Hilversum: 05-05-2012

Dat noem je nu een doorschietend fenomeen genaamd positieve psychologie. Een fenomeen dat aansluiting vindt bij de maakbare samenleving. Zoals je kan lezen is dit gedachtengoed gebaseerd als tegenreactie op de traditionele psychologische zienswijzen. Deze zienswijze is echt doorgebroken in de jaren '90 toen de sky the limit was. Alles kon en niets is te gek. Wel nu, sommigen zijn daar niet in meegegaan. Anderen komen zichzelf tegen dankzij crisis. En anderen negeren negatieve zienswijzen liever.

Het leven bestaat niet louter uit positiviteit, maar er hoort ook negativiteit bij. Het leven kent namelijk een balans. De Chinezen kenden een dergelijk principe al, dat principe noemden zij Yin en Yang.

Punt is: mensen hanteren een levensvisie. Sommige accepteren negatieve feedback en doen er er iets mee. Anderen geloven heilig in de positieve psychologie en streven vooral naar alleen positieve ervaringen, de negatieve ervaringen vooral negerend.

Mijn inziens botst jouw visie behoorlijk met enkele anderen op dit forum. Doe je niets aan. Gewoon verder gaan met wat je altijd doet, dan komt het vanzelf wel goed.

Ik vind je opmerkingen hout snijden, maar het is aan anderen om er zelf iets positiefs uit te halen en er iets zinvols mee te doen. :wink:

Kijk zo kan je het i.d.d. ook zien.
Het is ook niet aan mij om hier op het forum een emmer aan modder heen en weer te gaan slingeren.
Ik kan natuurlijk ook de tijd gaan nemen om hier uitgebreid op in te gaan zoals Dark Soul bv gedaan heeft, maar dat is helemaal mijn insteek niet.
Wel wil ik nog 1 dingetje aanhalen.
In 2008 zijn zij (ik zal dan maar geen namen meer noemen) persoonlijk bij mij gekomen of ik hun wilde helpen met het samenstellen van de consumentenshow die geschoten zou worden na de demo.
De muziek hadden ze al uitgezocht, het moest alleen nog samengesteld worden.
Dit heb ik met heel veel plezier gedaan, en daar ben ik ook door hun voor bedankt.
Ik heb hier nooit mee te koop gelopen. Dat is ook mijn manier niet.
Dan is het toch raar te lezen dat een bedrijf mij nooit zou vragen een show samen te stellen, wat hun nota bene zelf wel gedaan hebben.

Ik citeer uit Evelien haar tekst: nou ik geloof niet dat er een schietbedrijf in Nederland is die hem belt voor advies, als ik het mis heb hoor ik het graag.
Marijn zit toch in Nederland? ok, ze waren toen geen schietbedrijf, maar ja, dat zeg ik.
We kunnen wel op alle slakken zout gaan leggen.

Mijn insteek was/is om kritiek te geven op hoe het ook anders had gekund.
Blijkbaar mag dat niet meer.

Citaat: Mijn inziens botst jouw visie behoorlijk met enkele anderen op dit forum.

Kijk eens voor de aardigheid verder op de forums, daar wordt door mensen gescreven als bunker leeg schieten, hersenloos weg rammen en nog veel meer van dat soort uitspraken, ieder voor zich, idereen mag een mening hebben.
Maar ik heb dan nog steets de vraag waarom er zo persoonlijk en uitgebreid ingegaan wordt op mijn eerst geplaatste reactie terwijl ik probeer als een van de wijnige het helemaal te onderbouwen.

Stef

Weet je wat het is, meningen zullen altijd en gelukkig maar verschillen van elkaar...
Ik.vind zelf dat bombers een prima show heeft neergezet, maar verbetering zit er bijna in elke show. Dat het niet vlekkeloos gaat en dat er kleine foutjes in zitten vind eigenlijk ook niet heel gek gezien dat het een jong schietbedrijf is..ik heb slechtere shows gezien :wink:

Wel vind ik dat bombers zeker heeft laten zien dat men toch wat in huis heeft. Leuke beelden, anders dan het standaard verhaal...verfrissend!

Ik heb over alles nog even goed nagedacht.
Ik heb mijn persoonlijke mening gegeven en het is inderdaad wat men er zelf mee wil doen.
Als men dan iemand persoonlijk in het openbaar aan gaat spreken omdat zij boos zijn, moet men zelf weten. Ook al keur ik dit af.
Ik zou de telefoon gepakt hebben of een pm er uit gegooid hebben.

Ik ben er klaar mee met dit gedoe.
Ik heb wel wat beters te doen.
En laat het beoordelen van een show maar over aan een ander die zich geroepen voelt.
Wie spreekt is zilver, wie zwijgt is goud!

Giron.

Ik heb over alles nog even goed nagedacht.
Ik heb mijn persoonlijke mening gegeven en het is inderdaad wat men er zelf mee wil doen.
Als men dan iemand persoonlijk in het openbaar aan gaat spreken omdat zij boos zijn, moet men zelf weten. Ook al keur ik dit af.
Ik zou de telefoon gepakt hebben of een pm er uit gegooid hebben.

Ik ben er klaar mee met dit gedoe.
Ik heb wel wat beters te doen.
En laat het beoordelen van een show maar over aan een ander die zich geroepen voelt.
Wie spreekt is zilver, wie zwijgt is goud!

Giron.

Laat lekker zitten Stef. Erg typisch dat andere schietbedrijven wel kritiek kunnen verdragen en Bombers net als vorig jaar weer een boze mail stuurt. Kritiek mag schijnbaar niet.Terwijl je toch ook echt een hoop positieve punten in je verslag had staan.

Ook erg typisch dat het altijd dezelfde zijn die bombers/witte tenten in elk topic verdedigen. Aandelen toevallig?:frusty:
Zolang het witte tenten/bombers allemaal goed gaat. En iedereen ze ophemelt hoor je ze niet. Maar o wee als iemand kritiek heeft. Want dat kan niet, belachelijk!:bonk:

Wat zeiken jullie nou ook wat was er mis met de show? Lekker veel vuurwerk en lekker lang wat is er mis mee???

Volgens mij is dit altijd nog een discussie forum. Dus wie ben jij om te zeggen dat mensen die deze show niet goed vonden maar lopen te zeiken?

Of telt jou mening meer als dat van een ander forumlid hier dan??

Pffffff, word hierzo moe van. Beste mensen respecteer toch eens ieders mening, geen 1 mens heb dezelfde gedachten. Opbouwende kritiek kan positief of negatief opgevat worden, maar val mekaar niet zo aan. We hebben tenslotte dezelfde hoby en laten we daar gezamelijk van genieten.

Volgens mij is dit altijd nog een discussie forum. Dus wie ben jij om te zeggen dat mensen die deze show niet goed vonden maar lopen te zeiken?

Of telt jou mening meer als dat van een ander forumlid hier dan??

Heb jij iemand van het publiek horen zeggen dat ze geen themas hadden of pauzes? Nee. Ze hebben gewoon een mooie show neergezet,iedereen daar genoot!!! waarom dan zo moeilijk doen ongelooflijk zeg pffffft.

Heb jij iemand van het publiek horen zeggen dat ze geen themas hadden of pauzes? Nee. Ze hebben gewoon een mooie show neergezet,iedereen daar genoot!!! waarom dan zo moeilijk doen ongelooflijk zeg pffffft.

Wat heb ik met mensen van het publiek te maken dan? Ik lees in deze thread verschillende meningen, ook voor thema's en pauzes. Je moet elkaar gewoon een beetje in zijn waarde laten, ook anderen hun meningen respecteren. Het is een discussie forum,of verwacht je nu dat iedereen jou mening unaniem deelt?

Wees eens niet zo snel op je teentjes getrapt joh. Als je verder had gekeken dan je neus lang was had je ook gezien dat ik het een mooie show vond met mooie thema's, terwijl ik ook een kritische zeikerd kan zijn als ik een show niet mooi vindt:bye:

Als jij dan net als het publiek die mening toebedeeld bent, wat doe je dan hier op het forum?
het publiek weet namelijk niet eens dat er van deze Forums bestaan!

Ik zal het even ophelderen.
forum
Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen. Elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen.
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/forum

Omdat Bombers een klein beginnend bedrijf is die een redelijk grote band heeft met veel forumleden. En omdat ze vaak in de media zijn geweest en vaak vanuit hun hart spreken, zoals de reactie van Nancy vorig jaar en dit jaar dan van Evelien.

Dan krijg je dat denk ik, maar is niet erg naar mijn mening.

Naar mijn mening ook niet.
Daar is een forum toch voor.:bonk:
Maar zoals ik al eerder schreef, blijkbaar ligt het allemaal erg gevoelig en vat iedereen het op zijn eigen manier op.
Het forum wordt dan meer een plek waar de goeie en de slechten hun gelijk willen halen en ieder op hun eigen manier dat met woorden en verwijten naar elkaar toe uit willen vechten ipv over het onderwerp te discuceren, ''De Show''

back on topic please!

Giron

Laatst bewerkt:
Wat heb ik met mensen van het publiek te maken dan? Ik lees in deze thread verschillende meningen, ook voor thema's en pauzes. Je moet elkaar gewoon een beetje in zijn waarde laten, ook anderen hun meningen respecteren. Het is een discussie forum,of verwacht je nu dat iedereen jou mening unaniem deelt?

Wees eens niet zo snel op je teentjes getrapt joh. Als je verder had gekeken dan je neus lang was had je ook gezien dat ik het een mooie show vond met mooie thema's, terwijl ik ook een kritische zeikerd kan zijn als ik een show niet mooi vindt:bye:

Ik ben niet snel op mijn teentjes getrapt maar ik erger mij nu al alle dagen aan jullie kinderachtig gezeur... dat je iets niet mooi vind prima maar ga daar nou niet dagen over doorzeuren na 1x weten we het wel.

Als jij dan net als het publiek die mening toebedeeld bent, wat doe je dan hier op het forum?
het publiek weet namelijk niet eens dat er van deze Forums bestaan!

Ik zal het even ophelderen.
forum
Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen. Elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen.
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/forum

Ja heel leuk ik hoop dat je volgend jaar overgaat naar groep 4. Waar slaat dat nou weer op?

Het valt mij op dat topics van Bombers Vuurwerk bovengemiddeld vaak uitmonden in gekissebis over en weer van verschillende leden. Waarom roept Bombers zo veel weerstand en discussie op?

Omdat Bombers een klein beginnend bedrijf is die een redelijk grote band heeft met veel forumleden. En omdat ze vaak in de media zijn geweest en vaak vanuit hun hart spreken, zoals de reactie van Nancy vorig jaar en dit jaar dan van Evelien.

Dan krijg je dat denk ik, maar is niet erg naar mijn mening.

Ylke had al een keer gewaarschuwd en mede gedeeld dat een leuke discussie over vuurwerk gewoon wordt toegestaan maar zo te lezen dwalen we hier een beetje van het onderwerp af en vanaf nu wordt elke post die niets met het onderwerp te maken heeft zonder tegen bericht verwijderd, dus nu graag weer on topic !!

Ìk wil toch even reageren op het onderwerp.
Het is een show en zoals eerder ook al gezegd zijn daar altijd verschillende meningen over. Maar om te zeggen dat een show gewoon goed is en daarmee uit vind ik kortzichtig.
Misschien moet er een topic geopend worden hoe je dingen netjes neerzet.
Dus iets als: ik vind de show erg goed, ik snap niet zo goed waarom jullie dit niet vinden. kun je dit uitleggen?
Als dat dan gebeurt hoef je het er nog steeds niet mee eens te zijn, maar is er meer begrip waarom iemand iets vind.
Ik heb ook aangegeven dat ik de show niet super vond. De reden daarvan heb ik weergegeven. Als mensen het met die reden niet eens zijn vind ik prima. Als ik de argumenten tegen goed genoeg vind ben ik bereid mijn mening bij te stellen.
MAar het is en blijft esthetisch en dit is voor een groot deel subjectief.

