HVLV Statusupdates

Het zou toch mooi zijn als zo’n grote wetswijziging in ieder geval ook in een volksraadpleging (referendum) getoetst wordt? De gemeenteraadsverkiezingen in maart kan worden gebruikt die optie te faciliteren.

Zijn hier geen partijen voor te porren @HVLV?

Op facebook kwam ik dit tegen. Iemand die kan vertellen of deze informatie juist is?

Bekijk bijlage 1825578
De getallen zijn nogal uit de lucht gegrepen.

“In een minderheidskabinet is doordrukken lastig”

Het precies andersom. De wet is al aangenomen. In het minderheidskabinet is het tegenhouden o.b.v. de voorwaarden lastig. VVD is in het kabinet in de minderheid, de andere partijen zijn sowieso voor verbod. Het lijkt er ook helemaal niet op dat de VVD de poot stijf zal houden gezien de uitspraken in de media. Ook in de kamer is er geen meerderheid om het verbod uit te stellen om aan de voorwaarden te voldoen.

Laatst bewerkt:
Een referendum kan niet, dit is namelijk afgeschaft.

Betreft juridische procedures: zoals eerder aangegeven hebben we dit uit laten zoeken en is dat voor NU niet mogelijk.

Mochten we later met juridische procedures komen, dan gaan we uiteraard crowdfunden.

Verder: Een verbod was volgens de politie onderandere nodig, omdat ze het verschil tussen legaal en illegaal nu niet konden zien. Met een verbod zou alles verboden zijn en dus illegaal, behalve categorie 1 maar daar hadden ze even niet aan gedacht. Dat zou makkelijker handhaven zijn.

Hoe komt de politie er dan aan dat 50% (niet onderbouwd) van het gebruikte vuurwerk tegen de hulpverleners, legaal vuurwerk zou zijn? Ze konden het verschil toch niet zien?

Betreft juridische procedures: zoals eerder aangegeven hebben we dit uit laten zoeken en is dat voor NU niet mogelijk.

Mochten we later met juridische procedures komen, dan gaan we uiteraard crowdfunden.

Verder: Een verbod was volgens de politie onderandere nodig, omdat ze het verschil tussen legaal en illegaal nu niet konden zien. Met een verbod zou alles verboden zijn en dus illegaal, behalve categorie 1 maar daar hadden ze even niet aan gedacht. Dat zou makkelijker handhaven zijn.

Hoe komt de politie er dan aan dat 50% (niet onderbouwd) van het gebruikte vuurwerk tegen de hulpverleners, legaal vuurwerk zou zijn? Ze konden het verschil toch niet zien?
En daarbij komt dat bij de steden waar al een verbod was je geen onderscheid hoeft te maken…het mag allemaal niet (op f1 na dan)

Ze kunnen prima dit soort uitspraken doen omdat het merendeel van de mensen er vanuit gaan dat het klopt wat ze zeggen. Hierin schiet de media (journalistiek) echt zwaar te kort. Die moet dit soort uitspraken onderzoeken en tegenspreken waar nodig.

Ik heb mij ook zo verbaast over mensen in de media, die geen idee hebben waar bepaalt vuurwerk vandaan komt, en niet een klein beetje google om daar achter te komen en dus dan maar wat roepen. Ze schieten met een mitrailleur naar de politie hoor je dan zeggen, tja die opgevoerde romeins kaars (F2) was gewoon in België te koop.

Toe de politie jaren geleden de grens bij België stond te controleren kwam het veel zwaardere voorwerk al lang vanuit Polen via Duitsland ons land binnen :)
En afgelopen jaar staan ze aan de grens met Duitsland te veel gekocht F2 vuurwerk in beslag te nemen, het is bijna grappig als ik het niet zo treurig vind dat het zo verkeerd in de media wordt gebracht.

Inmiddels geloof ik niet meer dat dingen zomaar gebeuren, het lijkt er bijna op dat men de laatste jaren de boel bewust laat escaleren om meer draagvlak te krijgen voor een verbod, en dat is ze gelukt.

• Like
Waarderingen: BENZ
Ach, bij shows schiet men pijlen, cobra's e.d. zijn te koop in Nederland, al het vuurwerk uit Duitsland en Belgie is zwaar illegaal, ieder rotje dat in je huis ligt is een potentiele bom en zorgt voor weggevaagde woonwijken a la Enschede, en iedere liefhebber is een tokkie of aso.

Laten we eerlijk zijn, de algemene opinie is er 1 die nergens over gaat. Normale discussies kunnen niet meer gevoerd worden, iedereen met een gematigde mening wordt uitgelachen of wordt niet gehoord.

Ik las in de lokale kattenbak krant in een bericht van mijn gemeente, dat je tijdens 31-12 gewoon vuurpijlen mocht afsteken.
Maar hoe vaak lees je niet zo'n standaard bericht in eenzelfde krant dat je tijdens oud en nieuw voetzoekers en knallers mag afsteken tussen 18:00 uur - 02:00 uur.

Een ander voorbeeld.
Ik heb vorige week op de Grebbeberg in Rhenen een auto ongeluk gehad.
In het nieuwsbericht stond dat 1 van de bestuursters naar het ziekenhuis is gebracht ter controle.
Wat dus niet klopt, want ik en de passagier van de tegenpartij zijn nagekeken in de ambulance en daarna mochten we onze weg weer vervolgen.

Maar die gasten van die 112 berichten zijn ook vervelende gasten.
Je moet maar eens dat programma op Powned kijken

Inmiddels geloof ik niet meer dat dingen zomaar gebeuren, het lijkt er bijna op dat men de laatste jaren de boel bewust laat escaleren om meer draagvlak te krijgen voor een verbod, en dat is ze gelukt.
En juist dit is waar een bepaalde groep dus heel goed in is,het creëren van onrust en daarmee voor afleiding zorgt.
Daarom word er ook niet tegen opgetreden.

Ik las in de lokale kattenbak krant in een bericht van mijn gemeente, dat je tijdens 31-12 gewoon vuurpijlen mocht afsteken.
Maar hoe vaak lees je niet zo'n standaard bericht in eenzelfde krant dat je tijdens oud en nieuw voetzoekers en knallers mag afsteken tussen 18:00 uur - 02:00 uur.

Een ander voorbeeld.
Ik heb vorige week op de Grebbeberg in Rhenen een auto ongeluk gehad.
In het nieuwsbericht stond dat 1 van de bestuursters naar het ziekenhuis is gebracht ter controle.
Wat dus niet klopt, want ik en de passagier van de tegenpartij zijn nagekeken in de ambulance en daarna mochten we onze weg weer vervolgen.

Maar die gasten van die 112 berichten zijn ook vervelende gasten.
Je moet maar eens dat programma op Powned kijken

Klopt. Het is zo ver van de werkelijkheid dat topics over systeemhaat gesloten worden als men daar inhoudelijk de oorzaak van probeert te bespreken.

Niet alles kunnen bespreken maar vanuit emotie en niet buiten de box kunnen zien reageren.

Wat ok is. Uiteindelijk maakt het allemaal niets uit.

De wereld draait door; de klimaatcrisis heeft even pauze gezien de kou en het dikke pak sneeuw. De 0.1% zit al over hun jaarverbruik heen wat co2 punten betreft en verbruiken vrolijk door.

Terwijl boeren onteigent worden, de wereld doordraaid en uiteindelijk de lachende derde is.

Het leven is mooi. Geniet van wat kan. En blijf uit de polarisatie.

En dat is al lastig genoeg zonder dieper in te duiken op mogelijk relevante argumenten.

Voorlopig kon de politie legaal vuurwerk tot dit jaar niet herkennen en stellen ze nu voor om alles dat vuurwerk afsteekt neer te knallen.

Wat zal het lekker rustig worden op straat :D

Laatst bewerkt:
Daarin zijn we zelf mede debet aan als maatschappij.
Al jaaren lang worden kinderen groot gebracht met een mobiel,pc en met internet,al dan niet in welke vorm ook als combinatie.

En vroeger hoefde je niet in twijfel te trekken dat wat er op het nieuws/in de media kwam niks meer dan de eerlijke waarheid was.
Dat werd uitgezocht tot op de bodem,en kwam men niet tot een 100% sluitend en eerlijk verhaal,dan ging het de wereld niet in.
Dat is ook al jaaren wel anders,nu is het niet meer vanzelf sprekend dat wat de media de wereld inslingert,100% eerlijk en waar is.

