Huilende nitraatgooier moet de cel in

Er staat dat hij voor de voeten explodeerde, is me vroeger vaak genoeg gebeurd. Tis een goede klap maar gevaarlijk...

Er staat dat hij voor de voeten explodeerde, is me vroeger vaak genoeg gebeurd. Tis een goede klap maar gevaarlijk...

Daar gaat het toch niet om. Het gaat er om dat je ze voor de voeten van een wetsdienaar gooit.
En het ligt er aan welke nitraat je voor je voeten krijgt :angel:
Nog steed niet super gevaarlijk, maar lekker is anders :bonk:

Prima dat die knul straf krijgt hoor, maar de gevaren van een nitraat worden wel weer behoorlijk overdreven..

Lijkt me niet fijn, als je tegenover een groep agressieve en dronken jongeren staat, waar je al je aandacht op richt & opeens knalt er een 2 grammer onverwachts vlak voor je.

Hulde en een groot applaus voor deze politierechter, laat dit een voorbeeld zijn voor de rest van Nederland! Meestal komen dit soort droeftoeters er met 3 weekjes taakstraf van af. Eindelijk wordt er een daad gesteld. Hopelijk blijft deze straf staan, als de huilende baby in hoger beroep gaat!

Kijk die jongen is zo fout als het maar kan, maar 3maanden cel vind ik wel een beetje het andere uiterste.

Kijk die jongen is zo fout als het maar kan, maar 3maanden cel vind ik wel een beetje het andere uiterste.

Waarom een andere uiterste. In dit geval knalt de nitraat voor zijn voeten. Als dit op ooghoogte was gebeurt wat dan?

Nee, ben er helemaal mee eens, zwaar straffen dit soort acties.

Hier gaat ook een afschrikwekkende signaal van uit

Top! Hoe haal je het uberhaupt in je hoofd??? Ik kan me er echt niets bij voorstellen... je staat dan zo ver van onze normen en waarden af dat je deze straf verdient. En het dan gek vinden dat je betrouwbaarheid wordt aangetast :bonk: ik vind je ook geen normale burger als je zoiets flikt.

Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.:bye:

Ja okay, vind ik ook. Laatst gehoord dat een taxi chauffeur een vrouw bijna dood had gereden. Open schedelbreuk. Hij reed door rood. Vrouw is voor haar leven getekend.
Het enige wat hij kreeg was 60 uur taakstraf en 6 maanden rijontzegging.
Later is de straf verdubbeld...maar als ik dan kijk wat deze jongen krijgt snap ik het rechtsysteem niet meer.

Ja okay, vind ik ook. Laatst gehoord dat een taxi chauffeur een vrouw bijna dood had gereden. Open schedelbreuk. Hij reed door rood. Vrouw is voor haar leven getekend.
Het enige wat hij kreeg was 60 uur taakstraf en 6 maanden rijontzegging.
Later is de straf verdubbeld...maar als ik dan kijk wat deze jongen krijgt snap ik het rechtsysteem niet meer.

Dit is denk ik ook waarom mensen hier het een flinke straf vinden. En ik ben het ook wel met ze eens.

Dit is denk ik ook waarom mensen hier het een flinke straf vinden. En ik ben het ook wel met ze eens.

Ik werk vele male (lichamelijk) harder en intensiever dan mijn manager, toch verdient hij meer geld...
dat zijn altijd van die dingen... als je alle straffen eens op elkaar af moet stemmen als rechter, en iedere keer bij een veroordeling moet kijken naar alle andere vergrijpen? Dat is niet te doen. Daarnaast zijn daar ook geen richtlijnen voor én vind iedereen het ene vergrijp erger dan dat iemand anders dat zou vinden.

Ik ben het er mee eens dat het niet altijd rechtvaardig is. Een 100 shots vind ik ook niet zo erg en dat mensen daar zwaar voor gestraft worden vind ik belachelijk... maarja het is nu eenmaal zo.

Jankerd, gewoon lekker boeten voor je idiote wangedrag :bye:

Maar, ik vind net als sommige anderen hier 6 maand (oké, 3 voorwaardelijk) best fors als je inderdaad ziet wat je voor andere vergrijpen krijgt in dit land.
Ik vind het misschien niet TE veel, maar wel veel.

Bovendien zegt het eigenlijk juist meer over die andere straffen, die m.i. doorgaans veel te laag uitvallen :thumbsdown:
Dronken iemand van de sokken rijden, tijdens de uitgaansnacht iemand kapot schoppen, stalking, aanranding.. de meest grote griezels komen er met een middagje schoffelen mee weg.. te idioot voor woorden.

Vergeet niet dat dit al van tevoren al bekend was, dat er tijdens de jaarwisseling gebruik zal worden gemaakt van snelrecht en dat de straffen die dan worden opgelegd tot wel 3 keer zwaarder zouden zijn. Dus de opgelegde strafmaat is flink verzwaard en dit is dus ook niet wat ze normaal zouden opleggen.

En hoe zit het met de rest van het tuig dat vuurwerk gooide? Die komen er zeker mee weg?

Gooien van vuurwerk / Geweld tegen hulpverleners. Geen een straf is te zwaar! Alleen zoals anderen hier al zeggen, voor verkrachting, nee zelfs moord, krijg je een lagere straf. Zo verneukt is ons rechtssysteem nou eenmaal. Word hoog tijd dat daar verandering in komt!

En hoe zit het met de rest van het tuig dat vuurwerk gooide? Die komen er zeker mee weg?

Gooien van vuurwerk / Geweld tegen hulpverleners. Geen een straf is te zwaar! Alleen zoals anderen hier al zeggen, voor verkrachting, nee zelfs moord, krijg je een lagere straf. Zo verneukt is ons rechtssysteem nou eenmaal. Word hoog tijd dat daar verandering in komt!

Je ziet wel vaker, dat ze voor de cijfertjes gewoon 1 of 2 mensen naar voren schuiven en aanwijzen als schuldige.

Wat betreft het uitdelen van straffen in Nederland, vind ik dat er niets van klopt. Totaal de weg kwijt hier. Voor zoiets moet je 3 maanden zitten, maar voor het beroven van een bejaarde moet je 60 uur koffie rondbrengen in een bejaardentehuis als straf. :bonk: Tuurlijk verdien je straf als je moedwillig vuurwerk gooit naar hulpverleners, maar er mag best eens gekeken worden wat voor straf je ergens voor moet krijgen. Staat meestal niet in verhouding tot het vergrijp.

Ik vind 3 maanden een flinke straf in verhouding tot andere misdaden maar verder kan het me niet veel boeien, hij heeft pech en wordt als voorbeeld gebruikt, hopelijk een afschrikkende werking. Alleen is het helaas zo dat zodra er drank in het spel is mensen gekke dingen doen zelfs al zou er 10 jaar cel op staan dan nog zal er weinig veranderen.

Back
Bovenaan