IJsselsteinse kat DJ Karel overleden door vuurwerk in achterwerk

Ik heb de foto's bekeken. En vraag het me toch af hoe/wat/op welke manier ze dit dan voor elkaar hebben gekregen? de meeste katten rennen voor me weg, en hoe the hell wil je z'n dier iets in zijn gat stoppen? En was de schade niet veel groter geweest?

Dit was een andere kat gezien het laatste deel van het artikel. Daar doelt pietjelol indirect ook op.

Ik bedoelde met "het heeft niks met vuurwerk te maken", dat deze mishandeling van een kat niet in de vuurwerk discussie thuis zou moeten horen, gezien het de mishandeling is geweest die hier aan de orde is, dat er vuurwerk voor is gebruikt is bijzaak, bij die andere kat is er een houten stok gebruikt, soms word een kat als voetbal gebruikt, enzovoort. Dat is waarom ik zei dat het niks met vuurwerk te maken had.

Ik heb de foto's bekeken. En vraag het me toch af hoe/wat/op welke manier ze dit dan voor elkaar hebben gekregen? de meeste katten rennen voor me weg, en hoe the hell wil je z'n dier iets in zijn gat stoppen? En was de schade niet veel groter geweest?

Ik ben blij dat ik niet weet hoe ze het hebben gedaan, ik zou het namelijk niet willen weten. Helaas vinden ze vaak wel een manier, al dan niet met brute kracht/geweld. Mocht het een rotje zijn geweest, kan het wel. Niet genoeg kracht om enorm veel schade toe te doen, maar vanwege de plek van het letsel (kwetsbaar gebied) wel genoeg om het beeste voldoende trauma en pijn te geven, waardoor het kan overlijden, al is het alleen al aan de shock die het dier krijgt bij zoiets.

In het bericht stond dat de kat aanhankelijk was/goed luisterde. Ik kom ook vaak zat katten tegen die maar al te graag een aai over de bol willen van mij als wild vreemde. Dan zijn ze een makkelijk doelwit voor die randebielen.

Laat ze de kat eerst maar eens onderzoeken op kruitsporen. Dergelijke verwondingen kunnen ook gemakkelijk door een aanrijding veroorzaakt zijn.

Bij een aanrijding zal de darm niet verschroeien lijkt me.

Er vanuit gaande dat dit soort volk (waarschijnlijk)niet tevreden is met een paar astronauten van de plaatselijke vuurwerk winkel en ze met minimaal nitraten rondlopen, ga ik er idd vanuit dat de schade zwaarder zou zijn.

Mocht dit alles waar zijn is het natuurlijk hartstikke verschrikkelijk, want wie haalt dit nou in zijn hoofd??? Al hebben (veel) finnen en dergelijke natuurlijk weinig respect voor huisdieren is gebleken in het verleden.

Hoe erg ik het ook voor de kat en haar baasje vind, pakken ze dit maar al te graag aan om vuurwerk in een kwaad daglicht te zetten. Hou je dieren de komende maanden binnen? Onzin natuurlijk. Pure bangmakerij

Jammer dat zoiets gebeurt maar Nederland gebruikt dit maar al te graag als propaganda materiaal ...

Als de dierenarts een thermometer bij m'n kat in z'n kont stopt dan wordt hij al aan alle kanten opengekrabd. Laat staan een rotje. Ik heb dus ook echt weer m'n bedenkingen bij dit verhaal :mad:

Als het waar is, dan moeten ze die persoon oppakken en in een TBS kliniek zetten, meeste seriemoordenaars beginnen immers met het vermoorden van dieren. DUS!

Ik bedoelde met "het heeft niks met vuurwerk te maken", dat deze mishandeling van een kat niet in de vuurwerk discussie thuis zou moeten horen, gezien het de mishandeling is geweest die hier aan de orde is, dat er vuurwerk voor is gebruikt is bijzaak, bij die andere kat is er een houten stok gebruikt, soms word een kat als voetbal gebruikt, enzovoort. Dat is waarom ik zei dat het niks met vuurwerk te maken had.

Helder, kan me prima in je verhaal vinden nu.

