[VIDEO\FOTOS\VERSLAG] KH09 - Zweden - Gotenborg
[VIDEO\FOTOS\VERSLAG] KH09 - Zweden - Gotenborg
De laatste show die meedoet voor de competitie was in handen van het Zweedse Gotenborg. men heeft al 2x eerder het Knokke-Heist. Zouden ze een 3e keer het festival kunnen winnen? We zullen het morgen weten!
Al bij aankomst op het veld zagen we een beste hoeveelheid vuurwerk staan. Waaronder een immense hoeveelheid singleshots en candles van voornamelijk Ricasa. Uit onder andere de setup lijst kon ik opmaken dat we deze avond konden gaan genieten van vuurwerk zoals: San Tai, Yung Feng, Zink, Parente, Vacalluzo, Ricasa, lidu, enz
Een aardige verzameling van kwaliteit dus! De setup was een gebalanceerde mengelmoes dus van diverse merken vuurwerk verdeeld over candles, singleshots, bommen en cakeboxen.
Zo tegen 18:00 uur zag ik de eerste bekende vanuit Nederland het strand betreden, wie troffen we daar aan. Moontan samen met Fred 810, Hotspot en nog iemand. Ook Rembo was intussen gearriveerd. Na even wat rond gelopen te hebben rond het schietveld kwamen we Rick ook tegen met nog een paar andere. Voor mij was het tijd om te gaan eten. Toen ik terug liep richting de zeedijk zag ik daar helemaal uit Duitsland Voreifelrambo zitten.
Hij was helemaal uit Duitsland gekomen speciaal voor Gotenborg, een echte liefhebber mogen we dus wel zeggen. Eenmaal bij het restaurant aangekomen zagen we daar ook Dieter, Rob Bakker, en nog andere buiten staan. Kennelijk kun je wel zeggen dat Gotenborg een grote schare fans en belangstellende trekt
Na een goddelijke steak in Restaurant Duin Residence snel nog even terug gegaan naar het veld om nog wat shots te draaien, en toen hup naar onze spot op de dijk. Daar nog meer bekende gezien zoals Kruitsnuiver, Harm en nog een aantal.
Zo tegen half tien mn spullen opgetuigd en dan was het afwachten. Inmiddels was Fred met zijn aanhang ook bij ons komen staan. En hij was aardig hyper op wat zou komen gaan hahaha. De muziek van het volkslied begon om stipt 22:00 uur. Na een minuut toen dit uit de speakers galmde ging het mis, het geluid viel uit, en een doodse stilte viel over de Zeedijk en het strand.
Een pakkende opmerking van Rembo zorgde voor de slappe lach van ons en de rest: Nou ze gebruiken hier wel erg oude LP's!

Na een kleine 10 minuten was het geluid hersteld en kon de show dan eindelijk beginnen. Ik denk dat het geen verassing is dat zowel wij, als de rest om ons podium heen totaal uit onze stekker zijn gegaan om deze show.
Het was echt weer een show die alle shows van het hele festival overtrof. Martin flikte het hem weer! Een show die uitstraalde van perfect synchronisatie op de muziek, kleurrijk, maar niet bont. Met als flinke kers op deze heerlijke taart een brute finale zonder genade.
Nog wat meer fotos van de setup en de show:
Er zijn nog veel meer fotos beschikbaar van deze show en die kun je natuurlijk vinden in
ons fotoalbum!. De video is inmiddels ook beschikbaar en deze kun je
*HIER* downloaden.
Het was een toffe dag met een bijzonder mooie show! Veel kijkplezier.