GlobalFireworks
VWC lid
Totaal niet inhoudelijk gegaan op de context van mijn argumenten. En woorden in mijn bericht stoppen wat ik niet heb gezegd, zoals dat ik het goed vind dat zulke knallers thuis horen. Typisch een vuurwerkmedia schaap weer.Dat ‘zelden’ is een eigen interpretatie, niet gehinderd door enige kennis van feiten en cijfers ten aanzien van (woning)branden. En om schade door legaal consumentenvuurwerk bij brand gelijk te stellen aan schade door zeer zware knallers, beetje appels met peren vergelijken. Die vergelijking gaat totaal mank. Het maakt letterlijk het verschil tussen leven en dood voor een hulpverlener in zo’n situatie.
Voor de rest adviseer ik je even weer in de realiteit te belanden. Dat zware spul waar we het hier over hebben hoort gewoon nergens bij de consument thuis. Maar blijkbaar denk jij daar anders over. Een dergelijke denkwijze vind ik overigens niet erg bevorderlijk voor het voortbestaan van legaal consumentenvuurwerk in Nederland.
Je hebt het gezien, je hebt je keurig aan de regels gehouden afgelopen jaren, en alsnog is er een verbod op alles. Dus ik zou zeggen, hou het bij cat. 1 en blijf dromen dat het vuurwerk voor komende jaren legaal blijft, omdat je je braaf aan de regels houdt.