Dat noem je nu een doorschietend fenomeen genaamd positieve psychologie. Een fenomeen dat aansluiting vindt bij de maakbare samenleving. Zoals je kan lezen is dit gedachtengoed gebaseerd als tegenreactie op de traditionele psychologische zienswijzen. Deze zienswijze is echt doorgebroken in de jaren '90 toen de sky the limit was. Alles kon en niets is te gek. Wel nu, sommigen zijn daar niet in meegegaan. Anderen komen zichzelf tegen dankzij crisis. En anderen negeren negatieve zienswijzen liever.
Het leven bestaat niet louter uit positiviteit, maar er hoort ook negativiteit bij. Het leven kent namelijk een balans. De Chinezen kenden een dergelijk principe al, dat principe noemden zij Yin en Yang.
Punt is: mensen hanteren een levensvisie. Sommige accepteren negatieve feedback en doen er er iets mee. Anderen geloven heilig in de positieve psychologie en streven vooral naar alleen positieve ervaringen, de negatieve ervaringen vooral negerend.
Mijn inziens botst jouw visie behoorlijk met enkele anderen op dit forum. Doe je niets aan. Gewoon verder gaan met wat je altijd doet, dan komt het vanzelf wel goed.
Ik vind je opmerkingen hout snijden, maar het is aan anderen om er zelf iets positiefs uit te halen en er iets zinvols mee te doen.![]()
Kijk zo kan je het i.d.d. ook zien.
Het is ook niet aan mij om hier op het forum een emmer aan modder heen en weer te gaan slingeren.
Ik kan natuurlijk ook de tijd gaan nemen om hier uitgebreid op in te gaan zoals Dark Soul bv gedaan heeft, maar dat is helemaal mijn insteek niet.
Wel wil ik nog 1 dingetje aanhalen.
In 2008 zijn zij (ik zal dan maar geen namen meer noemen) persoonlijk bij mij gekomen of ik hun wilde helpen met het samenstellen van de consumentenshow die geschoten zou worden na de demo.
De muziek hadden ze al uitgezocht, het moest alleen nog samengesteld worden.
Dit heb ik met heel veel plezier gedaan, en daar ben ik ook door hun voor bedankt.
Ik heb hier nooit mee te koop gelopen. Dat is ook mijn manier niet.
Dan is het toch raar te lezen dat een bedrijf mij nooit zou vragen een show samen te stellen, wat hun nota bene zelf wel gedaan hebben.
Ik citeer uit Evelien haar tekst: nou ik geloof niet dat er een schietbedrijf in Nederland is die hem belt voor advies, als ik het mis heb hoor ik het graag.
Marijn zit toch in Nederland? ok, ze waren toen geen schietbedrijf, maar ja, dat zeg ik.
We kunnen wel op alle slakken zout gaan leggen.
Mijn insteek was/is om kritiek te geven op hoe het ook anders had gekund.
Blijkbaar mag dat niet meer.
Citaat: Mijn inziens botst jouw visie behoorlijk met enkele anderen op dit forum.
Kijk eens voor de aardigheid verder op de forums, daar wordt door mensen gescreven als bunker leeg schieten, hersenloos weg rammen en nog veel meer van dat soort uitspraken, ieder voor zich, idereen mag een mening hebben.
Maar ik heb dan nog steets de vraag waarom er zo persoonlijk en uitgebreid ingegaan wordt op mijn eerst geplaatste reactie terwijl ik probeer als een van de wijnige het helemaal te onderbouwen.
Stef