Internationaal vuurwerkfestival Knokke-Heist 2009

Jan, waar heb je al die tijd gezeten? Zeker weer achter de mooie vrouwkes aan? :p
Neen, even serieus, leuk dat je zo genoten hebt, jammer dat ik je niet gezien heb, inderdaad een juweel van een voorstelling.

Ja, wat het reizen betreft: houdt het maar op een omrijden wegens zakelijke :p doeleinden.

En de winnaar is.....

En de winnaar is.....

Gotenborg Fireworks Factory uit Zweden zoals velen ook al verwacht hadden.

Congrats to Gotenborg, Martin and his team!

Ik ben dus ook even langsgeweest in Knokke en heb zoals iedereen hier een fantastische show gezien van GFF. De muziekkeuze ben ik niet altijd wegvan, maar moet zeggen dat ik het deze keer wel leuk vond. De timing zit altijd wel goed bij de mannen, maar wat ik echt geniaal vond, waren de studata's, die perfect getimed, met hetzelfde effect, de beelden af maakten.
Vooral het Chiquitita van Abba, blijft bij mij in m'n geheugen gegrift.

Het is de Vuurwerkfabriek uit het Zweedse Göteborg die de 30ste editie van het Vuurwerkfestival in Knokke-Heist heeft gewonnen. Dat werd donderdagavond bekend gemaakt bij het afschieten van de Zuid-Afrikaanse bijdrage. Het pyrotechnisch spektakel van Zweden stak dinsdag met kop en schouder boven dat van de andere deelnemers Duitsland, Italië, en Zwitserland. Kenners waren zeer in hun nopjes over de perfecte synchronisatie van het vuurwerk met de muziek. Ze noemden het “wereldklasse, waarbij hard, snel, groot en mooi vuurwerk uit de kast gehaald werd”. Bij het slot maakten vooral "de ‘fluiters’ indruk die onderweg tweemaal ‘vallende blaren’ achterlieten". Ook bij de jury was er geen discussie. Op basis van kleurenspel, synchronisatie, compositie, harmonie en originaliteit werd Zweden met éénparigheid van stemmen tot winnaar uitgeroepen. Martin Hildeberg, medestichter van de Zweedse vuurwerkfabriek, mocht donderdagavond in Knokke-Heist voor de 18de keer ‘goud’ in ontvangst nemen, sedert het bedrijf in 1994 gesticht werd. Göteborgs Fyrverkerifabrik won het festival ook reeds in 2007 en in 2001. Het bedrijf deed toen voor het eerst mee aan een internationaal vuurwerkfestival.

http://oronieuws.blogspot.com/2009/08/goteborgs-fyrverkerifabrik-uit-zweden.html

Aug 27, 2009
Gold medal in Belgium

It was truly a clash of the titans when several prominent companies from all over europe competed in the international pyromusical competition in Knokke-Heist.

GFF was victorious at this years pyromusical competition in Knokke-Heist. This despite tough competitiors from prominent firms located in Italy, Schweiz and Germany.

This years competition was a special anniversary with former champions. GFF, that earlier won in 2001 and 2007 did also this year manage to claim the first prize.

http://www.fyrverkerifabriken.se/en_US/hem/

Knokke-Gold-Glitter-Blue_web.jpg

:rolleyes:We waren er ook weer bij en ik denk dat terecht Zweden winnaar werd.
Trouwens het was een mooi festival. Mijns inziens niet echt het beste van de laatste 10 jaar (dat zijn deze die ik zag) maar alvast een der top-festivals.
We kijken nu al uit naar de editie 2010 waar dan in principe Goteborg weer aanwezig zal zijn.

:bye:Mijn dank aan de medewerkers (RedBaron en Moontan en alle anderen) hier voor het prachtig weergeven van de gebeurtenissen:wink:.
Uiteraard een verslagje en een bloemetje voor jullie op ons blog
http://moerhofke.skynetblogs.be/post/7247050/winnaar-vuurwerkfestival-is

:bye::bye:

Gisteravond de laatste show bezocht van het vuurwerkfestival in Knokke, de winnaar van vorig jaar, Zuid-Afrika.

Het was een mooie show, waarbij veel gebruik was gemaakt van bommen en single shots en geen enkele cakebox. Er zaten een paar leuke elementen in, zoals een bundel van vuurpijlen (jaja vuurpijlen tijdens een show) en een aantal hele gave girandola's :)

Kijkt allen de film straks weer zou ik zeggen!!

maar wat ik echt geniaal vond, waren de studata's, die perfect getimed, met hetzelfde effect, de beelden af maakten.
Vooral het Chiquitita van Abba, blijft bij mij in m'n geheugen gegrift.

ja de hemel zat toen goed vol met goud en blauw.. dat was echt een prachtig staaltje in de lucht toen!

De muziek tijdens de show van Gothenburg.
Met dank aan Feuerwerk.net

Lord Of the Dance - Cry of the Celts [Michael Flatley]

Gloria Estefan - Reach (Atlanta Olympics Closing Ceremony)

Agnes - Release Me

The mission: Gabriel's Oboe (Ennio Morricone)

Tom Jones - Sexbomb

ABBA - Chiquitita

Think - Aretha Franklin

Ik had speciaal een vakantie gepland in Knokke om de show van Gothenborg te zien. En heb er geen seconde spijt van gehad dat ik deze vakantie had gepland. De show was echt super goed. Gelukkig zijn ze er volgend jaar weer bij! :D

Hierbij de film van Hendrickx Firworks

Ik stond op maximaal 100 meter en kon daardoor niet alles perfect in beeld krijgen.

Groet
Shadow13

Reportage "Kom uit uw kot"

Reportage "Kom uit uw kot"

Op de Belgse TV is een reportage gemaakt over het vuurwerkfestival in Knokke-Heist. Deze is opgenomen tijdens de openingsshow van de organisatie zelf, Hendrickx Fireworks.

Enjoy:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Groeten,
Rembo

Erg mooi reportage. vooral de sfeer die in de reportage wordt geschept en de manier van het in beeld brengen is erg mooi gedaan. Hulde aan John dat hij toch nog eventjes voor de camera wat wilde zeggen. Want ze hadden het erg druk met de show die dag!. Ik kom samen met Thunderboy ook nog 1 seconde in beeld hahahaha.

Back
Bovenaan