HVLV Statusupdates

Via de media is naar buiten gekomen dat de VVD nu ook om is en voor een verbod zou zijn. Dat is een bericht waar wij vanzelfsprekend niet vrolijk van worden. Als dit echt zo is, staat de politiek op het punt om de grootste vergissing in hun carrière te begaan. De illegale vuurwerkhandel was zeer tevreden over de coronaverboden en de handelaren zullen ook deze keer weer enthousiast dat gat in de markt opvullen.

Toch blijven wij voorzichtig optimistisch.
De VVD gaat alleen akkoord als er aan een aantal voorwaarden kan worden voldaan. Zo eisen ze bijvoorbeeld effectieve handhaving en moet het mogelijk worden voor verenigingen om vuurwerk af te steken voor hun wijk. Dit zijn voorwaarden waarvan wij vanuit onze expertise kunnen zeggen dat het zo goed als onmogelijk is om eraan te kunnen voldoen.

Het is nu aan ons om de VVD te laten zien dat niet aan deze voorwaarden kan worden voldaan. Hierna zou hun steun aan het wetsvoorstel logischerwijs moeten vervallen.

Het zijn geen positieve ontwikkelingen, maar we doen wat we kunnen en zitten er bovenop.

We houden jullie op de hoogte!
Zet hem op mannen!! Jullie zijn onze laatste hoop...

Via de media is naar buiten gekomen dat de VVD nu ook om is en voor een verbod zou zijn. Dat is een bericht waar wij vanzelfsprekend niet vrolijk van worden. Als dit echt zo is, staat de politiek op het punt om de grootste vergissing in hun carrière te begaan. De illegale vuurwerkhandel was zeer tevreden over de coronaverboden en de handelaren zullen ook deze keer weer enthousiast dat gat in de markt opvullen.

Toch blijven wij voorzichtig optimistisch.
De VVD gaat alleen akkoord als er aan een aantal voorwaarden kan worden voldaan. Zo eisen ze bijvoorbeeld effectieve handhaving en moet het mogelijk worden voor verenigingen om vuurwerk af te steken voor hun wijk. Dit zijn voorwaarden waarvan wij vanuit onze expertise kunnen zeggen dat het zo goed als onmogelijk is om eraan te kunnen voldoen.

Het is nu aan ons om de VVD te laten zien dat niet aan deze voorwaarden kan worden voldaan. Hierna zou hun steun aan het wetsvoorstel logischerwijs moeten vervallen.

Het zijn geen positieve ontwikkelingen, maar we doen wat we kunnen en zitten er bovenop.

We houden jullie op de hoogte!
Complimenten voor jullie, mijn dank is groot.

Het zou Europees geregeld moeten worden net zoals met cat1, dat cat2, niet verboden kan worden in geheel de Europeze lidstaten. Het is toch van de zotte dat Nederland nu het enigste land in Europa is waar zoiets volstrekts idioots kan!
En misschien is Nederland zo'n beetje wel de enigste land ter wereld die zoiets idioots erdoor drukt, althans het zullen in ieder geval niet veel landen zijn. En dan wel om totaal andere redenen, zoals droogte bijv.
Dit is zo onnodig, hoeveel mensen raken hierdoor onnodig hun baan en hun brood kwijt, moeten een uitkering aanvragen. De compenstie die hiermee gemoeid gaat, dat geld is er niet en moet toch ergens vandaan komen, namelijk bij de belastingbetaler. Ook diegenen die graag een verbod willen en nu nog blij zijn ermee zullen hiervoor mee moeten betalen, en ik denk niet dat ze daar zo blij mee zullen zijn.

Als er van de crowdfunding nog iets overblijft, kan er dan gekeken worden of een gang naar het Europees Hof gemaakt kan worden?

Een serieuze advocaat zou hier toch wel in kunnen duiken? Daar zou ik als laatste stuiptrekking nog graag een donatie voor willen doen.

Traineren en rechtzaken zorgen voor vertraging. Heeft in het verleden altijd goed gewerkt (kennen we dhr. Oltmans versus de staat nog)?

Volgens mij is het nu wel klaar.

Misschien krijgen we nog een schijnvertoning dat het er "net niet komt".... maar dat is uitstel van executie.
Die kans schat ik overigens groot in, we zullen zien.

Na de kooiloze producten nu dit verbods theater, hoe dan ook worden we klaargestoomd naar een algemeen verbod.
Met een domino effect naar andere landen.

De HVLV heeft zen rol mooi gespeeld om de freaks kalm te houden, zodat ze zelf geen actie ondernemen.
Dat doet wel nadenken, zeker wanneer ze zelf aangeven presentaties te houden voor veiligheidsdiensten.

Dit gaat in tegen alle mogelijke beloftes die voorheen gemaakt werden.
Van kooiloze producten gelijk doorpakken naar een algemeen verbod.

Liegende politici, dat is niet al te best.
Straks kunnen ze weer miepen over anti-overheidsdenken bij de AIVD....

Volgens mij is het nu wel klaar.

Misschien krijgen we nog een schijnvertoning dat het er "net niet komt".... maar dat is uitstel van executie.
Die kans schat ik overigens groot in, we zullen zien.

Na de kooiloze producten nu dit verbods theater, hoe dan ook worden we klaargestoomd naar een algemeen verbod.
Met een domino effect naar andere landen.

De HVLV heeft zen rol mooi gespeeld om de freaks kalm te houden, zodat ze zelf geen actie ondernemen.
Dat doet wel nadenken, zeker wanneer ze zelf aangeven presentaties te houden voor veiligheidsdiensten.

Dit gaat in tegen alle mogelijke beloftes die voorheen gemaakt werden.
Van kooiloze producten gelijk doorpakken naar een algemeen verbod.

Liegende politici, dat is niet al te best.
Straks kunnen ze weer miepen over anti-overheidsdenken bij de AIVD....
Zo dan jij moet wel een hele dikke duim hebben, wat een verhaal zeg.
Neem aan dat je zelf niet doorhad dat je net 47 minuten te laat was voor een 1 april grap?!

Bij een verbod heb ik wel èèn schrale troost als gedachten.

De controleurs en deel van de werknemers bij het IL en T mogen ook een andere baan gaan zoeken.. die waren altijd zo druk met het vuurwerk....

• Like
Waarderingen: 3xh
Bij een verbod heb ik wel èèn schrale troost als gedachten.

De controleurs en deel van de werknemers bij het IL en T mogen ook een andere baan gaan zoeken.. die waren altijd zo druk met het vuurwerk....
Genoeg werk te doen daar hoor het hele jaar door, vuurwerk is maar een minuscuul onderdeel van hun werk. Die gaan gewoon op een ander afdeling verder...

• Like
Waarderingen: 3xh
Back
Bovenaan