Vroeger toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden wij een hond die om 00.00 uur voor het raam ging staan, met twee poten op de vensterbank. Het was net zo'n freak als ik en we mochten allebei niet naar buiten. Vanachter het glas kijken hoe mijn vader het vuurwerk afstak....
Na 01.00 uur als het meeste vuurwerk achter de rug was, ging ik met mijn vader de hond uitlaten. Als we weigeraars vonden stak mijn vader ze opnieuw aan en ik vond dat geweldig, de hond gaf geen kick...
Toen ik 13 was, ging onze hond dood en namen mijn ouders een kat. Deze was wel als de dood voor vuurwerk en kroop altijd onder de bank.
Toen ik het huis uit ging, 15 jaar geleden, heb ik schildpadden en een parkiet gehad, die reageerden niet op vuurwerk. Nu heb ik geen huisdieren meer.
Mijn broer heeft een kat, die reageert door weg te kruipen van de eerste de beste knal en is een week van slag. Mijn zus heeft een kat en die kruipt ook weg, maar vindt het verder wel best. En de twee katten die mijn ouders tegenwoordig hebben, kruipen rond 00.00 uur onder de bank en komen binnen een uurtje weer tevoorschijn als de chaos over is. Van een knal schrikken ze niet.
Sinds een maand heb ik een spin in mijn huis, bij de schakelaar van mijn lamp in de woonkamer. Deze heeft al een paar muggen om zeep geholpen en reageert totaal niet op vuurwerk. Gisteravond was er namelijk een aardige doffe knal en mijn vriend bleef rustig zitten.