robin_oosterhout
VWC lid
In mijn straat was ik meestal de enige, dit jaar was er nog iemand anders met vuurwerk.
Wel voor het eerst wat zeikerds gehad, het vuurwerk dreunde boven de tv uiten vorig jaar had hij er al last van.
Eerst netjes uitgelegd wat ik heb gedaan om buren te informeren:
- In de buurt app geplaatst met verzoek een paar parkeerplaatsen vrij te houden.
- Parkeerplaatsen afgezet met lint met vuurwerkblijezone poster er aan.
Vervolgens kwam er wederom uit dat hij er last van had, toen gezegd dat hij een jaar de tijd gehad heeft om het aan te geven en dat ik moeilijk alle buren kan vragen de auto's weer te verplaatsen.
En toen het gezeik verder ging heb ik hem geadviseerd in een hutje op de hei te gaan wonen als hij al last heeft van Vuurwerk met oud en nieuw.
Ik doe mijn best zo min mogelijk overlast te veroorzaken, maar zeiken over dat je de tv niet kan horen gaat mij wat te ver.
ook hier voor het eerst in 20 jaar gezeur gehad van een directe buurvrouw (die hier zelf een jaar terug is komen wonen). Van de compounds waren er stukjes karton en papier op haar dak beland en haar hele serre was bezaaid met deze papier-troep. Of althans, er lagen een stuk of twintig papiertjes van een paar cm grootte...
na gekeken te hebben kwam ik tot de conclusie dat een emmer water eroverheen gooien voldoende was om het op te lossen, maar mevrouw vind dat het professioneel gereinigd moet worden...wtf!! Maar oke, ik laat me wel van de goede kant zien en zal haar een bloemetje geven en netjes de rekning van de schoonmaakkosten betalen, want gezeik met je buren wil je gewoon niet...
maar toch baal ik hier enorm van. juist omdat wij altijd extreem ons best doen om alles zo veilig mogelijk te doen, we ruimen alles direct weer op, vegen de hele straat en het aangrenzende pleintje op etc...
en natuurlijk: als wij voor wat voor reden voor overlast zorgen ben ik de eerste die hierin een oplossing voor zal proberen te vinden, maar kom op, zeiken over wat papier op je dak dat er met een beetje wind (of de eerstvolgende regenbui) vanaf is geblazen is wel erg extreem....
maar ja, zoals gezegd...kijk maar naar dat tv programma de rijdende rechter... je wilt ook niet dat zaken uit de hand lopen om dit soort dingen...en ik wil ook niet dat ze volgend jaar weer moeilijk doen of de politie gaan bellen om te tippen dat we veel vuurwerk hebben...dus maar even drie keer slikken en mezelf van mijn beste kant laten zien

verder werd er hier in de buurt wonderwel als een malle afgestoken...veel groot vuurwerk als shells en triplex blokken...veel beter als voorgaande jaren.