Hoe haal je je vuurwerk op?

Status
Niet open voor verdere reacties.
In mijn uppie vroeg in de ochtend. Dit jaar ben ik in bergen op zoom en ga ik gelijk langs mn oom en tante (wonen in BoZ) om daar te ontbijten/lunchen..

De eerste winkel doe ik altijd om 06:00 aan, die pak ik altijd alleen. Wil dan lekker vroeg in de nacht weg reiden zonder rekening te hoeven houden met iemand anders. Lekker een keer stoppen bij een tankstation en genieten van het moment. Overige adres gaat altijd iemand mee, ook gezellig. Top 2000 op en gaan.

Ik doe het meestal alleen. Niets is fijner dan - als je toch al zo vroeg op bent - zelf bepalen hoe laat je gaat rijden, hoelang je blijft kletsen bij de dealers, en wat je nog meeneemt in de losse verkoop. Ik bezoek vaak ook wat winkels waar ik niets heb besteld, puur om te kijken wat ze met hun winkel doen, hoe druk het is, en of er nog mooie verrassingen tussen staan.

Ik beleef het op deze manier echt intens, zonder rekening te moeten houden met een passagier. Bij grotere hoeveelheden breng ik het tussendoor thuis en rij ik weer verder.

Vanaf dit jaar staat de eerste rit gepland rond 06:00. Voor het eerst in (5?) jaar dat ik weer alleen op pad ga en ook voor het eerst ik dat ik een grote bestelling moet ophalen in mijn eentje. Geen probleem natuurlijk, lekker het eigen tempo bepalen en zoals Wesley zegt af en toe even stoppen, genieten van het moment in het donker en verder doorrijden. Top2000 erop, uitkijkend naar de 1e boxen, heerlijk toch?!

Zie iedereen al met een glimlach alle berichten lezen en hetzelfde gevoel hebben :D blijft toch heerlijk om je vuurwerk op te halen, veel snappen het niet maar wij weten het gevoel!

Als ik de lijsten in het lijstjestopic soms zie vraag ik mij af hoe die lijsten de laatste dagen worden opgehaald in combinatie met de 25kg regel. Of knijpen de freakvuurwerkverkoopzaken de laatste dagen een oogje dicht?

Overigens krijg ik er steeds meer zin in om de rit der ritten weer te maken. Lekker toeren en wat mijmeren over wat komen gaat en hoe geweldig dat wel niet gaat zijn.

Als ik de lijsten in het lijstjestopic soms zie vraag ik mij af hoe die lijsten de laatste dagen worden opgehaald in combinatie met de 25kg regel. Of knijpen de freakvuurwerkverkoopzaken de laatste dagen een oogje dicht?

Overigens krijg ik er steeds meer zin in om de rit der ritten weer te maken. Lekker toeren en wat mijmeren over wat komen gaat en hoe geweldig dat wel niet gaat zijn.

Als ik de lijsten zie van sommige vraag ik me af hoe ze het mee nemen, huren ze een verhuis-bus oid? Niemand ooit ruimte gebrek ervaren? van kut...dit past even niet meer?

Als ik de lijsten zie van sommige vraag ik me af hoe ze het mee nemen, huren ze een verhuis-bus oid? Niemand ooit ruimte gebrek ervaren? van kut...dit past even niet meer?

Sommige die gaan tussendoor na huis en pakken meerdere shops.
Andere komen met meerdere autos aan :wink: zat mogelijkheden haha!

Sommige die gaan tussendoor na huis en pakken meerdere shops.
Andere komen met meerdere autos aan :wink: zat mogelijkheden haha!

:p begrijp ik, gaat me meer om de mensen die die mogelijkheden niet hebben :wink: met de tijdvakken en afstanden is het niet altijd mogelijk even thuis te droppen, en mischien dacht je past wel...maar dan toch (net)niet.

:p begrijp ik, gaat me meer om de mensen die die mogelijkheden niet hebben :wink: met de tijdvakken en afstanden is het niet altijd mogelijk even thuis te droppen, en mischien dacht je past wel...maar dan toch (net)niet.

Ahh :) vragen of ze ander moment terug kunnen komen?! haha geen idee zelf nog nooit gehad!

Veel verkopers zien het de vingers hoor. Heb nog nooit gehad dat ik er op aangesproken werd als ik met 5/6 dozen de winkel uit wilde stappen in mn eentje

Alleen met de auto. Heb een aantal jaar geleden mijn vriendin nog een keer weten te porren om mee te gaan. Maar om rond 6.00 in een winkel te staan met allemaal van die 'gekkies' was niet helemaal haar ding. Dus die blijft tegenwoordig lekker in bed liggen. Ook wel ergens te begrijpen en ik kan dan lekker mijn eigen gang gaan. Top 2000 aan en gaan. Vorig jaar ben ik de tweede verkoopdag met een paar tientjes op zak op de fiets gestapt om wat lokale winkels af te struinen. Dat ga ik dit jaar zeker weer doen. Lekker genieten van de etalages en nog wat (kleine) impulsaankopen doen omdat je het niet laten kan! :D

20191230_131819.jpg

Vorig jaar de trein gepakt om een van mijn bestellingen op te halen, maar dit jaar weer alles met de auto ophalen.

Het is altijd een beetje afhankelijk of een vriend van mij moet werken of niet of die meegaat. Hoop het altijd wel want helemaal alleen is wel erg saai met 600km+. Top 2000 staat wel altijd aan en dat is wel erg lekker. Moet wel zeggen dat ondanks dat het de mooiste dag is, ik erg blij ben als de lange ritten er op zitten als ik alleen moet rijden. Ook heb ik het liefste alles zo vroeg mogelijk binnen maar dat zit er niet altijd in.

Ja aardig wat verbaasde blikken, toch geen conducteur of handhaving die even een praatje kwam maken. En gelukkig was het rustig en kon ik zo de trein, bus en metro in.

Heb vorig jaar precies hetzelfde gedaan van Holten bij Stefan naar Rotterdam. Niemand die er wat over zei of iets! :bonk:

Heb vorig jaar precies hetzelfde gedaan van Holten bij Stefan naar Rotterdam. Niemand die er wat over zei of iets! :bonk:

Ja had het wel wat 'strenger' verwacht in het OV. Van Rotterdam naar Holten... dat is ook best een eind met het OV. Mooi dagje uit zo. Voor herhaling vatbaar of?

Ja had het wel wat 'strenger' verwacht in het OV. Van Rotterdam naar Holten... dat is ook best een eind met het OV. Mooi dagje uit zo. Voor herhaling vatbaar of?

Jazeker hoor! :) Maar wel zonder 2 boxen erbij... Was gekkenwerk. Met was losse cakes zou ik het zo weer doen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan