Hilversum 5 juli 2009 *special*

moontan

VWC lid
hilversum -
Het heeft wel iets, zo'n vader die een feest aanricht voor zijn geslaagde dochter. Hilversummer Willem Boer joeg er zaterdagavond bijna honderd kilo vuurwerk door in een strak geregisseerde show op het Hilversumse Laapersveld - ter ere van dochter Ylva (16) en nichtje Rosa Hovius (15).

Het tweetal slaagde voor het vmbo. Ylva Boer op het Groot Goylant en Rosa bij het Roland Holst College. Zaterdag gingen ze geblinddoekt in een auto naar hun surprise-party. Op wat volgens Boer de mooiste plek in Nederland is voor een vuurwerkshow genoten de meiden van wat pa/oom Willem aan de andere kant van de vijver aanrichtte.
Zeker tien minuten was het een kakofonie van licht en geluid, prachtig echoënd door het park en weerkaatsend in het water. Na afloop de felicitaties voor de meiden, inclusief tongzoen van een vriendje. Moeder Boer maakt trots foto's.
Rosa voelt zich best wel vereerd, zegt ze. Het was de eerste keer dat zij een vuurwerkshow cadeau kreeg. Ylva is het al wel gewend. Drie jaar geleden nog kreeg haar zusje een show voor haar tiende verjaardag. Boer straalt. Hij is schietmeester van beroep en mag zijn vaardigheden ook graag privé tonen, als er maar een goede aanleiding is. ,,Ja, het is wat laat na de exa-
menuitslagen'', lacht de Hilversummer. ,,We hadden eerst vlag en tas, je kent het wel. Pas toen kwam ik op dit idee.'' Uiteraard moest het allemaal volgens de regels. ,,Dat betekent veertien dagen van tevoren aanvragen bij de provincie. En alleen consumentenvuurwerk, voor professioneel vuurwerk staat veertien weken aanvraagtijd. Dat zou echt te lang duren.''
Voor het sjouwwerk had Boer zaterdag hulp van twee collega's. Ook was gezorgd voor eenrood-wit lint met de tekst 'vuurwerk afsteekplaats, verboden toegang'. De schietmeester, ooit verantwoordelijk voor het bevrijdingsvuurwerk in Hilversum, heeft landelijk zo'n 120 collega's. ,,Dat betekent aanpoten met Koninginnedag, rond 5 mei en de hele maand december.''
Binnenkort schiet Boer 's lands grootste vuurwerkshow, dat bij de Vierdaagse van Nijmegen.

vuurwerk_1144825h.jpg

Mike en ik zijn bij deze show geweest.
Leuke consumentenshow met bijna 100% Marijn Vuurwerk
Willem de Boer is een bekende in de schietwereld, hij schiet voor Dream Fireworks
Leuk dat we hier bij mochten zijn.
Mike heeft de show gefilmd

Show komt uiteraard online te staan.
Altijd leuk zo'n showtje voor zijn dochter, dit was al de 3e die wij hebben bijgewoond. Zodra er weer een mijlpaal is behaald, vraagt Willem de vergunning aan. Leuk dat ik dan meteen een belletje krijg van hoe of wat en dus hebben we even bij de opbouw gekeken en de show gefilmd.

Was weer gezellig, Willem, familie en collega's, bedankt voor de gastvrijheid! :D

Aah leuk dat het gefilmd is, ben benieuwd!

Ik zag het in de Gooi en Eemlander staan vanmorgen, dat is nog een suprise party!

Ik zag het ook in de krant staan vanmorgen. Denk zelfs dat ik het gisteravond gehoord heb. Om 21:57 uur hoorde ik wat harde knallen.
Je had me gerust mogen laten weten dat er een showtje was, Fred ;) Was ik waarschijnlijk nog wel langs gekomen ook.

Yorik, het is geen moment in mij opgekomen om hier andere bekenden van te verwittigen. Volgende keer licht ik jou in. :wink:

Ik ben ook geslaagd, ik laat me vader dit even lezen :D hahah

Ik herken die plek volgens mij van de meeting op de foto. Erg leuk kado ik wacht op de film van Mike:)

En inderdaad Fred het komt weer eens positief in het nieuws Top.

Ik heb trouwens na afloop van de show nog even met de verslaggever van dit artikel gesproken. Even de aandacht gevestigd op de positieve kant van het vuurwerk, het hobbyisme zoals wij dat beoefenenen, en de man heeft beloofd daar later in het jaar aandacht aan te willen besteden.

Ik heb trouwens na afloop van de show nog even met de verslaggever van dit artikel gesproken. Even de aandacht gevestigd op de positieve kant van het vuurwerk, het hobbyisme zoals wij dat beoefenenen, en de man heeft beloofd daar later in het jaar aandacht aan te willen besteden.

hebben julie ook nummers uitgewisselt ??

Zeker een mooi cadeau van Willem.
Dit geluk is maar voor weinig mensen weg gelegd.
Mooi dat je even met die man gesproken hebt, ben dan ook erg benieuwd naar zijn artikel aan het einde van het jaar.

Dank je wel Mike, film ziet er goed uit, leuk ook om Willem en co bezig te zien met de opbouw van deze show.

Voor die liefhebbers die willen weten wat er zoal de lucht in is ingegaan:
Pinkie Winkie
Drie Musketiers (uit pakket)
Wakkere Dodo
Boefje
Venijnige Plaaggeest
Schreeuwerige Schreeuwlelijk
Wil wil wel
Romeins kwartet ( de candles,kaarzen)
Dalton (uit pakket)
Beppie (uit pakket),
allen uit de Marijn collectie

En als finale 6x knalcake bang to bang van Broekhoff

KIjk het filmpjen u pas, want had nu effe tijd.

Toch een erg leuk showtje met consumenten vuurwerk, en geen mensne die steeds JAAHOOOOR zeggen:P

Back
Bovenaan