Hoelaat haal jij je vuurwerk op ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Door de vele freak winkels zijn er ook veel tijden waarop je je vuurwerk kunt afhalen. Welke tijd heen jou voorkeur en waarvoor? Doe je het overdag waar de freaktijden niet gelden en je zo bij de 'normale' consument staat of ga je bewust voor de tijden die voor ons bedoeld zijn?

Dit topic is dus niet bedoeld op welke dag je je vuurwerk op haalt, hier is al een topic voor. Het gaat er puur om op welk moment jij het haalt voor de sfeer.

Ik haal het tussen 7 en 10 in de ochtend. Helaas mis je dan bij de grotere winkels de vele consumenten die ieder met hun vuurwerk naar buiten komen. Ik vind het prachtig om te zien hoe vaders en kinderen met tassen vol vuurwerk naar buiten komen.

Freaktijden. Eerste verkoopdag tussen 0.00-1.00uur. Daarna bedje in en heerlijk uitslapen. Bevalt me prima zo.

Ik ook freaktijden. Om 00:00 in Steenbergen, om 1:30 in Breda. Dan een hele korte nacht, want om 8:30 in Hilvarenbeek. Is toch weer 45 minuten rijden. Dan om 11:30 bij Haoka in Roosendaal. Dus dat wordt best pittig, maar heb er nu al zin in :)

De 29e om half 8 in Almere, dus vroeg uit de veren en eerst rustig bijkomen met een bak koffie. Rond kwart voor 7 op mijn gemak richting Almere

Zo vroeg mogelijk op de dag, en dan meestal de eerste verkoopdag, maar dit jaar waarschijnlijk de 2e dag, ik ga altijd meerdere winkels af om een afwisselende collectie qua importeurs te hebben, dus ik ga een stuk of 8 winkels af, dan kan ik het mooi achter elkaar plannen :D

Zo vroeg mogelijk. Niets zo mooi de avond en halve nacht op het forum te hangen, want slapen lukt tog niet. Dan midden in de nacht de auto te pakken en op je dooie gemak naar de winkels te reiden vind ik geweldig, keer een stop maken om even goed te beseffen wat je aan het doen bent en er even goed van staan te genieten.

28 december, 4:30. De wekker kondigt met luid gerinkel aan dat de eigenaar ervan maar weer eens wakker moet gaan worden. Of althans, uit bed moet komen, want van slapen is toch niet zo veel gekomen. Ondanks de drukke kerstdagen die aan deze dag vooraf zijn gegaan sliep de wekkereigenaar pas 2,5 uur voor het afgaan van zijn eigendom en was hij op dat moment bovendien alweer een half uur wakker.

28 december, een van de weinige dagen dat ik wel een ochtendmens ben. Blij dat er eindelijk wat gaat gebeuren kom ik mijn bed uit, trek ik mijn kleren aan en loop ik stil de trap af naar beneden. Tijdens het eten van een broodje kaas versier ik nog 4 broodjes met datzelfde beleg. Glaasje karnemelk achterover tikken en ik kan er weer tegenaan. De nodige bestelbevestigingen heb ik de avond van te voren al uitgeprint en in de auto gelegd. De tomtom is startklaar en om 5 uur vertrek ik richting de Mr P.J. Troelstraweg. Lekker op mijn gemakje rijd ik vanaf Hoorn via Den Oever de afsluitdijk op. Aan het einde van de dijk stop ik nog even, vul ik mijn longen met de koude buitenlucht en dringt het nog eens extra tot me door, de mooiste vier dagen van het jaar zijn aangebroken. Met nog meer zin in wat er komen gaat stap ik weer in de auto, het laatste stukje gaat als een speer en om 6:05 sta ik met een hoop medefreaks voor de deur van Mega Vuurwerk Leeuwarden om de eerste lading vuurwerk van het jaar in ontvangst te nemen.

Dat is hoe het vorig jaar ging en dat is hoe het dit jaar weer gepland is. Vanuit Leeuwarden dan nog door naar Haulerwijk en op de 29e rond 7 uur in Almere. 's nachts al ophalen trekt mij wat minder. Dan heb ik niet echt het gevoel dat echt 'de dag dat ik mijn vuurwerk op ga halen' aangebroken is, maar valt het soort van tussen twee dagen in. Voorlopig zal het dus ook wel lekker vroeg in de ochtend blijven.

Geweldig verhaal Niels, pure sfeer. Van mij mag je wel met meer van zulke verhalen komen.

28 december, 4:30. De wekker kondigt met luid gerinkel aan dat de eigenaar ervan maar weer eens wakker moet gaan worden. Of althans, uit bed moet komen, want van slapen is toch niet zo veel gekomen. Ondanks de drukke kerstdagen die aan deze dag vooraf zijn gegaan sliep de wekkereigenaar pas 2,5 uur voor het afgaan van zijn eigendom en was hij op dat moment bovendien alweer een half uur wakker.

28 december, een van de weinige dagen dat ik wel een ochtendmens ben. Blij dat er eindelijk wat gaat gebeuren kom ik mijn bed uit, trek ik mijn kleren aan en loop ik stil de trap af naar beneden. Tijdens het eten van een broodje kaas versier ik nog 4 broodjes met datzelfde beleg. Glaasje karnemelk achterover tikken en ik kan er weer tegenaan. De nodige bestelbevestigingen heb ik de avond van te voren al uitgeprint en in de auto gelegd. De tomtom is startklaar en om 5 uur vertrek ik richting de Mr P.J. Troelstraweg. Lekker op mijn gemakje rijd ik vanaf Hoorn via Den Oever de afsluitdijk op. Aan het einde van de dijk stop ik nog even, vul ik mijn longen met de koude buitenlucht en dringt het nog eens extra tot me door, de mooiste vier dagen van het jaar zijn aangebroken. Met nog meer zin in wat er komen gaat stap ik weer in de auto, het laatste stukje gaat als een speer en om 6:05 sta ik met een hoop medefreaks voor de deur van Mega Vuurwerk Leeuwarden om de eerste lading vuurwerk van het jaar in ontvangst te nemen.

Dat is hoe het vorig jaar ging en dat is hoe het dit jaar weer gepland is. Vanuit Leeuwarden dan nog door naar Haulerwijk en op de 29e rond 7 uur in Almere. 's nachts al ophalen trekt mij wat minder. Dan heb ik niet echt het gevoel dat echt 'de dag dat ik mijn vuurwerk op ga halen' aangebroken is, maar valt het soort van tussen twee dagen in. Voorlopig zal het dus ook wel lekker vroeg in de ochtend blijven.

Haha leuk verhaal!

Ik zelf ga nooit tijdens de freaktijden, dit komt omdat er in mijn omgeving geen freak-tijden zijn... gelukkig maar :applause:
Ik zorg er wel voor dat ik de eerste dag dat het mogelijk is direct na mijn werk ga ophalen, meestal is dit tussen 19:00 en 21:00. De vuurwerkboeren hier zijn allemaal tot laat open, dus dat komt goed uit.
Als ik dan eenmaal alles binnen heb, zet ik alles op zolder, ontkooien en mooi neerzetten... Paar mooie kiekjes maken van je totale collectie.
Vervolgens tijd om de projectje(s) te maken. Dan maar gaan slapen. Komende dagen, iedere avond na werk toch nog even naar mijn collectie kijken en natuurlijk de collecties van VWC-leden bekijken :cool:

Met zulke verhalen moet je toch wel de kriebels krijgen....top man......heb er nu al zin in:handsup:

Net als elk jaar, hoe dan ook, 29 december rond half 12 in de ochtend. Indien er geen 29 december is dan word het 28 december om die tijd in de ochtend. Dit is al jaren een vast iets en dat ben ik niet van plan te veranderen. Uitslapen is zeer belangrijk voor mij.

Uurtje of 5 in het Noorden, en dan rustig aan afzakken naar het zuiden tot een uurtje of 12 en dan richting huis!

Dit jaar ga ik voor het eerst eens meemaken, hoe het is bij een nachtopening rond 1 uur. Wil wel eens weten hoe de sfeer in een winkel is, wanneer je op je bestelling wacht, met alleen maar freaks om je heen :p
De andere (freeak)- bestellingen haal ik wel gewoon ergens overdag, blijft ook altijd leuk.

Zoals het er nu naar uit ziet zal de tocht der tochten om 04:00 gaan beginnen.

Freaktijden
Maar dat is helaas ook al een uur in de rij staan dus ik ga nu gewoon midden in de nacht pas.
Zo rond de 10 a 15 dozen lopen door die drukte is echt niet leuk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan