Illegaal Cobravuurwerk steekt de kop op

ylke

VWC lid
ASSEN/GRONINGEN - Levensgevaarlijk illegaal vuurwerk, dat na afsteken de druk oplevert van een ontploffende handgranaat. Zo omschrijft de politie Noord Nederland het zogenaamde Cobravuurwerk type 6 en 7, dat dit jaar volgens woordvoerder Paul Heidanus op grote schaal vanuit België Nederland binnenkomt.

Hoewel het nog maar oktober is, krijgt onder meer de politie in Assen al diverse meldingen binnen van zeer luide explosies in de straten van de Drentse hoofdstad. "Het sterke vermoeden", zegt Heidanus, "bestaat dat het hier gaat om Cobravuurwerk. Vuurwerk met een lange lont en explosieve vloeistof, vijf keer zo sterk als de doodskopstriker. En dat is al een zware jongen."

Bron

Ik heb even het jaartal gecheckt, maar inderdaad, dit bericht is net nieuw! Ongelofelijk, wat lopen die idioten achter. Denken NOG STEEDS dat je in België zware knallers zoals cobra 6 kunt kopen, en denken NOG STEEDS dat doodskopstrijkers een goed voorbeeld zijn van illegaal vuurwerk terwijl die al zo'n 13 jaar niet meer worden verkocht. Cobras zijn inmiddels trouwens ook al jaren populair en goed verkrijgbaar. Is ook niks nieuws.

die lange lont klinkt ruig, maar die explosieve vloeistof maakt het helemaal af.
hahaha wat een bericht weer

beetje een vreemd verhaaltje .
ik heb nog nooit gehoord van vuurwerk met vloeistof .
best interessant eigenlijk .
maar baseren zij dit op .

Wacht maar tot de kernraketten uit Rusland hier zijn, deze zijn zeker VELE malen krachtiger dan de doodskopstrijker, ( en deze is al zeer explosief ) Z.U.C.H.T.

wat een poeha....

Schudden voor gebruik, waar doet mij dat aan denken.

Ontopic: conclusie dit bericht is gewoon waardeloos.
Het bericht is niet eens op feiten gebaseerd.
Laat ze hun werk eens goed doen.

ASSEN/GRONINGEN - Levensgevaarlijk illegaal vuurwerk, dat na afsteken de druk oplevert van een ontploffende handgranaat. Zo omschrijft de politie Noord Nederland het zogenaamde Cobravuurwerk type 6 en 7, dat dit jaar volgens woordvoerder Paul Heidanus op grote schaal vanuit België Nederland binnenkomt.

Hoewel het nog maar oktober is, krijgt onder meer de politie in Assen al diverse meldingen binnen van zeer luide explosies in de straten van de Drentse hoofdstad. "Het sterke vermoeden", zegt Heidanus, "bestaat dat het hier gaat om Cobravuurwerk. Vuurwerk met een lange lont en explosieve vloeistof, vijf keer zo sterk als de doodskopstriker. En dat is al een zware jongen."

Bron
Weten we gelijk waar die z'n informatie vandaan haalt :p

Haha en laat ik nu juist in assen wonen.. ik denk dat ze wel een beetje overdrijven, ja oké men is al flink bezig en ja er zitten af en toe enorme knallen tussen. Ik denk dat ze in assen ook wel weten in welke hoek ze het moeten zoeken, er is een groep jeugd dat een bepaalde wijk terroriseerd laat ze daar maar eens gaan kijken. .

Back
Bovenaan