Hoe doe jij het

We kijken samen naar wat we hebben en zetten het dan op volgorde in tassen. We verdelen het ook een beetje tussen de vooravond en middernacht. Tijdens de chaos zelf hebben we dan tenminste nog een beetje een plan :p

Alleen een lijstje die ik al tig keer heb aangepast voor het showtje. Verder heb ik altijd wat assortimentjes en kleine projectjes. Maargoed afgelopen jaren zo slecht weer gehad dat alles toch anders verliep. Ben sowieso iemand die wel een planning maakt, maar ook iemand die dan snel gewoon maar wat doet wat goed voelt haha.

Dit jaar ga ik bij een maat wat boxen en cakes stoken, dus dat ligt dan al klaar daar. Dan door naar familie voor 12 uur en dan tot slot rond 1 uur nog even met de buren vieren. Dus 2 showtjes en een vrije stooksessie op het nieuwsjaarsmenu.

Alles staat altijd in de schuur. Gedurende de avond pakken we daar uit wat we willen stoken. Voor 0.00 uur zijn een paar dingen gepland, voor de rest gewoon slepen en aansteken die handel !!

Zet je ergens een tas neer en je gaat stoken? Of pak je wat uit de garage?

Maak je lijstjes met schietvolgorde of kijk je maar?

Hoe gaat jouw oud en nieuw in het kort qua vuurwerk afsteken?
Ik trek mijn wijk rond. Zo ga ik langs vrienden en familie etc. Die wonen allemaal binnen in 5 minuten wandelen straal. Ik heb een oude tas bij mij met vuurwerk.

Ik heb geen schiet volgorde. Wel ongeveer de tijd wanneer ik iets wil afsteken.

Hoe gaaf mijn oud en nieuw? Half 8 uit bed en wachten tot ongeveer 9 uur. Als het aan mij ligt begin ik al om half 8, maar dat waardeert de buurt niet zo haha. Ik stook meestal tot 01:00 snachts. Dan is de adrenaline wel uit het bloed en word ik wel moe. Meestal heb ik dan al wel 90 procent afgestoken van wat ik wou afsteken.

Overdag loop ik gewoon rond. Rotje hier thunderking daar. Ook wat ander leuk knal spul. Zodra het schemerig word gaan de eerste cakes de lucht in.

Overdag met een groepje klein spul stoken ergens op een locatie waar je redelijk je gang kan gaan zonder overlast te bezorgen.
Vanaf 18:00uur komen de 1ste kleinere dingen te voorschijn en dan werken we de voorraad af ri 00:00uur van klein naar groot meestal.
Het grootste spul werd tot zover bewaard tot net na oo:oouur als de buurt dan stiller word,dan is het voor ons tijd om los te gaan :d
( voor de duidelijkheid,ik heb het hier de hele tijd over vuurwerk ;) )

Ben ik de enige die maar wat doet dan? Ik heb gewoon paar boxen staan. Ik werk hoogstens van klein naar groot toe maar voor de rest niet
Ik ook, van klein naar groot, geen schietplan.....gewoon pakken....( van 18.00 tot 20.30 uur ) compound na 00.30 uur als de buurt wat rustig is.....de grootste compound bewaar ik voor 1 januari 18.00 uur bij de nieuwjaarsborrel van de fam....daar worden de grootste compounds de lucht in geschoten....

Vanaf 18:00 een stapel in willekeurige volgorde
00:00 uur, als het losgaat begin ik met klein spul en zit die storm uit.
Mocht het mee/tegenvallen bij de rest van de buurt dan knal ik er gewoon gelijk 1 rambak tegenaan en begin dan van klein naar groot om lekker in alle ‘rust’ te genieten van al het moois dat ik zelf stook.
En zo werkt het in het hoofd maar het loopt toch altijd anders.

Tijdens het bestellen houd ik al een beetje in gedachten welk product voor welk moment en dan voornamelijk de cakeboxen. Heb altijd 2 piek momenten dat is 18:00 met de buurt en 00:00 op locatie. Tijdens 00:00 in me hoofd meestal wel een volgorde welk product ik wanneer wil stoken. Tussendoor meestal gewoon random wat pakken wat beschikbaar is.

Ik wil ook een lijstje maken en die 20/25mm bakken in het begin zetten. Even goed voor gaan zitten binnenkort.

Back
Bovenaan