’Inperken vuurwerk goede zaak’

Arviidd

VWC Moderator
Forumleiding
’Inperken vuurwerk goede zaak’

Prima besluit van het Amsterdamse stadsbestuur, vindt Bas Overmars, dat vanaf de jaarwisseling 2019/2020 vuurwerk alleen nog mag worden afgestoken op specifiek daartoe aangewezen plekken.

Vorig jaar ontplofte er een soort granaat naast me en ben ik met suizende oren afgehaakt. Verder leek het wel oorlog op sommige plaatsen en was ik blij toen ik weer veilig thuis op de bank zat.

Wij tonen jaar in jaar uit aan dat we gezien de vele ongelukken en schade de verantwoordelijkheid van deze mooie traditie niet aankunnen.

Burgemeester Halsema gaat nog wel een onderzoek onder de Amsterdammers houden hoe zij de jaarwisseling en het vuurwerk ervaren, maar mijn stem heeft ze !

Bas Overmars,

Amsterdam

Bron:https://www.telegraaf.nl/nieuws/2782485/inperken-vuurwerk-goede-zaak

Een soort handgranaat... ja want die kun je gewoon legaal krijgen nu, dus met een verbod is dat probleem gelijk opgelost. Yeah right :no:

Het probleem is illegaal vuurwerk, niet het legale vuurwerk wat hier te koop is. En naast het probleem met het illegale vuurwerk, moet men veilig met het legale vuurwerk omgaan. Met een legale auto kun je ook een hoop schade aanrichten, daarvoor hoeft de auto niet verboden te worden..

Een soort handgranaat... ja want die kun je gewoon legaal krijgen nu, dus met een verbod is dat probleem gelijk opgelost. Yeah right :no:

Het probleem is illegaal vuurwerk, niet het legale vuurwerk wat hier te koop is. En naast het probleem met het illegale vuurwerk, moet men veilig met het legale vuurwerk omgaan. Met een legale auto kun je ook een hoop schade aanrichten, daarvoor hoeft de auto niet verboden te worden..

ze komen er straks vanzelf achter dat een verbod niet helpt...

Waarom krijgen dit soort mensen wel de mogelijkheid om in dit soort kranten hun zegje te doen? Wordt er echt kotsmisselijk van. En wat doet die knakker dan zo laat op straat als hij het net een oorlogsgebied vond? Dit soort mensen moet je een avondklok voor instellen, probleem opgelost.

Lopen hier op het forum een boel mensen rond die dit nog niet begrijpen, koetjes filmpjes maar wat aanmoedigen, unboxing films vanuit Polen maar wat graag liken en als je zegt dat dit vuurwerk juist onze hobby omzeep helpt lachen ze je uit.

De oplossing is(een knalvuurwerk verbod:bonk:)dus het laatste beetje pruttelpoep verbieden, daarbij het laatste beetje jeugd plezier.verbieden(klein spul zoals huilers grond spul etc.en alleen nog toestaan de veelste dure aso grote doorlont bakken en compound blokken zo groot als containers dan wordt vast alles weer goed in nederland.:rolleyes:

Vorig jaar ontplofte er een soort granaat naast me en ben ik met suizende oren afgehaakt. Verder leek het wel oorlog op sommige plaatsen en was ik blij toen ik weer veilig thuis op de bank zat.
Bas Overmars (wie?), weer zo'n anti-vuurwerk nitwit die onterecht een podium krijgt om onzin te spuien... man man man.
Handgranaat.. right. Dan had ie dit onzinverhaal niet kunnen vertellen. Harde knaller dus, niet meer dan dat. Oke oke, zeker niet netjes. De gooier ervan mogen ze wat mij betreft ook ffkes vastzetten met de komende 10 jaar iedere oudjaarsdag meldplicht op het bureau.

Maar exact wat Komkommer al zegt, dit was dus al iets illegaals. Reeds verboden troep. Daar gaat een nieuw verbod dus geen reet aan veranderen. Enige dat zou kunnen helpen is betere handhaving. Wanneer dringen zulke feiten nou eens door bij dit soort roeptoeters... wanneer worden dit soort gasten eens van repliek gediend... Wij kunnen het slechts achteraf lezen en ons er enorm aan ergeren.. bah :mad:

Nou Bas, jouw verhaal heeft mij overtuigd. Ik begrijp dat je het maar ternauwernood hebt overleefd.

Manmanman

Waarom komt zo'n soepkip nu in een telegraaf artikel en krijgt het de volle aandacht. draai het eens een keer om *** media en zet eens een text van ons op de voorpagina :mad:

Dat deze man een negatieve ervaring heeft gehad met vuurwerk is duidelijk. Dat het geen granaat was ook. Toch denk ik dat de man recht van spreken heeft. Het is vrijwel zeker dat hij geen astronaut, maar eerder een cobra of iets dergelijks naar zich toegegooid kreeg. De mensen pikken dat niet meer, geef ze eens ongelijk. Volgens mij is het heel simpel: we leven nu in een tijd dat elke absurd harde dreun met oud en nieuw en elke knal voor 31 december 18.00 tegen on gebruikt wordt. Dat kun je weglachen of je kunt er badinerend over doen, maar we gaan het dan verliezen, echt! Dus willen we over een paar jaar uberhaupt nog legaal vuurwerk kunnen afsteken in onze eigen straat, dan moet iedereen NU stoppen met het overtreden van de regels. Geloof me, dankzij dit soort gebeurtenissen is het inmiddels 5 seconden voor twaalf....

Back
Bovenaan