Positief over cat. 1
Helaas mogen we dit jaar geen groot vuurwerk meer afsteken. Ook voor mij is dit een enorme domper geweest, waar ik de eerste paar dagen echt wel even mee in m'n maag heb gezeten, maar ik begin nu wel steeds meer te genieten van het kleine vuurwerk bestellen. Zoals cracklingballs, wondertollen en andere leuke dingen waar ik normaal niet naar omgekeken had. En nu is het zo dat ik merk dat oud & nieuw vroeger voor mij de beste herinneren heeft. Samen met een groep vrienden een pleintje opzoeken, en de hele dag vuurwerk afsteken, rotjes, pijltjes, noem het maar op, het was er allemaal, en het was een grote chaos.
Wel een gezellige chaos, want man, wat was dat lekker, je zag al je vrienden weer op één dag, de top 2000 stond vol aan op de achtergrond, je deelde met elkaar welk vuurwerk je had, en uiteindelijk maakte het niet uit wat je afstak, zolang je maar plezier met elkaar had.
Voor mij wordt dit hopelijk zo'n oud en nieuw. Ik heb al mijn bestellingen omgezet naar categorie 1, en kan niet wachten tot 31 december 10:00. Ik kan natuurlijk alles al veel eerder afsteken, maar ik zou graag terug willen naar de oude tijden en die graag willen herleven. Dit jaar ga ik om 10:00 samen met m'n kinderen de straat op, om vuurwerk af te steken. En ik hoop oprecht dat meer mensen de straat op komen, puur voor een babbel, een oliebol of wat gezelligheid.
Ik merk in ieder geval bij mij dat de hele sfeer weer terug is, en ik ben oprecht benieuwd hoe dat bij jullie is. Ik zou graag willen zien dat mensen het weten om te gooien naar positiveit en dat we met z'n alle er een oud en nieuw van maken die toch nog gezellig is geworden.
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?