![]()
Het bewuste pakket..
Zo te zien heeft dit pakket al zijn eerste prijs/bokaal binnen gesleept. Allicht voor het gevaarlijkste vuurwerk van 2014.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
![]()
Het bewuste pakket..
Die man moeten ze oppakken voor smaad
Nou nee, het kindervuurwerpaketje van vorig jaar was prima geschikt voor het balkon (die van ons is overigens wel ruim). Omdat het bij de Action was gekocht gingen we er van uit dat het niet veel bijzonders kon zijn. Kennelijk zijn 2 personen met 40 jaar ervaring er met open ogeningestonken.
Het punt is, dat kinderen dit vermoedelijk zelf bij de Action kunnen kopen (of ouders geven het aan hun kinderen). Lijkt mij niet verstandig...
Alvast een waarschuwing voor volgend jaar...
Je hebt een categorie 1 vuurwerkpakket gekocht. Dit is bet lichtste soort consumentenvuurwerk en hoeft derhalve niet in een bunker te worde opgeslagen en mag het hele jaar verkocht worden. Wel is dit echt vuurwerk met een lontje, dus anders als een sterretje, trektouwtje of morning glory. In het spectaculairste geval kan dit zelfs luchtvuurwerk zijn.
Mij lijkt het vooral verstandig om van te voren te weten wat je in huis haalt. Dan was wellicht ook het balkon niet als afsteeklocatie gekozen. Dit vuurwerk mag overigens gekocht en afgestoken worden door kinderen vanaf 12 jaar. Action houdt een leeftijdsgrens van 16 jaar aan.
Ook op de gebruiksaanwijzing staat duidelijk wat er mee moet gebeuren. Als alles instructies en voorschriften worden nageleefd is dit spul totaal niet gevaarlijk. In combinatie met achteloosheid zoals je beschrijft dus wel. Maar geef het vuurwerk dan niet de schuld.
Als je je vuurwerk nou bij erkende verkooppunten zou kopen? Dan kreeg je advies en werd je waarschijnlijk niet zn action pakket verkocht. Als je daarbij ook nog gezond verstand gebruikt dan weet je dat je nooit vuurwerk op een balkon moet afsteken ookal is het cat1 vuurwerk.
Nee, zoals ik schreeft heb IK nooit eerder een dergelijk pakket gezien bij Action en wist ik niet dat DIT vuurwerk buiten de reguliere handel verkocht mag worden.Ik lees al even mee, moet toch even wat kwijt.
Misschien moet je stoppen met je berichten over je 40 jaar ervaring.
Persoonlijk wist je niet dat dit buiten de reguliere handel verkocht mocht worden? Ben je na 40 jaar dus nog niet op de hoogte!
Op de verpakking staan duidelijke instructies.
En na 40 jaar ervaring weet je nog niet dat een fontein soms rare dingen kan doen, dus doen we geen bril op.
Nee, zoals ik schreeft heb IK nooit eerder een dergelijk pakket gezien bij Action.
Ik heb een fonteintje ook nooit rare dingen zien doen. Ook nooit een ober met een veiligheidsbril.
Heb ook geen duidelijke instructies gezien en geen voorlichting gehad van de Action.
Het waren ook geen feestfonteinen. Het was gewoon vuurwerk (cat 1 of 2 dat blijft kennelijk onduidelijk). Ik wist niet dat dit gewoon in de winkel mag liggen. Mijn conclusie: de Action verkoopt voortaan vuurwerk en anderen zullen volgen...
Overigens: het was geinig spul voor bijna geen geld. Maar of het wenselijk is? Ik denk het niet...