Hoe steek jij je vuurwerk aan?

Ruben

VWC lid
Hoe steek jij je vuurwerk aan?

Al het Nederlandse consumentenvuurwerk is voorzien van een groen Viscolont, maar hoe steek jij die aan? Iedereen raad aan om dit met een aansteeklont te doen, maar een aansteker of sigaar gaat net zo makkelijk! Of toch de gasbrander/ windaansteker die de laatste jaren aan een opmars is begonnen? En hoeveel verwacht jij nodig te hebben voor het vuurwerk?

Elk jaar neem ik me voor om is lekker een doosje sigaren te kopen om al rokende lekker dat vuurwerk te stoken. Toch is er nog nooit van gekomen, ieder jaar zorg ik voor genoeg aansteeklonten en een aantal goede aanstekers waaronder ook een gasbrander :)

Dit jaar toch eens sigaren kopen?

Voor mij is de creme brulee brander wel de uitkomst (hot spot). Daarnaast als backup een 10 tal normale aanstekers. Van aansteeklonten krijg ik snel prik-ogen van de rook dus niet echt voor mij weggelegd.

meestal met een aansteker,je kan het beter niet doen dat weet ik! maar na 1 aansteeklont ga ik automatisch over op de aansteker

Ik gebruik ook zo'n brandertje of een aansteeklont, prima dingen.
Dit jaar maar eens een losse kop met gasbussen erbij kopen, echt zo'n profi creme-brulee-brander, misschien dat dat bevalt, gas kost geen reet. :wink:

Ik gebruik voor de show pyrotorches, die van broekhoff heb ik en die zijn erg fijn. Overdag en als ik los wat afsteek gebruik ik aansteeklonten en een gewone aansteker ik zorg dan wel voor een pleister op mijn duim dit voorkomt wat brandplekken en wat blaren van aan het wieltje draaien.

Voorgaande jaren aansteeklonten gebruikt, goed genoeg voor mij. Ga dit jaar zon metaltorch kopen, maar gebruik daarnaast ook nog lonten :)

Ik had vorig jaar de Metal torch van Aanstekewinkel.nl DE GROOTSTE MISKOOP OOIT... Vuur ging heel moeilijk aan kwam ook mede door het spuiten van lont dat de gas opening verstokt raakte.. en het werd zelfs zo erg dat me aansteker uit elkaar viel:angry: wat een nachtmerrie was dat hee.. Had gelukkig voor de zekerheid 10 vuursteen rol aanstekers 30 aansteeklonten pakje sigaretten.. dus toen is het toch nog goed gekomen..

Ik hou het dus voortaan gewoon op de aansteeklont of vuursteen rol aansteker

Meestal met sigaren, aansteeklonten of gewoon aanstekers. Weet niet hoe het komt maar hou altijd aansteeklonten over, omdat ik na de 3e aansteeklont standaard overga op de sigaar of aansteker.

Back
Bovenaan