Hoe steek jij je vuurwerk aan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Al het Nederlandse consumentenvuurwerk is voorzien van een groen viscolont, maar hoe steek jij die aan ? Iedereen raad aan om dit met een aansteeklont te doen, maar een aansteker of sigaar gaat net zo makkelijk!
Of toch de gasbrander/ windaansteker die de laatste jaren aan een opmars is begonnen en hoeveel verwacht jij er dan nodig te hebben voor al je vuurwerk ?

Eigenlijk altijd met gasbrander, tenzij deze weigert anders met aansteeklont. Alleen voor een showtje gebruik ik een fakkel.

Wierook?Dat zal vast lekker ruiken dan. :p

Een soort geurloze dikke staven zijn het. Werkt iig beter dan een aansteeklont (brand lang, blijft goed gloeien, is hard dus geen gedoe met draadjes die om het lont heen vouwen, je hoeft niet met je gezicht erbij om te blazen). Rowy vuurwerk verkocht het afgelopen jaar en was echt ideaal

Action aanstekers. 's Avonds voor het grotere spul de Pyrotorch, en als ik extreem fancy wil doen, heb ik nog een aansteker van Plazmatic.

Sinds een paar jaar gebruik ik de branders van action! Werken perfect en niet duur! Dan wil je toch niets anders meer!

Afgelopen jaarwisseling had ik ook de Action branders maar wat een drama was dat..... Na 2 of 3 lontjes begaven ze het. Ik stak de lontjes vanaf de zijkant aan zodat er geen troep in de brander spuit bij het ontsteken. Maar dat mocht niet baten. Heb uiteindelijk 2 pakjes sigaretten op moeten offeren om mijn vuurwerk af te steken.
Wat ik dit jaar ga doen weet ik nog niet, waarschijnlijk een Pyrotorch

Afgelopen jaarwisseling had ik ook de Action branders maar wat een drama was dat..... Na 2 of 3 lontjes begaven ze het. Ik stak de lontjes vanaf de zijkant aan zodat er geen troep in de brander spuit bij het ontsteken. Maar dat mocht niet baten. Heb uiteindelijk 2 pakjes sigaretten op moeten offeren om mijn vuurwerk af te steken.
Wat ik dit jaar ga doen weet ik nog niet, waarschijnlijk een Pyrotorch

Zelfde hier, had er 4 gekocht maar wat een drama. Voor mij helaas niet voor herhaling vatbaar.
Ik blijf bij de pyrotorch, werkt voor mij tog echt het fijnst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan