Hoe kom jij aan je hobby ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vroeger in mijn oude buurt (Enschede) 1 dikke gekkenhuis met oud en nieuw, en ervoor.
Zeer aanstekelijk gewerkt bij mij.

Het zat er bij mij al van jongs af aan in denk ik,
M,n vader had altijd wat siervuurwerk en een 100.000 klapper de echte:angel: er was ook een buurman jarig 1 jan die veel vuurwerk haalden.
Ik wou altijd met O&N naar buiten, wat niet mocht van me moeder (veilig achter het raam zitten).
Eenmaal wat ouder mocht ik voor 25 gulden denk ik vuurwerk halen (veel)rotjes, babypijltjes, grondbloemen en romeinse kaarsen en toch iets voor in de avond(meterpakket).
Met kerst een grote fles bier gewonnen:handsup:.(bingo met familie ik wou het grootste cadeau uiteraard)
Toen gaf m,n oom een optie om de fles te ruilen voor vuurwerk.
zo gezegd zo gedaan. Op 1 van de dagen dat we vuurwerk mochten halen kwam me oom me ophalen.
met in me achterhoofd wat me ouders vertelde 1 normaal pakket uitzoeken, dat werd een draak box.
Hij zij kies nog maar iets uit, dat werd een klein pijlenpakketje
Ondertussen zag ik me oom nog veel meer vuurwerk aankruisen en gingen we bij de winkel weg.
eenmaal thuis pakte me oom beide tassen vol vuurwerk en zij alsjeblieft geniet ervan.
daardoor ben ik compleet verslaafd eraan geworden.
me oom vierde uiteraard ook O&N bij ons en stookte ook mee van het vuurwerk maar in mijn ogen was alles van mij:cool:
Sinds dien haal ik altijd als me oom erbij is met O&N een dikke fluitbak, Daar kan hij zo van genieten(en ik ook haha)

Ik was al zeer jong geobsedeerd door vuur. Zelfs zo erg dat ik 1 keer in de week onder begeleiding 2 kranten mocht op branden in mijn eigen vuurtonnetje. Mijn opa heeft me ermee besmet, hij had een grote moestuin, en al die sprietjes aan de prei word ook 1 of 2 keer per jaar in brand gestoken. Hier in de buurt noemen we dat loof branden. Het vuurtje fikken liep wat uit de hand, waardoor ik geen lucifers meer mocht hebben, maar we hadden al vrij snel door dat een vergrootglas van 1 gulden ook een prima aansteker was. :cool:

Op mijn 6e staken mijn oom en mijn vader altijd vuurwerk af. Meestal vuurwerk wat niet al teveel geluid maakte, want ik was bang voor knalvuurwerk. Op mijn 8e kreeg ik mijn eerste eigen vuurwerk van mijn oom, en van daaruit ging het helemaal mis natuurlijk.

Ik ben aangestoken door mijn vader die toen ik klein was vaak een 100.000 klapper had. Buiten dat om had ik van jong af aan al de facinatie voor vuur(werk). Maar dat maakte het wel extra gaaf. Mocht ook op jonge leeftijd al met mijn sloffen astronauten en flashing demons de straat op. 3 dagen lang rotjes gooien prachtig. Nooit meer is die liefde weggegaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan