Hoe haal je je vuurwerk op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Hoe haal je je vuurwerk op? Met de fiets, lopend, openbaar vervoer, met de auto of met de bedrijfsbus? Met je zoontje, je vader of gewoon alleen? Trek je een trui of vest aan met reclame voor je YouTubekanaal of met een speciale pyro-opdruk of ga liever zo anoniem mogelijk? Draai je onderweg je favoriete pyromuziek of geniet je gewoon van het stille winterse landschap wat aan je voorbij trekt? Kortom: hoe maak jij de rit der ritten?

Dit jaar mag ik voor het eerst zelf rijden (komende woensdag rijexamen en ik heb er alle vertrouwen in) om vuurwerk op te halen. Waarschijnlijk maak ik de ritten samen met een neef van mij die ook vuurwerkgek is. Het liefst lekker rustig, beetje praten over vuurwerk.
Jullie brengen mij wel op ideeën emet die trui :D

Lekker met de auto, die vele kilometers zijn anders niet te doen:p Het liefst zit ik dan alleen in de auto, dan hoef ik met niemand rekening te houden en kan ik alles op mijn manier doen. Het hele jaar kijk ik uit naar die dagen, wil die op mijn manier het best beleven. Lekker rustig aan muziekje erop, stoppen wanneer ik dat wil. Heerlijke momenten.

Met de auto, en ga ook even met de fiets naar t dorp altijd 29 of 30 december, gewoon om de sfeer te proeven en iets kleins te kopen

Ik ga dit jaar denk ik met de tuktuk. Misschien wel met paard en wagen!
Gein natuurlijk. Gewoon met de auto. Kilometers maken en op de achtergrond de Top2000 aan.

Zin an!

Ik ga altijd met twee vrienden met de auto. De grootste uitdaging is daarbij het vuurwerk in de auto krijgen. Vaak rijden wij drie dubbele kilometers om alles mee te krijgen, maar dat is het dubbel en dwars waard. Met de top2000 op zit de sfeer er heel er goed in. Onderweg wordt het forum in de gaten gehouden voor mooie updates/ervaringen van mede lotgenoten.

Heerlijk met de auto, op de achtergrond mooi geheime zender er op :biertje: . Geen idee nog hoe veel km dit jaar ik er voor ga rijden.

Mijn ouders hebben dit jaar een nieuwe auto gekocht: Volkswagen Tiguan. Ik woon nog bij mijn ouders, dus ik ga maar eens goed gebruik maken van de ruimte die de auto heeft. Dit jaar nog niks besteld, dus ik moet maar eens opschieten.

Twee tripjes met de auto van m'n ouders, en waarschijnlijk een tochtje op de fiets om nog even bij de lokale vuurwerkwinkels te kijken met het voornemen om niets te kopen, terwijl ik stiekem al weet wat ik er nog wil gaan halen.

Vorig jaar konden we natuurlijk alleen Cat 1 afhalen en dat heb ik dan ook bij diverse winkels in de regio gehaald. Zo moest ik één van de bestellingen ophalen na het werk en zodoende ben ik op mijn scooter mijn bestelling gaan halen. Met een goed gevuld tasje F1 op de treeplank ben ik naar huis gereden. Dat tasje was voor het grootste deel gevuld met de top kwaliteit Funke spullen, zoals de Silber Fontänen, Silbertürme, Bengalfeuer Mix etc. Ik was erg blij dat ik deze spullen nog heb kunnen bemachtigen, dus met een voldaan gevoel (voor zover dat mogelijk was na de klap van het verbod) ben ik rustig richting huis gereden op de scooter. Toen ik net mijn scooter had ging er een wereld voor mij open. Ik was nu niet meer afhankelijk van mijn ouders om samen met mij de bestelling op te halen en het was dus niet meer nodig om de gehele december maand te zeuren om naar 2 of 3 winkels te gaan i.p.v. 1. Zo voelde ik me als een kind zo blij toen ik op mijn scooter aankwam bij een freakwinkel die toen nog de Salute cake 1 en de Royal Thunder Smoke verkocht. Dat waren toch mooie momenten waar ik nog geregeld aan terug denk. 's ochtends vroeg, vrijwel niemand op straat, met de scooter op pad om de zo lang verwachte spullen op te halen.

Om die reden ben ik de afgelopen jaren tijdens de afhaaldagen ook nog wel eens naar een winkel gereden op de scooter om wat klein spul op te halen. Puur en alleen om weer een klein beetje dat gevoel van mijn tienerjaren terug te krijgen. Zeker op een goede koude december ochtend, met de koude wind langs je wangen geeft dat extra lading.

Screenshot_20210910-200618_Gallery.jpg

Ligt aan de afstanden en hoeveelheden, als ik wat verder moet en het is aardig wat dan ga ik met een busje is het dichtbij en niet te gek dan ga ik lekker met de auto. Maar als het dichtbij is en flink veel dan rij ik wel 2x met de auto. Sterk afhankelijk dus maar over het algemeen is alles verder weg en kleine beetjes zijn al jaren niet meer gelukt :p

Ik ga het liefst alleen, maar af en toe neem ik een goede vriend mee.
In tegenstelling tot anderen heb ik niet zoveel met de sfeer in een winkel tijdens het afhalen. Ik ben meer een zelfscantype. Dus met de auto alle adressen af en zo snel mogelijk overal weer door.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan