Zo, eindelijk even tijd gevonden voor een klein verslagje vanaf mijn kant. Ik heb een aantal ontzettend leuke dagen gehad in Knokke-heist en omgeving. Ik was aanwezig van vrijdag t/m dinsdag.
De eerste show van Frankrijk. Ik wist niet goed wat ik moest verwachten. Opbouw zag er matig uit maar dat wilt natuurlijk nog niks zeggen. De show zelf was erg gaaf. Ik hou wel van het stijltje wat neergezet werd. Niet volledig de lucht volblazen maar gewoon onder het mom van; ‘less is more’. Al met al een mooi begin van iets wat hopelijk nog een mooier weekend.
De 2e show van Makalu fireworks uit Tsjechië. De opbouw zag er veel belovend uit. Altijd mooi om een schietveld vol met singleshots te zien staan. Mijn oog viel ook meteen op wat verroeste mortieren met allemaal een jerrycan benzine ernaast. Mijn vest kon ik wel thuislaten waarschijnlijk.
De show zelf was perfect, wat een geweldige synchronisatie, producten en een mooie story in de muziek. Vooral dat laatste mis ik vaak in pyromusicals. Wat mij betreft zeker de winnaar van dit jaar.
De laatste show van Italië had ik vooraf gezien het meeste zin in. Helaas was dit een erg matige show, veel dezelfde producten en niet heel creatief naar mijn mening. Panzera kennende hadden ze dit sowieso beter kunnen doen en zelfs mogelijke winnaar kunnen zijn.
Foto gemaakt tijdens de show van Makalu