet echt een show. Niet eens een ''finale''. Wat is nou eigenlijk een vuurwerkshow zonder finale..?

Jammer hoor, maar leuk om te zien dat Surex zo een mooie show schiet, ondanks dat ze niet eens zo goed zijn kwa timing. En die finale is gewoon geweldig gedaan.

Ik mocht er toevallig live bij zijn ( toevallig ???? ) deze show vind ik persoonlijk een show zoals die moet zijn, zeker de finale was 1 uit het boekje.
Wat ik aan producten heb zien gebruiken met name Chinese bommen het grote aantal Flowerbeds dacht ik wat moet dit worden ( en ik niet alleen ).
Maar toch dit was een show naar mijn hart als ik deze materialen ter beschikking zou hebben deze ook zou schieten.
Muziekkeuze ??? maar bij deze show top.
Als dit de laatste deelnemer zou zijn was dit zeker in mijn ogen de winnaar maar er moeten er nog 2 schieten.
Wel wil ik de kanttekening maken dat ik denk dat de mensen een heel hoog verwachtings patroon hadden over Vaccalluzzo en daarom denk ik dat velen is tegen gevallen.
Mijn mening is dat als zij de show zonder muziek hadden geschoten heeeeeeel iets anders hadden neergezet.
Desondanks Iqual en Vaccaluzzo niet slecht zeer mooie producten maar in mijn ogen geen winnaars.

Laatst bewerkt:
zo nu 4 shows gezien maar wat was surex goed zeg echt genoten van die show,dit was dan ook de beste show in mijn ogen.Vaccalluzzo was kwa timing ook erg goed maar de muziekkeuze en het gebruik van erg veel multibreaks
maakte het voor mij toch een mindere show en de finale vond ik matig.Igual had een erg lekker goudthema gewoon een leuke show.Macedo's viel tegen op het goud thema na constant weer de zelfde effecten en de timing was ook ver te zoeken af en toe erg jammer was dat.

1 Surex
2 Vaccalluzzo
3 igual
4 Macedo's

Dat word hem.:p

Gave show hoor van Macedo, afgesloten met een heeerlijke finale.
Na het zien van 1 show "live" en de overige op film, is dit mijn huidige tussenstand:

1.Surex
2.Macedo's
3.Vaccalluzzo
4.Igual

Ben benieuwd naar de laatste show, filmers bedankt alvast:wink:

Polen wint Vuurwerkfestival 2011

Polen wint Vuurwerkfestival 2011

Zaterdagavond werd in een verregend Knokke-Heist symbolisch een punt gezet achter het zomerseizoen met het afvuren van de laatste pyrotechnische show van het Internationaal Vuurwerkfestival 2011. Die eer was voorbehouden aan het Franse ‘Intermède Artifices’, de winnaar van vorig jaar. De voorbije dagen hebben vuurwerkbedrijven uit 4 Europese landen telkens voor pyrotechnische hoogstandjes gezorgd. Vele duizenden kwamen op de vuurwerkavonden naar de badstad afgezakt. Benoorden de Scheldemonding keken trouwens (op lange afstand) ook vele tientallen vuurwerkfans in de duinen bij het Walcherse Zoutelande naar het Knokke-Heistse spektakel. Deze 32ste editie van het festival was dan ook één van de meest geslaagde ooit. Het werd uiteindelijk een nek-aan-nek race tussen Italië en Polen. Het Italiaanse vuurwerkbedrijf “Vaccalluzzo”, dat duidelijk de publiekslieveling was, kreeg van de jury de tweede prijs. Met amper 3 punten voorsprong ging de overwinning naar het Poolse “Surex Piroteknika”. De jury was vooral onder de indruk van de spectaculaire en vernieuwende “tableaus” plus de verbluffende synchronisatie. Met de vuurwerkmakers “Surex Pirotechnika” gaat het om een familiebedrijf uit de Zuid-Poolse stad Bielsko-Biała (uitspraak: [bjɛlskɔ bjaWa] ). De firma begon 22 jaar geleden met de handel in munitie en wapens. Nu worden allerhande vuurwerkproducten en lasershows aangeboden. De hoofdprijs van de publiekswedstrijd, een luxueus verwenverblijf in Knokke-Heist, werd gewonnen door Manuella Bruggeman uit Kieldrecht.

Posted by oronieuws at 22:00

Bron: http://oronieuws.blogspot.com/2011/08/polen-wint-vuurwerkfestival-2011.html

Int. Fireworks festival Knokke-Heist 2011 - Surex - Polen\Poland - Vuurwerk- 23-8-2011

Film van de winnende show.
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Met dank aan:http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite

Posted by oronieuws at 22:00

Ik vind Surex ook de terechte winnaar, heb dan ook nog nooit zo´n mooie show gezien.

Hier een paar foto´s van de show van Intermède Artifices

1vuurwerkshowknokke-heist2011Intermede014.jpg

1vuurwerkshowknokke-heist2011Intermede033-1.jpg

1vuurwerkshowknokke-heist2011Intermede156.jpg

1vuurwerkshowknokke-heist2011Intermede147.jpg

1vuurwerkshowknokke-heist2011Intermede193.jpg

Laatst bewerkt:
Ik vind het nog steeds heerlijk hoe je duidelijk kan merken dat Jack het prima naar z'n zin had. :p

Maar ja, ben zelf bij Vaccalluzzo geweest en heb de rest op film gezien, en ik vind Surex wel de terechte winnar. :)

Gister naar de afsluitende show geweest, Intermède Artifices’ de winnaars van vorig jaar.
Jammer van het slechte weer, maar gelukkig hadden we een droog plekje gevonden.
De show op zich vond ik minder, had het idee dat er eea niet echt klopte.
Er werd, bij momenten, wel erg veel strand gebruikt....
De finale vond ik wel goed.
Jammer dat ik de Polen niet live gezien heb, toch wel de terechte winnaar.

Er heeft er eentje goed geld verdiend gisteren ;) Nog nooit zo weinig vuurwerk op Knokke Festival geweest. Show zat ook gaar in elkaar, liep niet goed synchroon met de muziek en vooral op het einde was de muziek veeels te zwaar. Met die salutes in het begin en op het einde was ook gerotzooid ? Ze gingen zeker een paar meter omhoog!

Nou ja zegh.
Kunnen ze in KH dan niet beter een festival houden zonder muziek, als het toch niet belangrijk is.
Ik heb alleen de eerste 2 live gezien, maar aan de hand van de films van Jack zou ik Igual als winaar hebben. Surex was een mooie show op film, maar het had niet veel met een pyromusical te maken m.i.

Nou ja zegh.
Kunnen ze in KH dan niet beter een festival houden zonder muziek, als het toch niet belangrijk is.
Ik heb alleen de eerste 2 live gezien, maar aan de hand van de films van Jack zou ik Igual als winaar hebben. Surex was een mooie show op film, maar het had niet veel met een pyromusical te maken m.i.

Deze reactie was alleen op de laatste show :wink: Stonden een paar honderd bommen, paar singel shots en wat kaarsen... Was echt niet de moeite!

Verschil tussen Surex en Vaccalluzzo was 2 punten ofzo en toch vond ik de italianen ietje beter.

Nou ja zegh.

Vond surex juist erg goed op de muziek schieten,was echt een super showtje.Maar goed dat is ook een kwestie van smaak natuurlijk.

Back
Bovenaan