Hurricane Twister

Wat een tof product zeg. Werd er door een mede-liefhebber op geattendeerd.
Hier nemen we een paar pakjes van mee. Denk persoonlijk dat deze categorie (stijgtollen) ook snel zullen verdwijnen in Nederland.

Newsflash, dit is het laatste jaar..
Bestaat al jaren dit soort stijgtollen, maar de importeurs zelf halen het van de markt..

Weet je wat de reden is? Te gevaarlijk of te weinig verkoop/winstmarge?

Ik weet alleen wat andere zeggen. Wellicht 'te gevaarlijk'. Alsof dit soort producten eruit halen een verbod zal verkomen. Ze sturen zelf aan op een markt met alleen maar cakes. Die cakes en compounds zullen inspiratieloos zijn, want ook daarmee word geknoeit.
Zit je straks met cakes die alleen Blink of Palm hebben.

Mines met knal die gaan er ook uit.
Niet verboden, dus je zou extra's kunnen kopen.

Er zijn een aantal Stijgtollen, mochten mensen nog opzoek willen voor ze weg zijn:
Hurricane Twister, Knetter UFO, Mi Flai Haai, Bijtjes, UFO, Phantom, Mad Bats, Flying Peki, Stinger Bees, Scream UFO, Scream Wasp

Ik weet alleen wat andere zeggen. Wellicht 'te gevaarlijk'. Alsof dit soort producten eruit halen een verbod zal verkomen. Ze sturen zelf aan op een markt met alleen maar cakes. Die cakes en compounds zullen inspiratieloos zijn, want ook daarmee word geknoeit.
Zit je straks met cakes die alleen Blink of Palm hebben.

Mines met knal die gaan er ook uit.
Niet verboden, dus je zou extra's kunnen kopen.

Er zijn een aantal Stijgtollen, mochten mensen nog opzoek willen voor ze weg zijn:
Hurricane Twister, Knetter UFO, Mi Flai Haai, Bijtjes, UFO, Phantom, Mad Bats, Flying Peki, Stinger Bees, Scream UFO, Scream Wasp
Knetter ufos niet gekregen vorig jaar helaas. Kan ze verder nergens vinden met knetter. Allemaal zonder effect.

Je begrijpt wat ik bedoel toch? Of moet ik het anders uitleggen, zodat het voor jou ook begrijpelijk is?

Vooruit:

Het doet iets anders dan een simpel fluitje of crackling..het gaat namelijk de lucht in... :idea:
Ik begreep inderdaad niet, dat als je fluit en knetter noemt, dat het je dan erom gaat, dat het de lucht in gaat.

Was ik niet duidelijk genoeg dan. My bad :biertje:

Ik vind door al die beperkingen dat er weinig diversiteit over blijft in klein vuurwerk, het is voornamelijk crackling effect of fluit effect.

Meerdere pakjes ingeslagen. Dit jaar een paar aansteken maar ga er zeker een paar bewaren voor de komende jaren.

Gister ook ff 3 pakjes ingeslagen, die van Klasek/Dumbum zijn nóg tandje beter, laat staan Funkes maar ja...

Eeuwig zonde dat dit en bijtjes ook alweer moet verdwijnen. Ja, met 5bft moet je ze nie afsteken, joh echt?!

Had ze als importeur ook maar wat langer kwaliteit gelaten, duurder, maar dan niet zo'n bulkproduct wat door kwant>kwal het eigen bestaansrecht verpest... Story of Dutch fireworks

Inmiddels een aantal gestookt maar deels snap ik het wel als deze eruit gaan. Je moet ze echt op een vlakke/gladde ondergrond zetten zodat ze goed gaan draaien. Anders worden het ongeleide projectielen.. :bonk:

Maar het zijn geweldige dingen!! Echt zon uniek en verrassend klein product.

Deze waren echt leuk. Gelukkig wat extra pakjes ingeslagen, dus kan er de komende jaarwisseling nog van genieten.

Deze en de Phantom zijn volgens mij de zelfde en waren inderdaad super leuk.
Alsof je een Girandola hebt.
Moet hij wel omhoog gaan :p
Dat gebeurde ook.
Gelukkig heb ik er meer

Deze en die van Klasek paar doosjes extra van gekocht, elk jaar eentje. Funke Tornado Wirbel floot en vloog beiden er nog wel met gemak uit. Alsnog erg leuk spul dat veel reactie bij omstanders teweegbrengt.

Ook kul dit uit aanbod te halen want ze gaan stuk voor stuk netjes binnen 1m radius omhoog. Die kleine bijtjes snap ik dan beter.

Dit waren toch verrassend leuke dingen...
Deze stijgen inderdaad erg netjes recht omhoog. Wel laten ze vrij veel afval achter.
Daarnaast lijken ze mij relatief prijzig voor importeurs qua vervoer (een hoop lucht), maar die rekening betaalt de consument toch al.

Helaas werkt de embedded video niet met Vimeo, ondanks dat YourBB zegt van wel. https://vimeo.com/899872053

Daarom ook even op YT gegooid:

Laatst bewerkt:
2 pakjes van deze gingen een voor een de lucht in. De reactie van de kinderen was geweldig. Ondanks al het andere moois heb ik stiekem nog steeds het idee dat de kids deze het leukst vonden.

Vervelend om te leren dat ze dus niet meer te koop zijn.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan