Hoe stookt jouw straat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn straat nihil, een huis dat in coronatijd zooi illegale blokken stookte had nu een enkel stuk siervuurwerk... Alles te duur? Niet aan illegaal kunnen komen en niet legaal willen?

Dus ik was de enige, behalve een paar fonteinen halve straat verderop.

Verder zelfde plekken; ik kijk uit naar een stooklokatie paar honderd meter verderop waar 8u lang prof blokken en shells worden gestookt, das tof. Straat verderop wel wat sier... Maar je merkt toch dat het een arme volkswijk is voor wie het uiteraard en zeker nu geld verdampen betekent. Dus krijg ik veel aanloop, en complimenten :D erg leuk. Zelfs R'dammers die hier kwamen vieren en het thuis nooit zo hadden gezien als van mij. Dan glunder je wel ff :)

Laatst bewerkt:
In mijn straat ben ik de enige die stookt; meeste mensen zijn op oudejaarsdag weg. Een paar straten verderop wordt er rond 0:00 uur flink gestookt, maar voor die tijd ben ik de enige in onze buurt. Diegene die langskomen vinden het erg mooi en ik heb ook nooit gezeur of gedoe in de wijk vanwege vuurwerk...eigenlijk wel perfect..

Normaal was ik de enige maar nu nog 3 andere buren in de straat ook aan het stoken. Ook de straten om me heen gingen los. Dus extra genoten.

In mijn buurt word altijd echt heel veel gestookt, heb het alleen nog nooit thuis gevierd.
Ik ga altijd terug naar de buurt/polder waar ik opgegroeid ben maar daar staan de woningen verder uit elkaar des ondanks word ook daar redelijk goed gestookt.

Ik ben dit jaar niet thuis geweest op de avond zelf. De 31e rond 14:00 vertrokken naar vrienden. Ik weet dus niet precies hoeveel er gestookt werd in de avond in mijn omgeving.
De dagen ervoor en erna werden er aardig veel blokkies gestookt, de 29e en 30e echt de hele avond vanaf 2 a 3 locaties van straat of 2 verderop.
Ik zit zelf op een stuk met 5 vrijstaande woningen naast elkaar en daar kon ik op 1 januari helaas 0 bewijs vinden dat er door die buren gestookt is :cry: Verderop in de straat wel op meerdere plekken de blokkies buiten zien staan.

Hier wel wat jeugd dat gewoon 3 dagen lang cat 1 en ander klein vuurwerk aan het stoken is. Verder om 00:00 uur gaan er een paar Duitse potjes de lucht in. Dus is de straat zelf valt het wel mee, maar in verder in de buurt gaat het aardig los.

Prima dit jaar 00:00 was dikke chaos en om 00;30 even een stilte. 00:45 ging het weer los op bepaalde plekken en om 03:00 was het nog niet stil. 1 januari rond 17:00 zag ik weer een diversiteit aan cakes de lucht in gaan en kon het waarderen.

Maar vanaf de eerste verkoopdag was al 1 en al gezelligheid ging veel siervuurwerk de lucht in. Maar 30 december 00:00 31 december begint op een nieuwe traditie te lijken was in 2021 ingezet dat er spontaan zoveel vuurwerk de lucht in gaat tot 00:15 ongeveer. Mocht hier niet klagen was genoeg vuurwerk te zien vanaf de 29ste.

Dit jaar voor het eerst dat er meerdere mensen in de straat flink aan het afsteken waren. Top.

Voorheen wel wat buren links en rechts buiten die ook wat klein vuurwerk hadden, maar dit jaar was het verlaten en stond ik maar “all by myself” te zingen :yes:. Wel lekker rustig, maar niet bepaald sfeervol.

Het heeft hier bijna de gehele middag geregend en toen het net na 17:15 uur droog was, ging het meteen goed los in omliggende straten. Ik was net begonnen aan een koppie soep en een broodje, maar stuiterde meteen door het hele huis heen om nog wat te kunnen zien van de cakes die al in omliggende straten werden afgestoken. Snel wat gegeten om vervolgens in de voortuin al te genieten van de sfeer, want oudejaarsavond was nu echt begonnen. Zelf wel bewust gewacht tot 18:00 uur en om 18:00 uur precies stak ik het eerste lontje aan. Meteen kwamen er al wat buren naar buiten en ook een aantal buurjongens staken het één en ander af. Een meter of 15 van ons vandaan stond er al een vuurton van buren klaar om de sfeer gedurende de avond naar een nog hoger niveau te tillen en ook verderop in de straat waren nog een aantal vuurtonnen aanwezig. Dit was normaliter nooit het geval en wat mij betreft absoluut een goed teken. In de loop van de avond kwamen er steeds meer buren naar buiten om zich rond één van de vuurtonnen te verzamelen en gezellig met alle buren, familie en vrienden de laatste uurtjes van het jaar tegemoet te gaan. Niet eerder waren er zoveel buren thuis en bij de meeste kwamen er ook veel mensen op visite. Het was dus goed druk in de straat en dit helpt dan wel mee. Tuurlijk koop je vuurwerk voor jezelf en omdat je naar een bepaald product gewoon ontzettend uitkijkt, maar niets is mooier dan een mooie cake afsteken en dat dan familie of buren zeggen: Wow, die was mooi zeg! Doordat er zoveel buren thuis waren inclusief visite, waren er ook echt veel mensen in de straat die vuurwerk hadden gekocht. Van ontzettend goede fonteinen, de nieuwe thunderking mines tot goede cakes en rammers van cakeboxen, alles kwam voorbij. Zo hadden buren iets verderop onder andere de Jackhammer gekocht en een buurjongen van zeker 50m verderop in de straat kwam ook maar naar de gezelligheid om hier zijn vuurwerk af te steken. Dat waren een aantal van die kleine boxjes van Vuurwerkmania en ook dat was echt ontzettend leuk spul. Ook in omliggende straten ging er echt veel de lucht, zeker om 00:00 uur. De sfeer in de straat was gemoedelijk, ontzettend gezellig, er was muziek, vuurtonnen en vuurwerk. Meer heeft men niet nodig voor een geslaagde jaarwisseling. Dit jaar waren er zelfs buren die normaliter nooit vuurwerk kopen en nu toch een pakketje hadden gescoord bij een lokale winkel. Gewoon ontzettend leuk om te zien wat vuurwerk losmaakt en hoe het ook kan op een normale manier zonder gezeik of gekkigheid. Daarnaast was dit een duidelijk signaal dat ook de 'normale consument' gewoon weer ontzettend heeft uitgekeken naar een jaarwisseling met vuurwerk. Ik hoop dat we dit vast kunnen houden en dat we dergelijke jaarwisselingen nog velen jaren kunnen vieren hier in de straat.

De straat waar ik was ging prima, een groep bij de buren die serieus leuk spul hadden en vooral de omliggende straten... de hele avond door met blokken, shells, cakes, alles kwam voorbij. Lekker sfeervol!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan