Hoe vier jij dit jaar Oud en Nieuw?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier ben ik ook nog aan het balen. Maar denk dat het het gewoon thuis vier..dan maar lekker met wat cat1 en hopelijk dat de rest van de buurt nog wat moois de lucht inschiet

Ik vier het gewoon thuis met ons gezinnetje. En vanaf de 31ste rijd ik een paar keer hier over de grens 100 meter verderop om op mn stookplekjes die ik afgelopen weekend heb ontdekt lekker wat af te steken met mijn zoon en vrouw. En dit gaat door op 1 januari geloof ik... :handsup:

Ik heb nog voldoende vuurwerk liggen van vorig jaar om er een mooi oud&nieuw van te maken. Ik baalde enorm, totdat ik ging denken in mogelijkheden. Vanaf mijn balkon een mooi pijlenstandaard maken en vanuit daar pijltjes stoken. Áls de politie al komt moeten ze me nog dat zien afsteken dus ik maak me niet zo'n zorgen. Eerst rustig aan beginnen met wat Cat 1, kijken of we daarmee geen boze buren hebben en politie op komt en dat opbouwen naar pijlen. Daarna vanaf 00:00u lekker wat compounds 1 voor 1 naar buiten brengen en afsteken. Heb er nog voldoende staan voor een avondvullend programma. Denk dat iedereen daar wel behoefte aan heeft, gewoon mooi siervuurwerk gaat niemand echt vervelend vinden denk ik zo.

Tripje naar duitsland zoals ik hem voor ogen had met overnachting gaat denk ik lastig worden met de corona maatregelen, maar zit wel te denken om overdag daar wat knallers af te gaan steken op een parkeerplaatsje ofzo. Eens proeven hoe dat is om dat mogelijk komende jaren wat meer te gaan doen.

Ben niet zo bang voor een bekeuring, maar meer voor boze buren.. en dat zou ik dit jaar ook wel weer begrijpen.

Waar ben je dan precies bang voor waar de buren boos over zouden kunnen worden? Omdat je het risico neemt dat je misschien de zorg zou overbelasten of voor de "overlast" van het vuurwerk?

Als het om het 2e gaat, zou ik me er niet zo druk over maken. Het verbod is namelijk om het 1e en niet voor de overlast. Zonder corona was er ook vuurwerk geweest en hadden ze diezelfde "overlast".

Valt er iets te vieren dan, een jaarwisseling zonder vuurwerk... en dan moet ik als een tiener gaan genieten, omdat ik een grondbloem oid kan gaan afsteken. Nee ik sta er nog maar niet bij stil en kan er mij ook geen voorstelling bij maken, hoe ik dit verschrikkelijke klote jaar moet gaan vieren/afsluiten zonder vuurwerk :cry:

Ik heb nog voldoende vuurwerk liggen van vorig jaar om er een mooi oud&nieuw van te maken. Ik baalde enorm, totdat ik ging denken in mogelijkheden. Vanaf mijn balkon een mooi pijlenstandaard maken en vanuit daar pijltjes stoken. Áls de politie al komt moeten ze me nog dat zien afsteken dus ik maak me niet zo'n zorgen. Eerst rustig aan beginnen met wat Cat 1, kijken of we daarmee geen boze buren hebben en politie op komt en dat opbouwen naar pijlen. Daarna vanaf 00:00u lekker wat compounds 1 voor 1 naar buiten brengen en afsteken. Heb er nog voldoende staan voor een avondvullend programma. Denk dat iedereen daar wel behoefte aan heeft, gewoon mooi siervuurwerk gaat niemand echt vervelend vinden denk ik zo.

Tripje naar duitsland zoals ik hem voor ogen had met overnachting gaat denk ik lastig worden met de corona maatregelen, maar zit wel te denken om overdag daar wat knallers af te gaan steken op een parkeerplaatsje ofzo. Eens proeven hoe dat is om dat mogelijk komende jaren wat meer te gaan doen.

Zou dit volgend jaar wel willen doen, met een groepje. Zijn er mensen geïnteresseerd?

Valt er iets te vieren dan, een jaarwisseling zonder vuurwerk... en dan moet ik als een tiener gaan genieten, omdat ik een grondbloem oid kan gaan afsteken. Nee ik sta er nog maar niet bij stil en kan er mij ook geen voorstelling bij maken, hoe ik dit verschrikkelijke klote jaar moet gaan vieren/afsluiten zonder vuurwerk :cry:

Wie zegt dat het zonder vuurwerk moet?

Hoe mijn dag eruit ziet, het jaar uit tellen doe ik met alle plezier en wat een rampjaar is het geweest. Eerst ga ik rustig naar de stad beetje shoppen nieuwe kleren en schoenen. Om 18:00 lekker gourmetten en tot 20:00 tv kijken. Na 20:00 ga ik los met cat 1 en om 00:00 een climax met f2 fonteinen naast cat 1 en veel rook ontwikkelen moest er over piekeren en nadenken. Het verbod kwam als een kanonslag binnen maar heb er super zin in.

Voor mij persoonlijk kan het nog alle kanten op. Merk nu dat door het vuurwerkverbod bij mij de oud en nieuw kriebels wel echt verloren zijn. Ik wil persoonlijk gewoon lekker rustig oud en nieuw kunnen beleven en niet constant over m'n schouder te moeten kijken. (dat gevoel had ik afgelopen paar jaren al steeds meer).

Wat betreft het vuurwerkverbod, super kl*te natuurlijk. Ik heb het voordeel dat ik nog geen 5 minuten rijden van de Duitse grens woon en zoals het nu uitziet daar op mijn gemak een paar uurtjes kan stoken. Ik wil daar een mooie, rustige plek opzoeken bijvoorbeeld bij een landweg tussen de lege akkers. Bezem en vuilniszak mee en gewoon even een paar uur stoken. Waarschijnlijk daarna de rest van de avond thuis rouwen, eh vieren natuurlijk met wat cat 1 en oliebollen.

Nou moet ik wel zeggen dat er de laatste tijd (lees jaar) zoveel dingen gaande zijn en gebeuren dat het idee wat ik nu over oud en nieuw heb met gemak volgende week weer anders kan wezen.

Triest dit, doet me denken aan mezelf. Ik heb nog 15compounds liggen die ik niet nog een jaar wil bewaren. Er is een veldje 50m verderop, waar ik de compounds op de avond zelf of ervoor in de bosjes ga verstoppen in onopvallende vuilniszakken. Mocht er dan een huis/kelderzoeking volgen dan vinden ze niks, mocht het een heterdaad zijn vinden ze ook alleen die afgestoken doos.

veel eten je kent het wel snacks bittergarnituren oliebollen appelbeignets hapjes salade enzzz iedere maakt wat anders ,veel bier heb een dubbeltap geregeld onderling pallet fust. kids worden ook niet vergeten. vuurwerk veel cat 1 maar ook eerlijk bekennend heel veel van onze zuiden buurtjes, 90 procent allemaal sier a samen gedaan 2345,50 . daarbij de kelderboxen maar eens wat opruimen ieder jaar van de afgelopen 15 jaar vuurwerk over ja leg maar achterin en als het niet past met andere zooi erbij een andere box. ouwe troep voor het vuurtje, ieder van de ouwe veteranen de ouwe lullen hebben een 2uurs blok om de boel rustig te houden de mijne is van 20;00-22;00 de rest garandeer ik niet.boetes worden geaccepteerd en ook betaald. en ook even met de verkoopdagen langs de vaste dealers bakkie doen is geven en nemen.

Denk dat het voor mij niet veel anders wordt. Eind van de morgen beginnen met carbid schieten en eind van de middag een dik blok de lucht in. Ga nog wel naar Duitsland toe en ga gewoon stoken de 31e. Ze kunnen mij de boom in. Laat me dit niet afpakken en zo zou alle liefhebbers moeten denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan