Hoe kom jij aan je hobby ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eind jaren 90 kocht mijn vader van een collega een pakket voor 50 gulden. Dit pakket heb ik 3 dagen minimaal 12 uur per dag zitten te bekijken. En over zitten fantaseren hoe het eruit zal zien in de lucht etc. Daar is het allemaal begonnen ga ik vanuit.

Ik was een jaar of 10 toen het begon. Klein cat1 pakketje met sterretjes,knalerwten,trektouwtjes en die pistooltjes die veel te moeilijk gingen. Toen ik een jaar of 13 was samen met oma afgesproken dat ik voor €10 mocht uitzoeken. Toen de folders binnenkwamen van de 2 winkels bij ons in de buurt dagen lang zitten rekenen om zoveel mogelijk uit 10€ te halen. Dit kwam neer op 3 pakken rotjes , 3 pakken grondbloemen , 3 pakken babypijltjes knal en 12 romeinse kaarsen 10 schots. Gekocht op de 29e december en ik pakte het 5 tot 7x op een dag uit de tas en stalde het uit op mijn bed. Gewoon om naar te kijken en te voelen. En dan eindelijk de 31e van 1000-1800 en van 0000-0200 buiten bezig geweest. Ook kwam daar filmpjes kijken bij van toen nog Xtremerides en aniesvuurwerk. Uren lang kijken naar compilaties en dergelijke. Denk dat het zo is begonnen.

Ieder jaar kwam er toen een beetje bij en was ik eindelijk 16. Zelf een beetje spul kopen en dan naar een vriend die in de polder woont met een fiets afgeladen met vuurwerk. Toen was 1e jaar dat de Aldi vuurwerk had en sochtends nog ff gauw een tas vol extra gekocht en verstopt achter het scouting gebouw:bonk: .

Afgelopen jaren met een hecht groepje van 4 ( 2 maten en mijn vriendin)maanden van te voren alles aan het uitzoeken en een aantal cat 1 stooksessies houden om alvast wat kruit te snuiven. De 29e gaan we tegenwoordig naar duitsland voor een aantal cakes en pijlen (3uur rijden En dan naar die maat die in de polder woont. Daar alles netjes uitstallen en dan de 31e rond een uur of 1 smiddags met een volle rugzak de polders in.

mijn opa maakte vroeger van vuurwerk uit engeland een hele show .
de wijk liep uit altijd later deed hij dat niet meer maar .
en ik ging met die matjes klooien die hele kleine rotjes uit elkaar pluizen lady crackers volgens mij.
toen kwam de grootste importeur van het oosten bij ons in de straat wonen meneer haarman (haarman vuurwerk)en wass het elk jaar feest om 24.00 uur.
wat een show duurde altijd steevast een dik half uur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan