Hoe reageert jouw huisdier ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeno heb ik vanaf pup laten wennen aan knallen .
Met ladycrackers begonnen opgebouwd tot fp3 .
Het jaar door neem ik af en toe een rotje mee om het bij te houden , ook heb ik hem wel eens meegenomen naar een locale demo waar we op ruime afstand samen genoten van het vw .
Dat hij dan chil naast me bleef zitten en naar het spektakel keek met af en toe een blik richting mij alsof hij zeggen wil “ Bohhh zag je die”

Ook zoals je een hond thuis leert rustig te blijven wanneer de postbode aan de deur staat te friemelen door te zeggen “dat is niks Zeno” , zo deed ik het ook in zijn wen periode bij knallen .
Ik ben van mening dat wanneer je een dier dan gaat troosten of betuttelen je er drama van gaat maken, en dan gaan ze het koppelen aan angst.

Mijn kat is als de dood ervoor maar gaat lekker op bed liggen en slapen. Zondagochtend en s nachts gaat ie nog lekker naar buiten gelukkig. Met O&N zit ie de hele dag onder het bed maar na 02.00 uur komt ie weer tevoorschijn en is ie weer t mannetje. Kan ie weer lekker shinen bij zn harem buiten.

Voor 't eerst een hond hier in huis, 4 jaren oud. Is in 't verleden wel eens hier geweest met oudjaar, zeker niet bang, eerder enthousiast en nieuwschierig en wilt er juist graag naar toe om het te pakken. Dat is natuurlijk niet echt de bedoeling. Wel benieuwd hoe die dit jaar doorkomt!

Ik heb al jaren geen huisdieren meer. Maar die honden die ik had waren wel bang voor vuurwerk.
Niet leuk misschien maar je kunt wel met oplossingen aan komen hoe je er mee om moet gaan tenminste.
Mocht ik iemand treffen die hele verhalen gaat lopen houden over het feit dat je dieren nog dagen daarna nog overstuur zijn !? Onzin zodra het weer rustig is zijn zei ook weer rustig. Wat van belang in het geval met honden is dat jij de baas bent en dat jij als baas door de angstige situatie heen brengt.
Mijn honden doen zo hun behoefte niet dat kan kloppen. maar een paar dagen daarna halen ze dat echt wel weer in heb ik ervaren, Heel veel mensen weten niet dat er speciale trainingen bestaan. Ik heb er trouwens nog iemand op gewezen en bedankte me voor de tip. Ik ben sowieso van mening dat je naar een puppy cursus moet als je aan een hond begint. Ik heb het wel eens mee gemaakt dat iemand totaal geen controle over zijn hond had. Dat beest probeerde me zelfs met een grote sprong naar mijn gezicht te happen . Wat voor hond was het !? Een pitbull . Dus kom mij niet aandragen met het verhaal van als die bange dieren . want daar ben je los van het karakter zelf als baas bij. Wist je dat sommige honden zelfs gefokt worden om schot vast zijn ? Maar goed dit zijn mijn ervaringen die ik in het verleden heb op gedaan. Katten moet gewoon binnen houden en een rustig plekje bieden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan