Stuifie
VWC lid
Volgens mijn vlees is dit forum ook een midlife crisis.. hahaPietje ging toch voor zn motorrijbewijs?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Volgens mijn vlees is dit forum ook een midlife crisis.. hahaPietje ging toch voor zn motorrijbewijs?![]()
Mocht je in duitsland gaat shoppen kan je kijken naar gold blauer himmel. Dat is ook wel een mooieIk ben een blauw project aan het overwegen.
Wat vinden jullie van het idee?
Hebben jullie toevoegingen of aanvullingen?
2x Höllenfeuer Blue - FunkeNL
3x Blauw bengaals - Funke + 2x Melkbus - GBV
1x Skies of Blue - Hello Fireworks
1x Golden Willow Mine with Blue Pearl - Broekhoff
2x Eclypse - Riakeo (V-shape)
1x Turbo Fan - Hello Fireworks
1x Elegance - Riakeo
Als je er maar geen blauwe ballen bij doet PietjeIk ben een blauw project aan het overwegen.
2x Höllenfeuer Blue - FunkeNL
3x Blauw bengaals - Funke + 2x Melkbus - GBV
1x Skies of Blue - Hello Fireworks
1x Golden Willow Mine with Blue Pearl - Broekhoff
2x Eclypse - Riakeo (V-shape)
1x Turbo Fan - Hello Fireworks
1x Elegance - Riakeo
Snowstorm (60sh variant) - EvolutionIk ben een blauw project aan het overwegen.
Blue maroon mag niet ontbreken![]()
Hahahaha vandaag had ik een ingeving. We zien morgen wel weer hoe de vlag er bij hangt! Ik word nou eenmaal enthousiast van vuurwerkJe zegt laatst nog tegen me dat je geen project meer wilt maken omdat je er dan minder van geniet.. midlife crisis. Al een cabrio gekocht maat?
Funke - Corolla Blue![]()
Valt mee, want ik heb alleen de Orcs en Snowstorm nog niet in bestelling staan.Snowstorm (60sh variant) - Evolution
Topaz blue - Hello fireworks
Elegance - Riakeo
Blue storm - Hello fireworks
Geysir kaliber C - Funke
Killer coyote - Lesli
Big color orcs (de blauwe) - Lesli
Hoewel een oudere boodschap toch nog relevant omdat alles verkrijgbaar is. Wij vonden de Beast of Burden echt mega goed! Sylvester Mainframe....fantastisch, Triple X viel erg tegen (is echt veel minder geworden) die wordt door die BoB echt weggeblazen. De andere ken ik niet.Hardcore Helium is absoluut een hele dikke bak en als je een behoorlijk grote collectie hebt is het echt een aanrader. Als je budget wat minder groot is zou ik echter iets aanraden wat langer duurt. Riakeo heeft mooie opties, Funke ook maar wel duurder en duren vaak ook niet zo lang (wel erg dik), ook de andere importeurs hebben dikke bakken die absoluut de moeite waard zijn. Kijk bijvoorbeeld een naar de Beast of Burden, Sylvester Mainframe, Tycoon, Triple X, Artificial, Elegance, Ocean of Lights of Ghostbuster.
Bedankt allemaal, denk dat het toch 2x Transbomber word als ik het zo bekijk, denk dat nog met 1 fruitbak ertussen, nu nog even bekijken welke daarvoor in de buurt komt.
Toch nog een vraag:
Als jullie mochten kiezen voor nog een chaos finale met budget van ongeveer 350 iets meer of minder maakt niet uit wat zou je dan doen?
Allereerst tof dat je dit forum hebt gevonden. Welkom!Hey crew,
Ik zit dit jaar weer met wat keuzestress en kan jullie hulp goed gebruiken.
Budget ligt rond de €100, en ik wil daar vooral mooie kwaliteitsspullen (met goede burst) voor halen – liever iets minder maar goed spul, dan veel maar matig.
Ik heb zelf al wat rondgekeken en kwam o.a. deze tegen:
- Riakeo 500
- Riakeo Cupido
- Riakeo Outburst
- Riakeo Toxic
- Pangu Paparazzi
- Pangu Cosmopolis
- Transbomber (boven budget)
- Blitz Bomber (ook boven budget)
Mijn vragen aan jullie:
Regio: Tilburg
- Welke combinaties raden jullie aan binnen dit budget?
- Of is het slimmer om gewoon voor één compound te gaan – en zo ja, welke dan?
- Zijn er nog andere goede tips buiten dit lijstje om?
Alle input is welkom!
Thanks alvast!![]()
nog wel iets van marge, wat adviseer je?Ik zou voor een mooie cakebox gaan. Anders heb je maar een stuk vuurwerk om af te steken. Staat je budget vast of heb je nog marge?
Wow super fijn thanks! Exclusive Funky Town of The Saga Continues lijken alleen niet verkrijgbaar in Tilburg e.o. haha.....Allereerst tof dat je dit forum hebt gevonden. Welkom!
De vraag die je stelt zou voor mij makkelijk te beantwoorden zijn, maar wellicht denk jij hier anders over...
