Hoeveel kilometer rijd jij ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
We hebben al een topic met de vraag waar haal jij je vuurwerk en of de afstand er toe doet. Nu zijn we wel eens benieuwd hoeveel kilometer jij precies aflegt de laatste 3 dagen om je spullen binnen te slepen. Probeer het aantal km zo specifiek mogelijk te delen.

Afgelopen jaar op 1 dag meer dan 500 km gereden. Compleet gesloopt s’avonds. Daar naast ook zo krap op elkaar kwa tijd dat ik ook nergens even rustig kon rond kijken. Dit jaar gaan we dat anders doen.

Ieder jaar verschillend, voor de corona jaren altijd heel veel kilometers. Overal de beste en goedkoopste dingen vandaan halen. Afgelopen jaar eigenlijk maar bij 1 winkel geweest, had er ook maar weinig zin in. En dit jaar heb ik er ondanks de prijzen weer zin in. Dus gaan we weer beetje door het land heen touren. Dus totaal worden wel weer 1000 km of zoiets.

Vorige jaren zat ik altijd dik boven de 1.000 kilometer, maar dat ga ik nu anders doen. Op dag 1 alleen het ritje Duitsland zonder ophaalverplichtingen, puur om te genieten. Dat zal ongeveer 550 kilometer zijn. Op dag 3 ophalen in de buurt. Dat zal niet meer dan 50 kilometer zijn. Totaal 600 kilometer dus. Minder kan ik er niet van maken.

Tot dusver +/- 25 km. Vorig jaar 675 op één dag. Dat was eens maar nooit meer...
Of het meer wordt zal afhankelijk zijn van 2 shops die nog open moeten gaan (beide beginnend met een H).

Ben eerlijk gezegd wel klaar mee om half Nederland door te crossen om koopjes te pakken.
Dit jaar tot nu toe bij 2 winkels besteld, en wil daar ook eigenlijk bij laten.

Ik zou het nog eigenlijk helemaal niet weten. Er is nog niets besteld en dus ook nog niets duidelijk. Daar gaan we de komende periode maar eens verandering in brengen!

Heb vele jaren gehad dat ik 1000km plus reed in die 2 dagen. Hoe gaaf het ook was, het wordt me nu echt te gek. Maakt er op die manier echt een race van, terwijl het juist genieten moet zijn. Lekker avonds een wandeling maken door de buurt terwijl er al serieus veel gestookt wordt is veel relaxter. Wil het daarom dit jaar op max 3/400km houden.

Voor vuurwerk kopen houd ik het meestal regionaal, uit de pure angst dat ik geen vervoer kan vinden als ik het verder opzoek dan een straal van een half uur rondom Gouda. Vaak rijd ik met een auto (eerst met mijn pa, toen zelf), vroeger ook met een fiets (is gestolen helaas), maar nog nooit heb ik met openbaar vervoer vuurwerk gekocht/opgehaald. Voor het ophalen van gewonnen prijzen ben ik wel bereid t hele land af te gaan. En qua vuurwerkshows, ga ik desnoods zelfs internationaal.

T zal dit jaar een kilometertje of 3 a 400 zijn schat ik zo in. Vooral ook voor de sfeer. Moet soms 100+ kilometer rijden voor 2 producten oid...Eigenlijk gekkenhuis als ik er nu over nadenk haha.

Zal niet meer zijn dan 500km, de verste winkels zitten op 82km en alle andere winkels zitten gelukkig redelijk in de zelfde route zonder al te veel omwegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan