Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Mocht ik tegen die tijd vrijgezel zijn gaan we afgrijselijk los04:00 – Ik word wakker. Pak een biertje. De dag knalt meteen goed binnen.
04:15 – Ik bak een ei. Daar hoort een biertje bij. Vet, ei, schuim — klassiek trio.
05:00 – Even zitten. Niet om uit te rusten, maar om het biertje niet te morsen.
06:30 – Buiten hoor ik de eerste knallen. Vuurwerk of mijn maag? Ik neem een biertje. Voor de zekerheid.
08:00 – De buurjongen steekt een rotje af vlak naast m’n schutting. Ik schrik. Knal een biertje open. Oog om oog, knal om knal.
09:00 – Ontbijt: twee beschuitjes, drie goede voornemens, en een biertje.
10:30 – Ik help een vriend met zijn heksenkringetje klaarleggen. Veiligheid boven alles, behalve biertjes. Die gaan gewoon open naast het lont.
12:00 – Lunchtijd. Boterham met kaas, handje chips, en een biertje dat al op me wachtte in de vriezer. Licht bevroren, zwaar verdiend.
13:30 – De eerste gasten komen. Ik geef ze een oliebol en een biertje. Beide even plakkerig.
14:30 – We praten over vuurwerk uit onze jeugd. Wondertollen, astronauten en romeinse kaarsen. We schenken een biertje in op het vuurwerk dat we nog hebben.
16:00 – De oliebollen zijn op. Ik pak nog een biertje.
17:30 – Iemand stelt frisdrank voor. Ik kijk hem aan met het gezicht van iemand die al tien bier achter z’n kiezen heeft. Dat klopt.
18:00 – Gourmetten. De rookmelder piept, het vlees sist, het biertje schuimt. Alles functioneert.
20:00 – Er komt een neef binnen met een vuurwerkbril. Niemand lacht. Hij krijgt een biertje uit medelijden.
21:30 – We proberen een siervuurwerkshow op YouTube te timen met echte knallen buiten. Lukt voor geen meter. Biertje helpt.
23:00 – We tellen af naar het aftellen. Biertje in de ene hand, aansteker in de andere. Gevaarlijk? Zeker. Magisch? Absoluut.
00:00 – Gelukkig nieuwjaar! Ik word bijna geraakt door een champagnekurk, maar red mezelf met een sierlijke buiging en een biertje.
01:00 – Iedereen knuffelt. Vuurwerk gaat nog steeds af. Iemand huilt van emotie of drank. Ik neem een biertje en knik begripvol.
02:00 – De straat ruikt naar kruit, vreugde en verbrande plastic bloemen. Ik zak onderuit op de bank, biertje leeg. Hoofd vol knallen, maag vol koolzuur.
02:01 Laat de countdown maar weer beginnen.. nog 364 dagen, 21 uur en 59 minuten.