Maar de jeugd is wel veel opgegroeid met de "wijsheid van de ouders" dat wat men in het nieuws/media ziet,dat dat waar is.
Dat en een groter wordende groep complot denkers/wappies/boomknuffelaars,die alles verdraaien (en evt publiceren in de media) maakt dat elk ding in de media hoe idioot ook,voor waarheid aangenomen blijft worden.
Door een steeds groter wordende groep in elk geval.
Zelf nuchter nadenken hoeft niet meer,want met een druk op de knop van je 06/pc "weet je alles"

De maatschappij over het algemeen,word bij wijze van ,dommer met de minuut.

Zelf hoofdrekenen hoeft niet meer,zwemles hoeft niet meer,etc etc,overal is wel een (ongeldige)reden voor of een hulpmiddel.
Zelf een werkstuk/scriptie maken hoeft niet meer,waarbij je alles zelf moet uitzoeken en typen/schrijven,je pakt je mobiel/pc met chatgpt of weet ik t wat ,stel je vraag en er komt zo een compleet werkstuk uitgespuugt.
Met wat mazzel hoef je het niet eens meer te printen.
Alles met een klik van de knoppen,waarom dan nog "moeite doen" ,en zo gaat dat met steeds meer,steeds inventiever in lui worden,dat lijkt de way to go heden ten dage.

Internet en social media zijn handig,zowel voor voorstanders van iets,als voor tegenstanders van iets.
Dingen die je digitaal hebt "opgebouwd" als het gaat om een mening/besluit over iets/wat dan ook,het is net zo snel gesloopt als dat het is opgebouwd,gebruik social media en het gaat er in steeds grotere getalen de goede of de foute kant mee op in een paar uur/paar dagen.
Eer je weet dat je iets het www op hebt geslingerd is het wereldwijd te lezen/te gebruiken/te misbruiken,door vele miljarden mensen.
En daar waar men vroeger was geleerd om gezond verstand te gebruiken en logisch na te denken,is het nu veel makkelijker om zonder eigen gedane moeite of onderzoek iets te promoten of af te kraken.
En het liefst zo ongezouten als mogelijk,want je zit immers achter een toetsenbord en schermpje,dus wie doet je wat als je een onbekende helemaal de ple*ris in scheld b.v. ??

Zo zie ik de wereld,en hoe deze in rap tempo helemaal naar de klote gaat.

En daar waar je vroeger nog wel is wat momenten had dat je als bevolking kon aangeven waar je het wel of niet mee eens was(stemmen,referendums) en men daar echt naar luisterde/iets mee deed.
Zo is er nu NIKS meer waar de bestuurders van in elk geval dit land,naar kijken/luisteren en er iets anders mee doen dan hun reet af vegen.
Stemuitslagen,worden overboord gegooid en men doet wat men zelf leuk vind,referendums waren ook te lastig,want dan MOESTEN ze er iets mee,dus die zijn afgeschaft.

Wat blijft er dan over ?
Regeringspartijen die doen waar ze zelf zin in hebben en dat kunnen zonder dat de bevolking er iets tegen kan doen.
Hoe hard de bevolking ook roept,het maakt geen bal uit,want men veranderd toch niet van bepaalde gedachte's.
Hard optreden dat doen we als bevolking al lang niet meer,protesten of de boel platleggen dat kost teveel moeite.
Dus veranderd er niks.

Niet nodig. Hij is duidelijk. Het stopt bij deze. Kan je weer uit de psychose komen. En ik pas dit weer alleen toe bij de doelgroep waar het gewenst is ;) en die bevindt zich niet op dit forum.

Wees gerust :D
Nuh. Je staat bij mij niet op negeer anders reageer ik niet maar ik bedoel van al dat gezeik ' van ons allemaal '.

Ik wil gewoon weten hoe mensen hun oud en nieuw hebben beleefd, of er nog geshopt word en hoe de bakkies waren afgelopen oud en nieuw. Dat het leven allemaal niet eerlijk is , of onze passie, dat weet ik onderhand wel ;)

Heb geen psychose maar bedankt voor de interesse 🤟

Nuh. Je staat bij mij niet op negeer anders reageer ik niet maar ik bedoel van al dat gezeik ' van ons allemaal '.

Ik wil gewoon weten hoe mensen hun oud en nieuw hebben beleefd, of er nog geshopt word en hoe de bakkies waren afgelopen oud en nieuw. Dat het leven allemaal niet eerlijk is , of onze passie, dat weet ik onderhand wel ;)

Mee eens. Goed om te benadrukken. Ik als provocatieve kl#tzak kan soms nog weleens doorslaan :D

Back
Bovenaan