Hoeveel vuurwerk stoken jullie bij slecht weer tijdens de jaarwisseling?

Slecht weer.. slecht weer is voor iedereen anders. Ik ben zelf geen voorstander om naar oud en nieuw uit te leven om vervolgens een jaar lang de producten te bewaren. Dan gaat het maar op 1, 2 of 3 januari de lucht in.

Als het de 31e echt te slecht is, dan stoken we het de dagen erna maar op. Ik ga niet 20+ compounds thuis opslaan een heel jaar. Dan word m’n vriendin gek en ik vind het zelf ook niet zo’n tof idee.

Dus word gewoon stoken, en ik ga er van uit dat t dit jaar ook gewoon gaat kunnen! :D

Heb meerdere keren slecht weer meegemaakt, hier gaat alles op. Ben sowieso slecht in bewaren van vuurwerk, maar moet er niet aan denken om enkele boxen een jaar lang in huis te hebben, wordt ik erg zenuwachtig van.

Afgelopen jaarwisseling een flink aantal kleinere cakes in opslag gedaan vanwege de te harde wind. De compounds wel weggestookt, puur omdat ik dat niet prettig vind als die een jaar lang in de schuur staan te staan.
Dit jaar als de wind meewerkt een leuk rijtje argento om weg te stoken. En nog een 3 tal assortimentjes van de penny en netto.
Als alles gaat zoals ik hoop komt daar oa de bombette van de lidl nog bij.

Dus hopelijk dit jaar wind uit plezier aan.

In principe gaat alles op, al pas ik de stooktijden wel aan bij slechte omstandigheden. Zo zal ik bij veel vocht weinig grondspul doen om de rook te vermijden. Weinig wind/mist focus op crossette en tails, 18 / 20 mm.

Dit is dus het verschil tussen stoken met een klein windje bf2

En met flinke wind bf4, lijkt verdomme net 20mm :sad:

Tot nu toe elk jaar alles op kunnen maken. Vorig jaar om 00:00 viel het in het midden van het land gelukkig mee qua wind en regen. Als het dit jaar anders is blijven de goud bakken staan. De rest zien we op het moment zelf wel.

Mist is overigens net zo waardeloos, misschien nog wel erger. Kan me nog goed de jaarwisseling 19/20 herinneren. Wat een spijt dat ik toen doorgegaan ben…

Hahaha je ziet echt helemaal niks, lijkt wel een luchtlandingscene uit band kf brothers, alleen maar flitsen

Back
Bovenaan