Hydra Serie

Ik had ze alle 6 doorgelont. Ging prima! Mooi na elkaar.
Quickfuse van het gewone lont in het reserve lont steken (doppen wel afknippen) en ze overlappen elkaar.
Ze zijn op zich alle 6 wel goed maar er zitten toch minstens 2 blokken tussen die ongelooflijk dikke dreunen geven.
Wat een brute burst...wat een klappen... spijtig dat ze niet alle 6 zo gaan. Ik had dus die schuivende stukjes onderaan maar dit had geen invloed op de blokken, ze gingen alle 6 prima! Zeker een aanrader. Ik wou ze filmen in 1080p maar door de regen niet gedaan. Spijtig maarja...

Ze hadden niet allemaal een even groot effect viel me op.. Had ze 2x3 doorgelont. Wel viel me op dat ze allen een flinke burst hadden en de mines erbij waren echt fantastisch. Voor het geld vind ik dit nog steeds waar voor je geld :)

Ze hadden niet allemaal een even groot effect viel me op.. Had ze 2x3 doorgelont. Wel viel me op dat ze allen een flinke burst hadden en de mines erbij waren echt fantastisch. Voor het geld vind ik dit nog steeds waar voor je geld al moeten ze niet veel duurder worden want dan kan je net zo goed de ES 2.0 halen :)

Erg mooie potten dit. Er zitten inderdaad een aantal tussen die ook echt opvallend grotere boeketten hebben. Zo kwam de Hydra A bij mij bijna tot op de grond. en dan natuurlijk de goede burst van deze bakken. Zeker aanraders dit, vooral als je het karton koopt.

De nieuwe versie is nog steeds zo goed als de 2011 versie, zo niet beter. Ik heb wat films gemaakt die t.z.t. erop zal zetten, kijken of het gelukt is met de regen.

Ik had van deze serie ook een karton en als je een karton kan krijgen kan je die gewoon blind kopen. Inderdaad de effecten verschillen qua grote dan weer echt een giga dreun en een giga boeket en dan weer een 'normale' Ik moet zeggen dat de A en B er wel uitsprongen waarvan de nummer A een gigantisch applaus kreeg van het publiek! Waarom? Daarvoor een 100shots triplex blok afgestoken en dat leverde gejuich op, maar daarna wist dit kleinere potje ook goed te presteren, want zoals hiervoor gezegd de hydra A klapte erg laag en daardoor kreeg je een spectaculair iets (misschien zelfs iets wat gevaarlijk), maar goed de aanwezige vonden dat natuurlijk wel mooi en spannend. De effecten van A liegen er ook niet om!

Wel had ik twee keer dat de gewone lont + reserve lont weigerde (misschien door de regen) na wat long wegtrekken een schietlont gevonden. En dat ging maar niet goed, alhoewel ik wel wist wat ik deed en ik wist dat ik te maken had met schietlont.

Meerdere mensen last gehad van deze lonten die beide dus weigerde?

Ik had de Hydra A, B en H.. zijn echt toppers!
echt flinke boeketten en een goede harde burst.
Helaas is me er wel ene omgevallen :shocked:
de schoten vlogen me om de oren. Heb daarna de rest van deze serie toch maar even vastgezet.
gelukkig geen ongelukken gebeurd

Hierbij de films van 5 cakes van uit deze serie (versie 2012).

Vergeef mijn enthousiasme en de druppels op de lens soms, top cakes!

Zijn de effecten nog net zo groot als van de vorige versie? Die overtroffen toch echt wel alles.

Volgens mij wel ja.
Nu ja goed, op de demo waren het overduidelijk samples.
Maar ze presteren zeker nog altijd beter dan de gemiddelde blokjes.
Er waren 2 blokken bij waarvan de burst echt ziekelijk hard was... loeihard, heel dof, je kon het bijna voelen.
De boeketten hadden niet veel sterren maar die enkele gekleurde sterren gingen enorm breed. Als een 2 inch.
Als er nu geen regen was kon ik je exact vertellen om welke blokjes het ging. Dan kon ik de beelden herbekijken en weet ik perfect welk blok wanneer schiet maarja... Ik had ze doorgelont in deze volgorde:

E
C
A
F
B
D

De D op het laatst omdat deze mines heeft, die kunnen zorgen voor vonkoverslag. Ik vond de D wat minder vorig jaar dus vond het spijtig om met deze te eindigen, maar nu klapte hij bijzonder goed. Ik heb alleen een vermoeden dat die witte strobe boeketten van de Hydra B minder waren dit jaar.

Spijtig dat ze bij Originals niet consistent zijn als het gaat over de kwaliteit van hun blokjes. De nieuwe blokken van 2012 (Wodan enzo) blijken ook bijlange niet zo hard te klappen als de Hydra... erg spijtig. Ik hoop dat ze dit jaar met nieuwe Hydra achtige cakes komen, zou helemaal top zijn. Deze blokken zouden de benchmark moeten zijn voor alle nieuwe blokken die ze in de toekomst nog gaan importeren.

Laatst bewerkt:
Nee, ik had de nieuwe versie. In deze doos had ik de Hydra A tot en met E doorgelont op volgorde. Eerst ging A af, moest ik handmatig Hydra B aansteken. Die heb ik gefilmd. Daarna ben ik de C, D en E vergeten te filmen. Hydra F zat in een ander project.

Laatst bewerkt:
Raar, ik had de A, B, C en F en op dat filmpje met m'n mobiel was echt de B bij mij! Misschien label foutje dan. De oude G/H is nu de F en dat is die op jou filmpje ook. Maar maakt ook niet zoveel uit. Ze blijven even goed en top voor het geld!

Ik vond de effecten van vorig jaar toch echt een stuk groter, het verschil tussen de hydra serie en het buurtassortiment was minimaal. Dit was vorig jaar toch echt anders.

Als je deze vergelijkt met de Asgaard, zit er dan zo'n groot verschil in tussen de groote van het boeket? 16 euro is nog steeds een anzienlijke prijs voor een cake gezien mijn budget.

@ Baassie123
Ik had vorig jaar van beiden een karton en toen waren de verschillen aanzienlijk (sommige van de Hydra tenminste). Dit jaar heb ik er geen ervaring mee.

Back
Bovenaan