Hoe stookt jouw straat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Ben je de enige, en kijkt iedereen naar jouw vuurwerk of word er in jouw straat volle bak vuurwerk afgestoken?
Vinden de buurtbewoners het leuk, of hebben ze liever dat je zo snel mogelijk stopt? Vermeld het hier!

Tot voor kort best slecht, maar ik zie steeds meer plekken in de buurt waar gestookt wordt. Ook zag ik dat mensen het "goedkope" export feuerwerk ontdekt hadden en daarom maar ook eens wat aangeschaft hadden. Die cakes stonden om 1 uur op het centrale kruispunt uit te branden, wat een sfeer gaf dat.

Hier in de buurt gaat het altijd flink los, heerlijk voor de sfeer natuurlijk! Toch is het soms ook wel eens vervelend.. Door al het geweld om je heen valt je eigen vuurwerk afentoe wat in het niets. Daarom schaf ik dit jaar zoveel mogelijk rambakken aan! :yes:

Bij ons in de straat / buurt zijn er een aantal mensen die wat potjes en pijlen afsteken. Maar de meeste tijd kijken ze naar ons vuurwerk.

Hier in de hele buurt gaat het goed los. In de straat woont een medefreak, dus dat gaat dikke prima. Maar ook in omliggende straten wordt zeer veel vuurwerk afgestoken. Aan vuurwerk geen gebrek hier.

We zijn hier in januari komen wonen dus geen idee hoe het hier is met de jaarwisseling.
Het zijn wel verl jonge gezinnen dus hopelijk zit er stiekem nog een mede freak tussen.

Eerlijk? Ik zou het niet weten. Ik woon hier nu 4 jaar maar ben nooit thuis met de jaarwisseling. Vier het altijd ergens anders. Vaak bij mijn ouders, daar is meer plek. Daar was ik vaak de enige in de straat. Wel wordt er paar straten verder veel afgestoken.

Ik heb 2 nieuwe buren, van het wat euhm...opvallender soort met wrs wat meer drang om te showen door geld in vuurwerk te steken dan de alleenstaande arme moeders die er eerst woonden, dus ik kan wel 'ns niet meer de enige in de straat zijn die stookt om 00u. Ik wacht dan hun spul wel even lekker af voor ik begin, kijken wie de show steelt :D

Voordeel dat ze wrs bij Vuurwerkgigant aan Ulgersmaweg gaan halen dus dat ik dan Evo/Pangu spul zie wat ik mss zelf niet heb :D of West, komen ze met te duur China Red aan :biertje:

Hier in de straat word het elk jaar wel iets minder, mijn naaste buren steek ik elk jaar vuurwerk mee af wat wel gezellig. De kinderen worden ook ouder en gaan ook steeds meer vuurwerk halen en de ouders haalde altijd wat duits spul, gaat dit jaar gelukkig verandering in komen omdat ze klaar zijn met het duitse (prutsspul) en ook wat beter Nederlands spul willen dit jaar.

Aan de linkerkant 2 huizen verder staan altijd een paar vuurtonnen waar dan stukken pallets etc in gaan, zelf hebben we ook een soort van vreugdevuur dus dat geeft wel een leuk sfeertje. Helaas zijn ze daar niet zo veilig met vuurwerk dus is elk jaar een beetje uitkijken geblazen. Kinderen houden ervan om vuurwerk (verkeerd) af te steken en de ouders lachen er alleen maar om. Kinderen tussen de 8 en 12 en die lopen gewoon met zwaar vuurwerk rond.

Kleine impressie

Qua klachten is het soms wel drama, maar gelukkig zijn dat elk jaar dezelfde 2 (kattenvrouwtjes) daar lachen we vaak om met de buurt. Is me ook gevraagd om dit jaar minder vuurwerk af te steken of ergens anders, maar gaat niet gebeuren. Hou me netjes aan de tijden, dus vind dat dit gewoon kan 1 x in het jaar.

Vorige jaar voor het eerst weer op nieuwe plek gestookt omdat ik verhuis bent.. maar eerlijke gezegt vind mijn oude stook plaats leuker en gezelliger dan waar ik nu woon gewoon omdat ik hier op winkele centrum zit en het is gewoon rustiger dan mijn oude buurt

Dit jaar maar eens afwachten hoe de straat stookt

In de wijk zijn het tientallen mensen die vuurwerk afsteken. In de omgeving zijn het er ook erg veel! Lijkt elk jaar wel meer te worden, en daar word ik eerlijk gezegd wel blij van :D

Ik vier oud&nieuw bij mijn ouders en die wonen aan een klein grasveldje waar zo'n 10 huizen omheen staan, en de straat loopt daar tussendoor. Van die 10 huizen was ik de enige die echt vuurwerk af stak, maar in de buurt er omheen wordt flink gestookt, niet alleen om 12 uur maar ook tot 2 uur wel. Daarvoor helaas wat minder. Een paar straten verder woont iemand die altijd een aantal dikke profblokken heeft die gelukkig mooi boven de huizen uit schieten. Dus zeker tussen 12 en 2 kom ik niets tekort :)

Mooi filmpjes Happiness en Dionysus. Neem me ook ieder jaar weer voor om de omgeving te filmen, maar ieder jaar schiet het er weer bij in helaas. Dit jaar maar weer eens een poging wagen.

Stiekem hoop ik elke keer dat ik dit topic open al jaren een freak te ontdekken die een aantal straten verderop woont en over mijn vuurwerk spreekt hier. Haha

ik ben zo beetje d enige die vuurwerk afsteekt , de meeste bij mij in de straat zijn allemaal Groen Links knakkers dus die zijn er allemaal fel op tegen maar ze staan wel allemaal om 00.00 uur voor het raam

niet, ik woon in een straat van bijna 600 meter lang, en niemand stookt er bijna een saaie boel, volgens mij wonen daar ook veel GL gevalletjes

Hier in mijn straat circa 70meter lang ben ik de enige die vrij veel stookt, maar de straten er omheen en mijn dorp over het algemeen begint het middags rond 12uur en dat gaat lekker door tot ongeveer half a 2uur in de nacht door:) dus er is genoeg te zien zoal overdag als avond/nacht:) en ( ik denk omdat het een dorp is ) zie je in veel straten party tenten op straat staan met daar de benodigte vreugtevuren zoal wederom overdag als avond/nacht en die 18:00 regeling hebben veel mensen maling aan, niet alleen de jongeren, maar oom volwassenen:p

Mooi filmpjes Happiness en Dionysus. Neem me ook ieder jaar weer voor om de omgeving te filmen, maar ieder jaar schiet het er weer bij in helaas. Dit jaar maar weer eens een poging wagen.

Nouja mooi, het was de bedoeling om een paar minuten te filmen. Maar ze hadden weer een cake op de kopgezet hier in de straat zoals je kunt zien:wink: Maar je ziet wel een beetje hoe het eraan toe gaat hier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan