Illegaal vuurwerk in beslag genomen

Dan vind ik je gewoon scheinheilig wel uitspraken doen als midden in een woonwijk levensgevaarlijk bla bla. Maar vervolgens wel zeggen ben al 3 jaar gestopt. :bonk:

Wat ben je weer fel. Lijkt wel feller dan vorig jaar. En het echte werk moet nog komen in de periode midden-november tot eind december :D

Ik vind ook dat je dat mag vinden. Maar ik vind ook dat iemand anders er anders over mag denken.
Zelf denk ik dat het niet handig is om met veel zwaar vuurwerk midden in een woonwijk te leven.
Maar het gaat mij wel iets te ver eigenlijk om iemand als schijnheilig te bestempelen om iets wat hij drie jaar geleden gedaan heeft.
Dat zou betekenen dat je in het leven bijna nergens meer een uitspraak over kunt doen over iets wat je zelf ooit verkeerd gedaan hebt.
Stel ik heb ooit een fiets gestolen. Nu heb ik de gevolgen ervan ondervonden en nu vind ik dat anderen inclusief mijzelf ook geen fietsen meer mogen stelen. Ben ik dan schijnheilig?
Of ben ik gewoon van mening veranderd. Dat schijnt ook te kunnen.

greetzz

Ik vind ook dat je dat mag vinden. Maar ik vind ook dat iemand anders er anders over mag denken.
Zelf denk ik dat het niet handig is om met veel zwaar vuurwerk midden in een woonwijk te leven.
Maar het gaat mij wel iets te ver eigenlijk om iemand als schijnheilig te bestempelen om iets wat hij drie jaar geleden gedaan heeft.
Dat zou betekenen dat je in het leven bijna nergens meer een uitspraak over kunt doen over iets wat je zelf ooit verkeerd gedaan hebt.
Stel ik heb ooit een fiets gestolen. Nu heb ik de gevolgen ervan ondervonden en nu vind ik dat anderen inclusief mijzelf ook geen fietsen meer mogen stelen. Ben ik dan schijnheilig?

greetzz

Dat mag niet van dennis, we moeten alles toe staan kwa vuurwerk en als anderen daar misschien last van kunnen hebben? Boeien als we zelf maar dik vuurwerk kunnen afsteken.

greetzz

Begrijp je punt maar als je het anders bekijkt: stel jij hebt zwaar spul op zolder en word gepakt. En ik zeg tegen jou terecht dat je bent gepakt levensgevaarlijk al die zooi in een woonwijk. Maar ik heb het zelf vroeger ook gedaan dat is toch krom of vind je dat niet?

Djjzzz, ook altijd 't zelfde gezanik na dit soort berichten. De een vindt de opslag onverantwoord, de ander vindt het best kunnen. Klaar. Basta. Dan hoef je toch niet mekaar constant te willen overtuigen van je eigen gelijk en zo'n oeverloze discussie te gaan bezigen, die toch nergens op uitloopt?! Elk z'n mening, die respecteer je maar gewoon en dat geflame hou je maar lekker voor jezelf. Basta.

Van een doos kogels zal je huis niet ontploffen nee. Maar er word altijd zo overdreven over wat vuurwerk. Als jij een goede brand in je huis hebt, heb je dan liever dat er een paar shells die af gaan binnen of dat er een paar duizend kogels lekker in de hitte liggen? Het grootste probleem van illegaal vuurwerk is nog altijd de opslag. Kartonnen hulzen klappen misschien sneller maar metalen richten toch echt meer schade aan.

Ik ben het helemaal met jou eens. Tuurlijk is het niet fijn als er shells etc in je huis ontploffen. Maar een hele zooi kogels die in de hitte liggen ook niet als ik mij kan herinneren hebben de mythbusters en aantal jaar geleden een test gedaan.
Daar was te zien dat patronen volgens hun niet dodelijk waren maar wel behoorlijk schade konden aanrichten, Tsja als brandweer man of dergelijke lijkt het mij niet fijn om mee een van deze twee dingen in een brandend huis te verblijven:bonk:

http://www.youtube.com/watch?v=OAK2dDQ-S4Q

Grtz

Hij had het beter internop kunnen bergen. Had hij nog de lol gehad om intern gefouilleerd te worden. Arme joch moet nog veel leren :p

Het is inderdaad altijd gezeik na een mediabericht over een vuurwerkvangst

- Terecht dat deze jongen gepakt
- Belachelijk midden in een woonwijk.
- Houd het bij legaal vuurwerk

Blaat blaat blaat

Maar het mooie is dat degene die dat hier verkondigen zelf ook genoeg gestookt hebben.
En nu zeg ik niet dat nitraat12 zelf ook shells en dergelijke gestookt heeft. Kan makkelijk ook vuurwerk uit bels zijn geweest. Maar er zijn 1000 andere situaties die binnenhuis gebeuren waardoor je buurman ook in gevaar gebracht kan worden.
De kans is gewoon zo minimaal dat het mis kan gaan. En als je een fanatiek prof vuurwerk liefhebber bent. En daarmee je oudjaar nog mooier kan maken vind ik dat je dat risico gewoon moet nemen.
Als je buurman zijn gas vergeet dicht te draaien en er brand uitbreekt heb je toch ook echt een groot probleem. Risico's horen nou eenmaal bij het leven, je kan jezelf morgen ook dood rijden op de snelweg.
Iedereen doet wel is dingen in het leven die niet mogen.
En je hebt helaas ook mensen die de brave burger uit willen hangen en de hele dag voor het raam staan te koekeloeren, en die dan naar de nsb lijn bellen om hun eigen buurman te vernaaien. Zulke mensen gun ik maar 1 ding. En dat zal ik maar even voor mezelf houden :wink:

@ Dannny ik ben de laatste tijd idd nogal fel, maar vind wel dat een felle discussie gewoon moet kunnen. Het zou maar saai zijn als er geen discussies meer zouden zijn. Dan kan je het forum net zo goed sluiten haha
Wil er nog wel even bij vermelden dat ik ieder zijn mening gewoon respecteer, het is alleen maar goed dat we niet allemaal hetzelfde denken. Anders zou vwc maar saai worden :)

Pff, kan een mod even al die posts verwijderen en om mijn part voortaan dit soort nieuwstopics al bij voorbaat openen met een slotje d'r op, om dit eeuwige gedoe te voorkomen? 't Is in de loop der jaren herhaling op herhaling op herhaling.

Richardus, wil je nu echt censuur?
Of ons de mogelijkheid ontnemen om hier zelf over te spreken?

Dat ze na Haren roepen om censuur is al eng zat. Nou ga jij toch ook niet beginnen he?

die bigboys die je ziet verkochten ze bij vwf, en pyrocastle kocht ze weer van vwf, dus neem aan dat het door vwf komt dat ie opgerolt is.

Richardus, wil je nu echt censuur?
Of ons de mogelijkheid ontnemen om hier zelf over te spreken?

Dat ze na Haren roepen om censuur is al eng zat. Nou ga jij toch ook niet beginnen he?

Censuur? Censuur is belemmeren van informatie, dat gebeurt hier niet en bepleit ik ook niet. Zo'n discussie als hier levert nou ook niet echt informatie op die we anders ontberen. 't Heeft ook niks meer te maken vrijheid van meningsuiting maar beperken van het elkaar onzinnig aanvallen op die mening. Als een mening niet geuit worden zonder elkaar naar de strot te vliegen, wat wil je dan...? De informatie is er, de verdeelde meningen zijn al over en weer besproken, moeten de mods dan maar blijven scheidsrechteren in constant dezelfde overloze bekvechterij?

Een kicken oud en nieuw vind ik toch een stuk belangrijker dan de veiligheid van brandweer bij een eventuele brand, en van de andere buurtbewoners hoor. Het is wel goed om er eens bij stil te staan wat voor gevaren er zijn, zodat je zelf in ieder geval weet waar je mee bezig bent. Dat wordt vaak gezegd door politie: dat mensen geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Niet dat ze er zelf ook maar iets van snappen, maar het is soms wel echt zo. Ik denk dat weinig mensen erbij stilstaan wat voor een enorme kracht een stapel cobra's bij elkaar kan hebben, als dat in een keer af gaat, en wat er kan gebeuren als er brand uitbreekt. Maar om dan maar geen illegaal vuurwerk te kopen? Dat vind ik ook nergens voor nodig. Ik denk dat er 1000 keer meer kans is dat er iets fout gaat met het afsteken, dan door de opslag. Dus als we echt zo veilig willen leven, dan moeten we eerder tegen het afsteken van vuurwerk zelf zijn, dan tegen de opslag ervan.

Er kunnen onschuldige mensen gewond raken. Tja, dat heb je nu eenmaal in het leven. Als je het zelf goed wilt hebben, moet je altijd anderen in gevaar brengen. Je wilt een relatie aan gaan met iemand? Kijk maar uit: dadelijk krijg je ruzie, en kom je beiden terecht in een periode van depressie en ellende. De enige manier om geen potentieel gevaar voor een ander te vormen is door niet te bestaan. Maar om nou te zeggen: sorry dat ik besta, ik zal m'n best doen om niemand tot last te zijn? No way zeg hey! Ik moest er zo nodig blijkbaar zijn, nou, daar ben ik dan. Met m'n vuurwerk. Wen er maar aan. Schuldgevoel en spijt komt wel als er echt iets fout gaat, geen zin om m'n leven daar nu op dit moment mee te gaan verzieken. Sowieso, wat er ook gebeurt, het is niet dat er een of andere kernramp komt of zo, dus dat valt allemaal wel mee vind ik.

Maar hey! Wel mondje dicht natuurlijk hè. Gewoon niks zeggen tegen eventuele buren. Wat niet weet wat niet deert. Trouwens, als je altijd veel vuurwerk hebt weten ze het toch wel als ze er even over nadenken. Maar dat is dan "up to" hun om te doen.

Een kicken oud en nieuw vind ik toch een stuk belangrijker dan de veiligheid van brandweer bij een eventuele brand, en van de andere buurtbewoners hoor.
?
Als je het zelf goed wilt hebben, moet je altijd anderen in gevaar brengen.
?
Ik moest er zo nodig blijkbaar zijn, nou, daar ben ik dan. Met m'n vuurwerk. Wen er maar aan. Schuldgevoel en spijt komt wel als er echt iets fout gaat, geen zin om m'n leven daar nu op dit moment mee te gaan verzieken.
?

Met alle respect, misschien dat je het niet zo bedoeld, maar je komt echt over als een gigantische egoïst die niet in de gaten heeft wat schuldgevoel en spijt met jou kunnen doen en wat voor desastreuze gevolgen sommige kleine dingen al kunnen hebben in het leven.
Het is een manier van in het leven staan, maar ik vraag me af of deze manier van leven voor jezelf het beste is.
Ik hoop het van harte, maar ik hoop ook van harte dat je nooit een de schuldgevoelens en spijt toekomt in je leven.

greetzz

Een kicken oud en nieuw vind ik toch een stuk belangrijker dan de veiligheid van brandweer bij een eventuele brand, en van de andere buurtbewoners hoor.

Ik moest echt even 3x lezen.. staat heter nou echt.. ja het staat er echt! Verbijsterend dit! Ik heb zelf een familie vol (beroeps en vrijwillige) brandweerlieden. Die zouden graag met jou eens van gedachte willen wisselen over dit onderwerp. Ik hoop voor jou dat je huis niet per ongeluk in brand wordt gezet door wat voor reden dan ook op oudejaars dag\avond.. Hopelijk zijn ze er dan voor jou op tijd bij!.. Maar ja wat maak jij je zorgen.. je oud en nieuw feestje moet voorrang hebben.. Dat er vuurwerk richting deze uiterst dienstbare hulp verleners gaat.. ach wat maakt het uit!.. Veiligheid is er alleen voor mezelf, voor omstanders, hulpverleners en de rest van de buurt.. Allemaal niet zo belangrijk.. Stuitend, walgelijk dit!

Er kunnen onschuldige mensen gewond raken. Tja, dat heb je nu eenmaal in het leven. Als je het zelf goed wilt hebben, moet je altijd anderen in gevaar brengen.

Dus jij bent zo een type dat (kennelijk) doelbewust de veiligheid, en misschien wel de levens van omstanders in gevaar wil brengen ten gunste van je eigen genot en kick? Zit er een hele kabelboom aan draadjes bij je los ofzo???

Ik moest er zo nodig blijkbaar zijn, nou, daar ben ik dan. Met m'n vuurwerk. Wen er maar aan. Schuldgevoel en spijt komt wel als er echt iets fout gaat, geen zin om m'n leven daar nu op dit moment mee te gaan verzieken. Sowieso, wat er ook gebeurt, het is niet dat er een of andere kernramp komt of zo, dus dat valt allemaal wel mee vind ik.

typisch gevalletje van eerst ellende veroorzaken dan pas nadenken?.. Wat er ook gebeurd.. is het potentieel verwoesten van een mensenleven niet erg genoeg dan?? Mensen zoals jij dat zijn nou exact die gevallen die mede (door hun gedrag, en idiote acties) er voor zorgen dat vuurwerk nogal eens in slecht daglicht komt te staan.

Mag ik je tot slot nog een wijze raad geven? Houd svp dit soort idioot rare praatjes voor je. Want echt bijster verstandig klinkt het allemaal niet uit je mond.

Als ik op die foto kijk naar de producten die daar liggen doet het mij sterk denken aan een bepaalde site waar je vuurwerk kan bestellen vanuit het buitenland. ik DENK dat deze jongen gepakt is door middel van een internet bestelling want de producten komen sterk overeen met wat je kan bestellen op die site. Vooral die type/merk shells in combi met de fontijnen en knallers.

zeker weten doe ik natuurlijk niet maar speculeren is zo leuk.

ik denk dat djara daarin gelijk heeft, en ik denk dat het van de website is die ''vroeger'' bekend stond als bombashop.

want dat is echt allemaal uit hun assortiment vandaan.

het is natuurlijk ook gewoon mogelijk dat hij het daar niet vandaan heeft.

wel jammer, want het is een leuke collectie ;)

Back
Bovenaan