Ik zou in ieder geval Pangu links laten liggen. Pangu is Pangu niet meer. Zijn overgenomen door GBV. GBV staat nou niet echt bekend om hoog kwalitatieve producten, zeker niet in vergelijking met Riakeo. En gezien je maar één keer kunt kiezen voor €100... speel je duizend procent meer op safe met de onderstaande producten:
De 4 producten die jij noemt zou je kunnen kopen... maar om binnen je budget te blijven zal je keuzes moeten maken en een combinatie van 3 moeten kiezen.
- Riakeo 500 €29.95 (23 shots)
- Riakeo Cupido €44.95 (20 shots)
- Riakeo Outburst €34.95 (23 shots)
- Riakeo Toxic €34,95 (25 shots)
Persoonlijk zou ik zeggen: 500, Cupido, Toxic. Zit je op 68 shots en €110, maar dan heb je 3 losse cakes... je kan 3x een lontje aansteken en 3x genieten van mooi kwalitatief hoog vuurwerk, maar dat is het dan ook.
Kies je voor een:
- Blitzbomber; of
- Exclusive Funky Town; of
- The Saga Continues
Dan heb je 144 shots bij de laatste 2 boxen (een ruime verdubbeling van 68 shots!!) En veel meer een show element met een opbouw naar een spectaculaire finale.
Persoonlijk zou ik 200% zeker voor de Exclusive Funky Town of The Saga Continues kiezen (beide zijn overigens hetzelfde) en te krijgen voor €90-€120. Als je 'm voor €90 kunt vinden zou ik er óók nog een Riakeo 500 bij nemen als je budget het toe laat.
Succes bij je keuze!
Wow super fijn thanks! Exclusive Funky Town of The Saga Continues lijken alleen niet verkrijgbaar in Tilburg e.o. haha.....
Zie ze bijv. niet staan bij vuurwerktilburg .
Multi shape of i shape maakt niet zoveel uit. Ik wil gewoon iets (veel) toffers dan andere jaren (grotere spreiding en hardere burst) (vorig jaar bijv. Yellow River en MJB Cake), (en daarvoor de Double Whammy van Evolution)Half uurtje rijden: https://www.bredavuurwerk.nl/artikel/the-saga-continues
En zeer scherp geprijsd!
Maar is maar 1 lontje zoals aangegeven, dus het is echt heel erg persoonlijk wat je wilt.
Ook ben je al laat in het jaar voor de echte goede prijzen...
Tevens is The Saga Continues een nieuwe doos, dus over de kwaliteit is nog niks te zeggen.
Pak je een Blitzbomber, die heeft zichzelf bewezen.
Er is gewoon zoveel keuze, dat het veelal op persoonlijke smaak uitkomt.
Er staat bijvoorbeeld in Breda ook een Rocket Rhapsody voor € 70,- en dan kan je nog een Philadelphia Spitters voor € 32,50 erbij doen.
Dan ben je € 2,50 over budget maar heb je wel bewezen doosjes, of je ze mooi vind is uiteraard aan jezelf.
En wil je meerdere shapes, of vind je i-shape prima?
Kortom, het is heel moeilijk tot een persoonlijk advies te komen.
Ook niet lullig bedoelt, maar € 100,- in 2025 koop je helaas niet zo veel meer voor.
Multi shape of i shape maakt niet zoveel uit. Ik wil gewoon iets (veel) toffers dan andere jaren (grotere spreiding en hardere burst) (vorig jaar bijv. Yellow River en MJB Cake), (en daarvoor de Double Whammy van Evolution)
Ik zou me dit jaar niet blind staren op burst omdat veel kooiloos is. (helaas)
Mijn beste advies is: ga gewoon zoveel mogelijk filmpjes kijken op de bekende (freak) webshops.
Sorteer op prijs en blijf onder wat je max wilt uitgeven. (je budget is 100 dus ga tot 125 ofzo)
Vind je het mooi? Zoek dan even het topic hier op het forum en lees de reacties.
Hopelijk zijn er wat straat filmpjes voor een betere beoordeling.
En dan maak je een lijstje van een aantal items. (zeker meer als 5)
Dan roep je je ma of buurvrouw of wie dan ook wie er geen verstand van heeft, laat het productiefilmpje zien en vraagt: is deze mooi?
Dat helpt vaak om de initiële lijst kleiner te maken omdat die niet kijken naar shapes, burst, kaliber, etc.
Die kijken alleen naar: is het mooi of niet.
En dan van de lijst die overblijft kan je zelf een goede keuze maken.
Dit werkt voor mij als ik twijfel over een item.
Mijn vrouw zegt sinds ik deze tactiek gebruik op alles nee... sowieso heeft zij weinig zin om medio mei een vuurwerkfilmpje te kijkenDan roep je je ma of buurvrouw of wie dan ook wie er geen verstand van heeft, laat het productiefilmpje zien en vraagt: is deze mooi?
Mijn vriendin zegt altijd dat ze alles wel mooi vind, en geen verschil zien tussen verschillende boxen![]()