Hoe reageert jouw huisdier ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij ons wil de goudvis altijd een plekje op de vensterbank om goed van het vuurwerk te kunnen genieten. Tot een paar jaar terug stak hij zelf ook altijd wel het een en ander af maar dat is altijd zo'n gedoe met natte lontjes en zo...

En de serieuze variant: onze hond vindt het verschrikkelijk, wil de 31e nauwelijks naar buiten en kruipt 's avonds in een hoekje. We compenseren dat dan maar met wat extra kluifjes en snacks die dag zodat ze toch nog een beetje een leuke dag heeft. Gelukkig gaat het altijd wel snel over en na het vuurwerk is ze weer snel de oude.

Onze hond heeft er niks om. Zoals het baasje is, zo is de hond. Uitzonderingen daargelaten, maar een angstige hond ligt veelal aan het (bange) gedrag van het baasje.

mijn mechelse herder die ik had was ook totaal niet bang ging bij de voordeur zitten kijken naar het vuurwerk ongeacht wat het was ....kwestie van laten wennen en karakter

Helaas is de hond vorig jaar overleden. Was al 14 maar toch... Kon je 's avonds om 22:00 gewoon nog
uitlaten en keek dan gewoon om zich heen. 00:00 was iets lastiger vanwege sommige belachelijk harde knallen maar normaal dus geen moeite mee

Onze katten vinden het altijd wel prima. Ze hebben eerder last van drukte van mensen over de vloer. Daarom laten we ze alleen in de hobbykamer met eten/drinken/bak/muziekje op en geven we ze tussendoor wat lekkers.

Heb zelf geen huisdieren, maar de huisdieren van mn vriendin ben ik alvast aan het voorbereiden op vuurwerkgeluiden door af en toe wat vuurwerkfilmpjes af te spelen op de tv :D

Fotograferen met een fles champagne in de hand is niet mijn sterkste kant, maar goed. Dit is de kat om twee voor twaalf. Hij vraagt nog net niet of ik al naar buiten ga. Het liefst zit hij de hele avond achter het raam te gluren naar wat ik aan het doen ben. Totaal geen problemen met vuurwerk dus. Sinds kort hebben we ook een hond in huis. Het is nog even afwachten wat hij er van vindt. Maar pas toen ik hem uitliet waren ze in het aangrenzende weiland aan het jagen. Hij keek niet op of om bij de knallen, dus ik vermoed zomaar dat het wel goed gaat komen.

IMG_20211231_2354432.jpg

De hond van 11 trekt zich er niks van aan die zit meestal gewoon op de bank te sluimeren en komt af en toe kijken waar iedereen is gebleven. De zoon van 7 die zij heeft uitgepoept is echter een zeurpietje dus die wordt wel een beetje zenuwachtig tijdens O&N. Bang kan ik het zeker niet noemen want hij kwam zelfs (een beetje onzeker) naar de open voordeur tijdens het 00:00 geweld om te kijken waar de baasjes waren gebleven

Mijn hond vind het prachtig en ziet het als een speeltje. Bij een knal schrikt hij soms even maar dat is het dan ook.

Mijn vriendin haar poes ( die op vier pootjes ja ) schrikt eigenlijk niet van het geknal die we laatste weken regelmatig horen. Afwachten hoe het met oud en nieuw gaat :)

Onze hond heeft er niks om. Zoals het baasje is, zo is de hond. Uitzonderingen daargelaten, maar een angstige hond ligt veelal aan het (bange) gedrag van het baasje.

Jaarlijks terugkerende opmerking van de amateur psychologen op dit forum, maar dat is wel heel simpel gedacht. Er zijn zijn tal van factoren wat daar aan ten grondslag kan liggen.

Eigen hond is binnenshuis niet bang. Harde knallen in de buurt als ze buiten is vind ze niet prettig.

Zelf geen huisdieren. Mijn vriendin heeft 4 katten, 1 konijn, 1 hamster, 1 aquarium en 1 parkiet. Regelmatig toen ik mijn eigen filmpjes op tv zodat ze alvast kunnen wennen als ik komend Oud en Nieuw daar ben.

Mijn kat vind het niks en kruipt ergens onder de bank voorheen. Tegenwoordig zo doof als een kwartel, dus denk dat ie niet eens door heeft dat er vuurwerk wordt afgestoken. En anders was ie tot 2:15 weggekropen, als we dan met een biertje op de bank zaten na te praten/genieten kwam ie er gewoon weer bijzitten alsof er niks was gebeurt. Zal allemaal wel loslopen dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan