Hond ontploft door vuurwerk

moontan

VWC lid
dinsdag 04 december 2007

Hond ontploft door vuurwerk

MIJDRECHT - Een hond is maandagavond zwaar gewond geraakt nadat vuurwerk in zijn bek ontplofte. Bowie, de naam waar de Jack Russel naaar luistert, ging even een luchtje scheppen in de tuin van een woning aan de Schoutenstraat.
Deze tuin is omsloten met een schutting.

De eigenaar hoorde de hond blaffen, gevolgd door een harde knal. De eigenaar van de hond ging kijken en zag Bowie zwaar gewond aan zijn bek. Blijkbaar is een groot stuk vuurwerk over de schutting gegooid en heeft de hond dit in zijn bek gepakt. Kort hierop ontplofte het stuk vuurwerk.

De hond werd met zware verwondingen aan zijn bek met de dierenambulance vervoerd naar een dierenarts.

Bron:
http://www.ad.nl/groenehart/woerden/article1870068.ece

Dit is toch verschrikkelijk hoe haal je het in je hoofd om uberhaupt vuurwerk bij iemand anders in de tuin te gooien :sad:

Zeker weten waar gebeurd verhaal? Want ik ken me nog heel goed een verhaal herinneren van vorig jaar dat precies het zelfde was.

wie doet nou zo iets en wie gooit nouw vuurwerk over een schutting...

ik had een keer een rotje gegooid voor me maar zag niet dat me kat achter me stond dus hij liep erop af dus ik helemaal schreeuwen :P:P

Gelukkig liep ie toen weg..:D:rolleyes:

De reacties op het AD zijn anders minstens net zo triest als degene die dit geflikt heeft.

Genoeg trieste mensen op deze aardkloot.

ooohhhhh wat is dit een in en in slechte daad.. opsporen die dader(s) en zelf even een knaller in hun bek duwen... Wat een super onverantwoorde onbezonnen daad!!

Gatverdamme.. Het zal maar je hond wezen:frusty:
Lijkt me echt verschrikkelijk om als hond iets in je bek te nemen en het dan explodeert.. Wat een verhaal!

Hmmm. Dan heb ik toch echt iets tegen honden maar dit gaat zo erg te ver! Ik weet van een vriendin hoe hecht mensen met honden zijn verbonden. Het is net een famillielid. En dan opeens hoor je een knal en is je hond gewond geraakt aan vuurwerk. Dat is gewoon een poging tot moord dan.

Maar goed het is gewoon een zieke actie van iemand die niet weet hoe hij met vuurwerk om moet gaan want dit doen normale mensen niet. Zelfs wij, wij weten hoe wij met vuurwerk om moeten gaan ook al zijn we fout bezig. Iedereen weet dat je altijd moet (uit)kijken voordat je iets gaaf afsteken.

Gewoon even nadenken met dat gezonde verstand!

Kom maar op nu krijgen wij vuurwerkfanaten weer alles over ons heen omdat een debiel niet normaal kan doen.

Het is precies zoals je het zegt, heel vuurwerkminnend, afstekend en verkopend Nederland krijgt nu de volle lading, terwijl dit een verschrikkelijke actie van een grote imbeciel betreft. Wij vuurwerkliefhebbers haten dit soort acties ook. Sterker nog, bij vrijwel alle sites is het aansporen, vertellen, plaatsen van verhalen, foto's, filmpjes van dergelijke reden voor een ban en aangifte van dierenmishandeling o.i.d. richting de politie. Wij nemen resoluut afstand van imbecielen die dit soort dingen doen.

Wij proberen zelfs mensen aan te zetten tot verstandig gebruik van vuurwerk, proberen mensen normen en waarden mee te geven over het afsteken van vuurwerk en dan lees je nog steeds diep en diep bedroevende berichten als dit. Het voelt echt alsof je dan faalt, ook al kan je er niets aan doen dat dit soort idiote acties plaats vinden.

Tevens vind de 99% van de reacties op het AD écht verwerpelijk.
Men scheert iedereen die wat te maken heeft met vuurwerk over 1 kam: terroristen, dierenbeulen, gehandicapten etc. wat we allemaal niet zouden zijn. En dan zelf volhouden tolerant zijn.
Ze scheren net zo makkelijk iedereen over 1 kam als dat radicale moslims met ongelovigen doen, neo-nazi's dat doen met allochtonen etc. En dan maar roepen dat we een vrij en tolerant land zijn. Bah, ik walg van het hypocriete Nederlandse volk.

zielig gewoon...
als het mijn hond was zou ik die knapen zelf nitraten in al hun gaten duwe.. kijke wat zij ervan vinde :angry:

Je kan duidelijk zien wie er (honden als) huisdieren hebben gehad. Ik dus niet. Als katten worden overreden door een automobilist hoor je er niemand over, nu is er vuurwerk in het spel en heel Nederland staat op z'n achterste benen. Ik praat het niet goed, maar dit soort kwestie's zijn eerder persoonsverbonden...dat wil niet zeggen dat ik het geen vreselijke daad vind.

Je kan hier niet praten over een daad. Als het een daad was
dan was het dus ook vantevoren besproken en dat maakt het zo
vies en onbegrijpelijk.

Ik denk dat je toch de essentie van dit bericht niet begrijpt.
Als je er over na denkt dan kan je mischien begrijpen dat er
naar alle waarschijnlijkheid opzet in het spel is. Als je een kat
dood of hond op de weg met je auto doodrijdt komt dat idd niet
in de krant.

Maar kom op hej, ik neem aan dat je zit toch niet serieus bedoelt
hebt, want anders heb je echt het IQ van een platgeslagen pinda!

Maar goed ik weet niet hoe oud je bent, dus ik ga er maar verder
niet op in.

PS: bij de abdeling transploft kan hij in iig niet meer werken als snuffelhond,
Een goeiemoggel!

Rollende_Babba,
Het was niet zo bedoelt. Het ging mij meer om de reacties die bij het artikel waren gezet, veel van deze reacties waren overdreven en een paar ook helemaal niet. Vandaar persoonsgebonden...
De manier waarop deze hond dood ging is verschrikkelijk en natuurlijk is er opzet in het spel anders verdwijnt dat vuurwerk nooit over de schutting, dat kan ik ondanks mijn leeftijd begrijpen. De reactie van mij was om te laten zien hoe andere mensen naar dit bericht kijken en zo de reacties van het AD begrijperlijker te maken, niet mijn mening (wat ik duidelijk heb proberen te maken).
Maar nu kom ik naar voren als een dierenbeul en het slechte mannetje, en dat was zeker niet mijn bedoeling en daar heb ik ook geen zin in.

:bye:

Geen probleem :)

helaas blijft het zo dat als kinderen vuurwerk in handen krijgen dat ze er erge dingen mee doen en dan vindt ik het ook begrijpelijk dat mensen het verbod liever
dan ook niet opgeheven zien worden.

Hond overleeft vuurwerk incident niet
Gepost door René (Renesite) - Bron: AD
Gepubliceerd: donderdag 6 december 2007 @ 18:03

De hond 'Bowie' die afgelopen maandag zwaar gewond raakte, nadat er vuurwerk in zijn bek was ontploft, is woensdagmiddag overleden aan de gevolgen.

De hond raakte direct na het incident in coma en er kwam geen verbetering in zijn gezondheidstoestand. De dierenarts heeft de hond uit zijn lijden verlost door het dier in te laten slapen.

De eigenaren van de 5 jaar oude Jack Russell zijn volgens een woordvoerder van de dierenambulance zeer aangeslagen. Ze willen niet reageren over het vuurwerkongeluk.

De politie zoekt de dader(s) die het vuurwerk in de tuin hebben gegooid nog. Er zijn nog geen aanhoudingen verricht.

Aan diegene die hier verantwoordelijk voor is, als je VWC bezoekt dan spreek ik nu tot jullie (dit heb je namelijk niet alleen gedaan) en wil ik het volgende zeggen:

Denk aan de eigenaren van de hond, stel dat het jouw hond was, je broertje, je moeder, of mischien wel je eigen hand!

Wees een vent en getuig spijt en laat wat van je horen. Anders moet je de rest van je leven hier mee leven. Wil je dat? Kan je dat? Nu mischien wel... maar als je ouder wordt rn verandwoordelijkheids gevoel begint te ontwikkelen ga je dit de rest van je leven met je meedragen. Ik geef alleen een tip, meer niet. Wees me dankbaar dat ik je die tip nu geef! Doe er mee wat je wil, ook al doe je het niet, maar eens... eens... zal je denken.... Die Rollende_Babba was zo gek nog niet. Maar dan is het al te laat.... :sad:

Het kan ook een ongeluk zijn, 'shit happens', maar de 'shit happens' pas als je het aan niemand meer je 'shit' kan vertellen.

Laatst bewerkt:
Verschrikkelijk nieuws...maar het word ook wel opgeblazen, ik had namelijk niet verwacht dat dit hondje nog leefden als er vuurwerk in z'n bek was ontploft, overbodig nieuwsbericht wat mij betreft, dit vraagt natuurlijk om medelijden.

oftwel geen dieren liefhebber zo als je reageerd. Hondje had ook nog kunne leven je weet ut nooit dus vind beetje vreemd dat je zo reageerd maar goed zal wel aan mij ligge:frusty: maar goed mensen die zo iets doen sporen gewoon niet :x

Ik vind het natuurlijk verschrikkelijk dat dit gebeurt. Dit kan gewoon niet, bovendien, als het over de schutting is gegooid, moet het volgens mij iemand van de buren zijn. Maar die dader vind ik echt de grootste .. die er rondloopt. Bij mij was dat ook gebeurt toen er een explod naar mijn hond werd gegooid, ik trok hem weg en sprinte zo hard als ik kon weg met hem in me handen. Ik had wat lichte verwondingen en de achterkant van mijn benen en mijn spijkerbroek/schoenen zijn natuurlijk naar de filistijnen, maar ik heb de jongens aangeklaagd en ze zitten nu in de jeugdgevangenis wegens poging tot moord.

Ik wil niet dat deze posts wordt gezien als een klaagzang tegen vuurwerk, maar mensen moeten wel beseffen dat (zeker vuurwerk dat ook in Belgie verboden is) het levensgevaarlijk is.

Ook wil ik nog even zeggen dat ik die mensen die op het ad nu gaan schrijven dat er een verbod moet komen op vuurwerk.. tja.. echt mensen zonder verstand, denken waarschijnlijk ook dat Enschede door rotjes komt..

Nog een kleine toevoeging bij mijn eerste verhaal; mijn hond weeg 45 kilo, ik kan hem ook niet langer dan zes seconde omhooghouden. Dus hoe ik er destijds 5/6 meter mee heb gerend, ik weet het niet..

Back
Bovenaan