Daarnaast ook prima dat er 'bedenkingen' zijn. Die heb ik zelf ook zeker. Dat is alvast een stuk beter dan (ongegrond) oordelen. Ik ben nu wel klaar met al dat gekat (ook van mezelf).

Als het waar is, dan moeten ze die persoon oppakken en in een TBS kliniek zetten, meeste seriemoordenaars beginnen immers met het vermoorden van dieren. DUS!

Volledig met je eens, heb dit al eerder verkondigd. Ben je tot zo iets afgrijselijks in staat, dat vorm je een gevaar voor de samenleving... Helaas is de realiteit dat ze nooit gepakt worden, of er met een taakstraf vanaf komen.

Al jaren komt dit verhaal steevast voorbij, en elke keer is gebleken dat het compleet verzonnen is. Het enige waar de media hun artikelen op baseren is een simpele Facebook post (ook deze lijkt alweer verwijderd te zijn). Niks geen fact-check of wat dan ook. Ze moesten zich diep schamen die zogenaamde 'journalisten.'

Ik heb verleden jaar met een dierenartsen praktijk gesproken die ook werd genoemd in een bericht van verleden over een kat die was gevonden en 'zogezegd was opgeblazen".
De dierenartsen praktijk wist mij te vertellen dat na sectie bleek dat de kat was aangereden en dat dan vaak de ingewanden eruit worden gedrukt en eruit ziet alsof hij uit elkaar is geklapt.

Ik ga over dit nieuwe bericht niet zomaar mijn mening spuien , want het zou zomaar waar zijn..... maar ik ben nog enigzins gereserveerd na de kennis die ik heb opgedaan verleden jaar. (assistente noemde zelfs nog een bepaalde politieke partij die hier dankbaar op insprong......)

jaaaaa daar is ie weer. het jaarlijkse rotje in kat zn aars bericht.
Vond het al lang duren dit jaar.

er is een member die ergens in een topic een maand ongeveer geleden al genoemd heeft in de context van "ben benieuwd wanneer het rotje in kat nieuwsbericht weer opduikt

ik persoonlijk vind dat dit een VWC prijs waard is.

Conclusie op basis van...? Kom maar door met je bron en feiten.

Tja, tegenwoordig roept iedereen maar "fake news" op basis van 'het staat me niet aan'. Je steekt toch behoorlijk je kop in het zand wanneer je ontkent dat dit soort sadisme en misbruik van vuurwerk bestaat.

In Nederland hebben we gewoon een vuurwerk probleem. Niet met legaal vuurwerk, niet met oud en nieuw, maar met de massa's illegale knallers en shells, i.c.m. ondeugdelijk gebruik, vandalisme en sadisme in vooral het gehele najaar. Hier worden de bushokjes al niet eens meer geplaatst, ze zijn binnen 24 uur toch weer opgeblazen. Of wat dacht je van de o zo populaire Cobra 6, die tegenwoordig wordt gebruikt voor plofkraken en alle overlast van dien. Het is gewoon schering en inslag.

er is een member die ergens in een topic een maand ongeveer geleden al genoemd heeft in de context van "ben benieuwd wanneer het rotje in kat nieuwsbericht weer opduikt

Dat geeft alleen maar aan dat er ieder jaar weer kopie gedrag sadisten in dit land rondlopen. Er is een bron, er zijn foto's, wat wil je nog meer?

https://www.geenstijl.nl/5150969/kat-dj-karel-vermoord-door-vuurwerk-in-anus/#comments

Ja, behoorlijk voorspelbaar weer. Toevalligerwijs plaatste ik het eergister nog in een ander topic :

Vaker probeert men te scoren met sensatiestukjes (fakenews) over dieren, daar waar Nederlanders dierengek zijn.

"Kat bewerkt met rotje in anus"
"Hond schrikt van vuurwerkbom, rent sloot in en verdrinkt"
"Paard overleden ten gevolge van paniek door vuurwerk"

https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...oor-vuurwerk&p=1102259&viewfull=1#post1102259

En zie hier, het vuurwerk in anus bericht dat je wist dat zou komen.

In 2014 zou ene kat luna door vuurwerk zijn omgekomen en vervolgens in 2018 weer een kat die luna heet, waarbij achteraf bleek dat helemaal niet vaststond dat het om vuurwerk ging maar de schade was toen al niet meer te herstellen https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...uurwerk-in-amersfoortse-kat-gestopt~b8b4d82e/

Laat ik duidelijk zijn dat als het waar is natuurlijk verschrikkelijk naar is maar blijf kritisch, de tegenstands gaan wat dat betreft over lijken om tot hun doel te komen.

Tja, tegenwoordig roept iedereen maar "fake news" op basis van 'het staat me niet aan'. Je steekt toch behoorlijk je kop in het zand wanneer je ontkent dat dit soort sadisme en misbruik van vuurwerk bestaat.

In Nederland hebben we gewoon een vuurwerk probleem. Niet met legaal vuurwerk, niet met oud en nieuw, maar met de massa's illegale knallers en shells, i.c.m. ondeugdelijk gebruik, vandalisme en sadisme in vooral het gehele najaar. Hier worden de bushokjes al niet eens meer geplaatst, ze zijn binnen 24 uur toch weer opgeblazen. Of wat dacht je van de o zo populaire Cobra 6, die tegenwoordig wordt gebruikt voor plofkraken en alle overlast van dien. Het is gewoon schering en inslag.

Dat geeft alleen maar aan dat er ieder jaar weer kopie gedrag sadisten in dit land rondlopen. Er is een bron, er zijn foto's, wat wil je nog meer?

https://www.geenstijl.nl/5150969/kat-dj-karel-vermoord-door-vuurwerk-in-anus/#comments

Hoe kom je erbij dat er plofkraken worden gepleegd met cobra's? Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat het daarmee lukt. Normaal gesproken komt de druk van binnenuit, door bijvoorbeeld gas of iets anders erin te spuiten en te laten ontploffen. Denk persoonlijk niet dat een Cobra de truc doet.

Op het stukje waarom mensen fake nieuws zeggen kan ik maar 1 ding zeggen, in het geval van katten blijkt dit ook meerdere keren fake te zijn geweest. Dus vrij logisch dat mensen sceptisch zijn met zulke berichten.

Lees het bericht van sprinkhaan hierboven anders even:wink:

Hoe kom je erbij dat er plofkraken worden gepleegd met cobra's? Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat het daarmee lukt. Normaal gesproken komt de druk van binnenuit, door bijvoorbeeld gas of iets anders erin te spuiten en te laten ontploffen. Denk persoonlijk niet dat een Cobra de truc doet.

Op het stukje waarom mensen fake nieuws zeggen kan ik maar 1 ding zeggen, in het geval van katten blijkt dit ook meerdere keren fake te zijn geweest. Dus vrij logisch dat mensen sceptisch zijn met zulke berichten.

Lees het bericht van sprinkhaan hierboven anders even:wink:

De inhoud van de Cobra 6 wordt gebruikt om het explosief te maken, een platte 'pizza', een explosief bestaande uit zo'n 500 gram flash. Omdat de Cobra 6 een compartiment heeft met puur flashpoeder en makkelijk te verkrijgen is, is het dus erg populair bij dergelijke criminelen. Geen buskruit vervuiling en door de grote hoeveelheid flash in één product ook niet arbeidsintensief om het er uit te halen.

De inhoud van de Cobra 6 wordt gebruikt om het explosief te maken, een platte 'pizza', een explosief bestaande uit zo'n 500 gram flash. Omdat de Cobra 6 een compartiment heeft met puur flashpoeder en makkelijk te verkrijgen is, is het dus erg populair bij dergelijke criminelen. Geen buskruit vervuiling en door de grote hoeveelheid flash in één product ook niet arbeidsintensief om het er uit te halen.
Recent is nog op tv geweest dat dit gewoon met c4 word gedaan wat op een afstandje elektrisch word ontstoken. Het Cobra verhaal is in dezen dus "Fake news".

Dan heb ik niks gezegd, dit acht ik idd wel mogelijk. Vies spul wat dat betreft.

Back
Bovenaan