Omdat er in dit forum ook gereageerd wordt door bombers denk ik dat ik daar wel iets van mag zeggen.
Ik heb idee dat er primair gereageerd wordt vanuit de emotie. Logisch als het om je dochter gaat. Dat is zeker te prijzen. Maar het is de vraag of het verstandig is. Want op die manier krijg je al snel dat men het niet echt eens is met de manier waarop dingen gezegd worden.
Ik moet nogmaals zeggen dat ik eerst niet van witte tenten en bombers gecharmeerd was, maar na een O&N met hun vuurwerk ben ik die mening wel aan het bijstellen.
Alleen bij deze show vond ik de thema's niet echt super en de lijn van een verhaal mistte ik.
Moet er altijd een verhaal inzitten? Nee, maar het geeft wat mij betreft wel iets extra's. Dat is waar ik van houd. als je iets van het 5 mei terug ziet. En dat kon ik zelf niet echt zien.
Ik hoop dat we het verder kunnen hebben over 5 mei in hilversum op een wat nettere manier. Dan leren we van elkaar en van elkaars mening.

greetzz

Ik ben zelf niet bij de show geweest maar na het fiasco van vorig jaar wilde ik toch even de films zien van dit jaar. Dat heb ik dan ook gedaan en vervolgens maar even alle volgende reactie's gelezen.

Om op de show in te gaan;
Naar mijn idee een prima showtje. Dat alles niet helemaal gaat zoals er altijd verwacht word; prima! Leuk zelfs, we hoeven niet altijd dezelfde soorten shows te zien. Dat er soms in I-shape vanuit 1 post meerdere shells worden geschoten vind ik jammer. Hier was meer uit te halen. De finale zelf ziet er leuk uit, al zou ik de shells dan wel in 1 keer wegsturen of snel na elkaar in plaats van de salvo's.

Om op de reactie's in te gaan;
Erg interessant het ene deel is erg tevreden en het andere deel vond het niet zo super om het zacht uit te drukken voor sommigen. Ik ben het zeker niet met iedereen eens maar vind wel dat kritiek te snel word gezien als ''gezeik'' en zo word er dan ook op gereageerd.... Jammer!

Om op de reactie van Evelien in de gaan;
Och och och! Dat een bedrijf zoiets durft te sturen! Schande! Ik kan me zeker voorstellen dat er enige ergernis is naar enkele mensen is die hier posten maar om daar zo op in te gaan vind ik dodelijk. Houd de eer aan jezelf!
Ik las ook iets van ''de gemeente vind het prima, aan jullie heb ik niet zo'n boodschap''. Moet ik daarover nog iets zeggen of val je nou ook van je stoel als dit leest?
Ik heb niks tegen Witte Tenten of Bombers maar om zo naar buiten te komen is nogal ongelukkig.

Begrijp eens dat wij in verhouding in procenten niks zijn vergeleken met de mensen hebben gekeken en die het wel goed vonden.
Het kan niet zo zijn dat forum members gaan bepalen hoe een show moet zijn maar dat begint in dit verhaal wel er op te lijken.
Nancy heeft gewoon goed haar best gedaan en zich verbetert tegenover vorig jaar.
Denken jullie nou echt dat ik in het begin een fatsoenlijke show schoot nee heeft ook een aantal jaren geduurt.
En ik maak zo nu en dan ook wel eens een slechte show.
Maar zijn er niet meer Nederlandse bedrijven die er een zooi van maken maar Bombers wordt wel weer heel hard gestraft en aangepakt door forum members.
Toen ik de volgende dag de beelden van Hilversum had gezien heb ik Nancy ook een sms gestuurd met goed gedaan gefeliciteerd en zie je je kan het.
Dat wil nog niet zeggen dat het mijn soort show was maar er was verbetering en ze heeft het geprobeert en zich verbeterd en hoop ook dat er volgend jaar weer verbetering is.
Het is de enige manier om het te leren zo.

even een kanttekening.... ik kan mij een jaar herinneren dat er een aantal freaks maakt niet uit van welk forum wel even een showtje met certificaat houders uit Nederland even een groot showtje in Geel gingen doen wat was daar het resultaat ???? En werd daar niet ook heel hoog van de toren geblazen ????

Back
Bovenaan