Hoe reageert jouw huisdier?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb 1 hond en 2 katten.. de katten vinden het allemaal wel goed gaan zelf tussen me vuurwerkslaapen alleen als het egt een harde knal is willen ze nog wel eens schrikken vluchten ze gelijk naar boven onder het bed:p Mijn hond wilt het luist weer pakken als het aanstaan voor de rest geen probleemen met dieren en vuurwerk die ene dag overleven ze wel en rond 12 uur staat de muziek ook altijd wel aan

Ik had 3 katten waarvan er nu nog 1 over is. Ze hebben er nooit op gereageerd. Meestal sliepen ze overal doorheen.

wij hebben 2 katten. als ze binnen zijn boeit het ze allemaal niks maar er was een keer 1 ontsnapt en toen ze buiten was werd ze wel bang, gelukkig konden we haar nog pakken.

heb een hond gehad die nooit probelemen heeft gehad met vuurwerk, een kat die wel op de dag ook nog naar buiten ging maar in de avond op haar veilige plekje ging zitten maar verder geen probleem er van maakte. Heb nu een parkiet die zelf meer lawaai maakt dan het vuurwerk:frusty: maar die interesseerd het geen ene moer al die knallen en flitsen.

Goed om zo veel positieve verhalen te lezen over dieren die niet bang zijn voor vuurwerk. Dat zou de media eens op moeten pakken :p.

Ik heb zelf geen huisdieren. Maar de geadopteerde hond van mijn ouders; Emma, wordt op een slechte manier helemaal gek van vuurwerk. Het is echt zielig en niet grappig meer om te zien hoe ontzettend ze gaat stressen. Ik ben best ervaren met honden en probeer haar al langere tijd te laten wennen maar helaas word er te vaak te vroeg of laat om een of andere reden iets in haar buurt afgestoken waardoor ze weer een week onder de bank gaat slapen :cry: Iedere keer als er wat vooruitgang is vind iemand het weer nodig om voor een verjaardag of een voetbalwedstrijd iets af te steken. En ook als dit op een voetbalveld of 3 ver weg gebeurt beïnvloed dit hun hond. Erg jammer en ik vermoed dat we er ook niks meer aan kunnen doen. Tijdens oud en nieuw gaat ze naar het Asiel van Amersfoort wat gelukkig wat rustiger ligt. Maar door al het vroege geknal weet ik dat ze tot zeker februari onder de bank kruipt en door stress aan het hijgen is.

Erg raar hoe honden werken. Want de vorige wist een dag na nieuwjaar niet meer wat er was gebeurt en reageerde als altijd. Ik had er nooit bij stil gestaan dat sommige dieren er langer dan een paar uur last van hebben :no:

Leuk om eens al die positieve geluiden te horen.

Wij hebben drie katten, twee konijnen en een hond. Geen van allen geeft ook maar iets om het vuurwerk. Sterker nog, de katten lijken er door aangetrokken. Lekker voor 't raam zitten en kijken naar al het moois buiten. De hond doet wel eens een blaf bij een onverwachtse knal, maar meer ook niet. Uitlaten met oud en nieuw is dan ook geen probleem.

Mijns inziens heeft dit grote deels te maken met de opvoeding van het beestje. Bangmakerij/negatief pamperen is helaas de grootste oorzaak van de ellende bij de huisdieren. Helaas zijn er altijd vervelende uitzonderingen, zie Anihalas. Dat is natuurlijk erg triest.

Ik zal binnenkort nog eens op zoek gaan naar wat vuurwerk gerelateerde dierenfoto's.
Deze heb ik al eens geupload maar erg passend voor dit topic:

Len vuurwerk.jpg

Len vuurwerk 2.jpg

Mijn old englisch bulldog is niet bang van vuurwerk / onweer, heb hem vanaf pups af aan laten wennen aan vuurwerk. Hij gaat er eerder op af dan dat ie er van weg gaat.

Ik heb een hond en 2 katten. De katten schrikken in het begin maar zijn al na een paar minuten gewend en gaan dan weer de eigen gang. Mijn hond is wel bang al is het gelukkig niet zo erg als sommige verhalen die ik hier lees. Het blijft wel lastig en ik hoop altijd dat een beetje extra aandacht en rekening houden met de dieren wel helpt.

Wij hadden 2 katers, die we de laatste dag van het jaar altijd binnen lieten. Reageerden er niet echt op maar voor de zekerheid. Helaas zijn ze beiden dit jaar gestorven (16 jaar). Wel hebben we nog onze beagle (11 jaar) , die het niks uit maakt die knallen, hij gebruikt meestal het 00.00 uur moment om even stiekem iets van de tafel te pakken. De laatste 2 jaren gaat hij logeren bij opa en oma, omdat hij overal graag bij is en dan steeds op straat staat. Het is dan druk in huis en de deur blijft dan regelmatig open staan.

Onze 3 poezen gaan bij ons op de slaapkamer eten en drinken staat er en de kattenbakken! 2 poezen zijn wel bang voor het vuurwerk gaan direct onder het bed zitten en de andere trekt zich nergens van aan

Heb hedendaags alleen nog maar 1 kat en, die boeit t serieus helemaal niks, als in, die ligt lekker de hele dag te pitten, zeurt alleen als die eten wilt en vervolgens gaat die weer verder slapen. Knallen, nee geluiden sowieso boeien hem al die geluiden niks.

Onze lieve poes Tess schrikt er wel van. Jammer om te zien en begrijpelijk ook. Maar ze duikt niet weg. Ze kijkt op en gaat daarna weer rustig liggen. Mijn vriendin schrikt meer waardoor de poes eigenlijk meer schrikt van haar reactie.

sinds kort hebben we een fretje, geen idee hoe die zal reageren.
ook hebben we 2 poezen.
1 is als de doods en de ander vindt het geweldig.
deze gaat zelfs echt voor het raam zitten....tja niet als de 50 grams knallers of zwaarder komen natuurlijk.
en er wordt hier wel heel zwaar gestookt in de buurt moet ik bekennen.
karbit en 400grams knallers vindt ze dus niet tof

Vroeger toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden wij een hond die om 00.00 uur voor het raam ging staan, met twee poten op de vensterbank. Het was net zo'n freak als ik en we mochten allebei niet naar buiten. Vanachter het glas kijken hoe mijn vader het vuurwerk afstak....
Na 01.00 uur als het meeste vuurwerk achter de rug was, ging ik met mijn vader de hond uitlaten. Als we weigeraars vonden stak mijn vader ze opnieuw aan en ik vond dat geweldig, de hond gaf geen kick...
Toen ik 13 was, ging onze hond dood en namen mijn ouders een kat. Deze was wel als de dood voor vuurwerk en kroop altijd onder de bank.
Toen ik het huis uit ging, 15 jaar geleden, heb ik schildpadden en een parkiet gehad, die reageerden niet op vuurwerk. Nu heb ik geen huisdieren meer.
Mijn broer heeft een kat, die reageert door weg te kruipen van de eerste de beste knal en is een week van slag. Mijn zus heeft een kat en die kruipt ook weg, maar vindt het verder wel best. En de twee katten die mijn ouders tegenwoordig hebben, kruipen rond 00.00 uur onder de bank en komen binnen een uurtje weer tevoorschijn als de chaos over is. Van een knal schrikken ze niet.
Sinds een maand heb ik een spin in mijn huis, bij de schakelaar van mijn lamp in de woonkamer. Deze heeft al een paar muggen om zeep geholpen en reageert totaal niet op vuurwerk. Gisteravond was er namelijk een aardige doffe knal en mijn vriend bleef rustig zitten.

De teckel van mijn ouders schrikt er soms van.
Tijdens 0:00 uur zetten mijn ouders de radio kneiter hard aan, dat leidt de breedbek wel af.

Sinds mei vorig jaar hebben we een egeltje als huisdier. Egels staan er nou eenmaal om bekend dat ze zich oprollen bij ieder hard geluid of gevaar, nou volgens mij is onze egel kapot. Vorige jaar wisseling werd er overdag nog best veel geknald voor ons huis en ook de zwaardere knallers. Heb de egel er even uitgehaald om te bekijken hoe het ging. Die vond het allemaal wel best. Ze was best rustig en zelfs nieuwsgierig. Ze vond het enger dat de deur kraakte omdat er iemand binnen kwam, dan dat geknal van het vuurwerk. Nogmaals, ik denk dat onze egel kapot is.

Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat. We wonen nu in een rustigere stad en ook de te vroege knallen zijn er bijna niet te horen.

Wij hebben 2 katten de 1 doet of er niks aan de hand is en is niet bang en wilt zelfs naar buiten wat zij niet mag. De andere is redelijk bang voor harde knallen en schiet veel onder de bank die dag. We hebben ook nog een hond maar ook die is totaal niet bang en kan ik gewoon uitlaten.

Ik heb 2 katten. De ene schrikt heel erg.
Maar zelf als ik mijn voet heen en weer beweeg, vliegt hij de kamer al door.
De andere is nergens bang voor.
Toen wij de katten namen heb ik gelijk gezegt dat ik geen medicatie wou met oudnieuw. Ik heb er toen voor nog gekozen om Cat1 te gaan stoken.en wat bleek ze vonden het allebei zeer interessant.
Dit heb ik nu de afgelopen jaren gedaan en ze zijn nu niet meer bang. Ze kijken niet eens meer om van een knal.

Wij hebben een kat, en wonen in een buurt waar veel carbid wordt geschoten. De ramen trillen hier de hele dag door. Bij de eerste paar knallen zie je hem schrikken en zit hij liever niet in de vensterbank, maar na een paar knallen wordt hij wat rustiger en raakt hij er wat meer aan gewend.

Zodra het donker wordt vind hij het dan weer enorm eng, omdat het dan niet alleen knallen zijn, maar ook de flitsen. Sinds we dat weten doen we hem ook in de badkamer met de lamp aan en een muziekje vrij hard. Sindsdien heeft hij niet echt ergens last van en wandelt hij rustig om 01.00 weer door de woonkamer. Mooi beestje man :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan