Hoe stookt jouw straat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij ons gaat het in een aantal wijken altijd wel bovengemiddeld los en daar zijn wij dan ook te vinden.

En als ik het zo peil en hoor, verwacht ik dat het door alle gezeik rondom meer en meer op hand zijnde (gemeentelijke) verboden of zelfs een totaalverbod in de toekomst...en door de Covid-19 ellende, het een absoluut topjaar wordt voor de vuurwerk-verkoop en het massaal afsteken daarvan...Maar daarna?

Vier het altijd bij mijn ouders en daar is het erg matig... Meestal weinig buren thuis en ik mis toch nog wel eens wat gezelligheid tijdens het stoken. Wel wordt er in de straten in de buurt veel afgestoken, dus ik kan gelukkig ook nog redelijk wat van andermans vuurwerk genieten.

Woon nu sinds 6 jaar in een nieuwbouw wijk. Eerste jaar thuis gevierd maar toen was de wijk bij lange na niet klaar. Dit jaar weer bij ons thuis dus en de wijk is zo goed als af. Ik ben heel benieuwd hoe de buurt stookt. Elk jaar word er om 6 uur wel flink gestookt ben benieuwd hoe dit om 12 uur is.

Afgelopen jaar voor het eerst in jaren weer eens thuis gevierd. Op zich viel het me mee. Je merkt dat de wijk wel wat is verjongd de afgelopen jaren, maar het is nog altijd niet veel.

Gelukkig dit jaar weer bij vrienden in een nieuwer deel van de stad.

Al die afgelopen jaren heb ik nergens geen problemen gehad waar ik woonde. Maar sinds ik nu een eigen huis heb en verhuist ben zou ik dat niet weten. Ik weet ook al helemaal niet waar ik het ga vieren dit jaar.

Van de week te horen gekregen van de buren paar deuren verderop dat ze ook dit jaar weer thuis zijn, die hebben ook altijd een mooie berg vuurwerk. Dat wordt weer een groot feest hier in de straat.

Van de week te horen gekregen van de buren paar deuren verderop dat ze ook dit jaar weer thuis zijn, die hebben ook altijd een mooie berg vuurwerk. Dat wordt weer een groot feest hier in de straat.

Ik kijk er naar uit!

De cruise van m’n buurman gaat niet door, dus hij is er dit jaar toch bij. Dat staat garant voor een enorm blok. Vanavond ff vuurwerkoverleg, dus benieuwd waar zijn keus op gaat vallen. Daarnaast hadden buren iets verderop afgelopen jaar ook behoorlijk wat potten. Dus hier wordt lekker gestookt in de straat, ook komende jaarwisseling.

De cruise van m’n buurman gaat niet door, dus hij is er dit jaar toch bij. Dat staat garant voor een enorm blok. Vanavond ff vuurwerkoverleg, dus benieuwd waar zijn keus op gaat vallen. Daarnaast hadden buren iets verderop afgelopen jaar ook behoorlijk wat potten. Dus hier wordt lekker gestookt in de straat, ook komende jaarwisseling.

En, welk blok gaat er komen dit jaar bij de buurman? Genoeg keuze tegenwoordig met al die compound hier.

Ik ben nog geen één keer thuis geweest sinds ik hier in 2017 ben komen wonen maar weet wel wel van day afters enz dat het hier in de straat flink los gaat. De buurjongen 3 huizen verderop heeft met een vriendengroep al snel voor €2000 staan. En verder zijn er heel wat andere buren die er ook zeker niet vies van zijn, wat dat betreft woon ik dus in de goeie buurt en moet ik het maar eens thuis vieren.

Maar heb je die dan samen:wink: met jouw straat gekocht aangezien we in t topic ; wat stookt jouw straat zitten:D

Nee, we hebben ieder een eigen budget. Maar dankzij dit forum is de keus hierop gevallen en staat deze komende jaarwisseling dus bij ons in de straat te blazen. En als ik naar afgelopen jaar kijk zal er straks ook weer genoeg moois in de straat te zien zijn. :thumbsup:

Normaal gewoon niet.... Sommige hebben wat 500grammers van de lidl/aldi DE.
Echt treurige bedoeling dus. Dit jaar wordt alle frustratie van het afgelopen corona jaar dubbel en dwars gecompenseerd en maken we er een knallend einde van:devil:

Vrijwel niet meestal. Paar straten verderop lijkt het wel of iedereen lid is van het forum, niet normaal wat daar de lucht in gaat. Vorig jaar door de hele straat stapels dozen, hoopjes afgebrande cakes en rode lopers!

Dit jaar voor het eerst na 2 jaar elders weer eens thuis. Wat ik van m'n ouders begreep werd er vorig jaar best flink gestookt dus heb goede hoop dat ik niet de enige zal zijn. En door de corona zou de vuurwerkverkoop best nog een zetje kunnen krijgen...

Ik heb de afgelopen jaren ervaren dat de wijk er ook aardig wat van kan, echter blijf ik meestal als laatste over...hahaha.

Onze straat doet het aardig, om 12 uur staan er veel mensen vanuit de buurt in onze straat te kijken naar wat er allemaal de lucht in gaat. Na Sinterklaas beginnen de avond Cat.1 stooksessies en vanaf de zomer wordt er gechecked wie er allemaal wel thuis zal zijn met oud en nieuw.

Samen met mijn overbuurman en en de buurman van twee huizen verderop maken we er altijd een leuk feestje van. Veel vuurwerk, veel kennis op bezoek en redelijk wat stooksessies in de vooravond.

Na 12 uur komen de bitterballen en worden er veel kurken de lucht in geschoten. Ontste beurt steken we ons grote vuurwerk af en kijken we allemaal naar elkaar met altijd dezelfde toevoegingen dat die laatste "box" of "Cake" toch echt wel de tofste is van de avond, en dan gaat de volgende de lucht in.

Om 10 uur op 1 jan. staan we allemaal de straat te vegen en om 12 uur zie je er helemaal niks meer van. En sluiten we af dat we het volgend jaar allemaal weer opnieuw gaan doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan